Wolt slaví dva roky v Česku a jídlo rozváží už z 900 restaurací. Nově začíná s dodáváním zboží z obchodů

Wolt v Česku funguje v Praze a Brně

Foto: Wolt

Objednat si jídlo z restaurace přes mobilní aplikaci se stává čím dál větším standardem. Alespoň to naznačují čísla finského startupu Wolt, která firma zveřejnila k výročí dvouletého fungování v Česku. Navíc se ale pouští i do dalšího segmentu a zboží bude rozvážet i z nerestauračních zařízení.

Wolt před dvěma lety začínal se zhruba 50 restauracemi, nyní už si zákazníci mohou vybrat z téměř z devíti set, a to hlavně díky geografickému rozšiřování v rámci jednotlivých měst. Ještě před rokem, v době prvního výročí, jich přitom byly tři stovky. Wolt uvádí, že nejvíce si lidé objednávají pizzu, burgery a vietnamskou kuchyni.

„V průměru doručujeme jídlo za 29 minut. V loňském roce se dokonce podařilo nejrychlejší objednávku doručit do šesti minut, což už je opravdu mistrovský kousek,“ říká Jan Foret, generální ředitel Woltu pro Českou republiku a Slovensko.

wolt-jan-foret

Jan Foret, generální ředitel českého Woltu

Foto: Wolt

Finský startup se však chce pokusit o další rozšíření svých kurýrních služeb, a to nejen geograficky, ale i do šířky po stránce produktů. Pro CzechCrunch uvedl, že pod kategorií Wolt Market si lidé budou moci nově objednat i potraviny či další předměty z obchodů všeho druhu.

„Na Wolt Market jsou například obchůdky s potravinami, alkoholem, pekárny i obchody se sladkostmi, párty potřebami nebo například stolními hrami. Uvidíme, jak se bude vyvíjet do budoucna, je možné, že budou další místa časem přibývat,“ odhaluje marketingový manažer Woltu David Krátký.

Služba bude fungovat v podstatě stejně jako dosavadní dovážka od Woltu – věci z obchodů stále doručí partnerští kurýři. Zatím funguje v Praze, ovšem Krátký do budoucna nevylučuje zapojení i Brna a Bratislavy. Kombinovat objednávky z Wolt Market s restauracemi nebo více obchody nicméně kvůli praktičnosti nepůjde.

S konceptem doručování z jiných obchodů už mají zkušenosti jiná města figurující v síti Woltu. Například jeho domovské Helsinky zavedly pro své zákazníky internetový a poměrně bohatě zásobený supermarket. I v něm činí průměrná doba doručení 25 až 35 minut.

wolt-kuryr-min

Kurýr rozvozové služby Wolt

Foto: Wolt

Kurýrům v modrém až do letošního května konkurovala v tuzemsku platforma Uber Eats, ta ovšem v rámci úsporných opatření po pandemii opustila několik trhů včetně Česka. V dubnu naopak zavítala do Prahy estonská služba Bolt Food, která začínala se stovkou restaurací a spustila své služby v reakci na výpadek poptávky po po přepravě lidí.

„V Boltu jsme se rozhodli vyvinout maximální úsilí, abychom partnerským řidičům zajistili náhradní způsob výdělku. Předčasné spuštění platformy Bolt Food se nabízelo jako logický krok, ze kterého nakonec benefitovaly jak pražské restaurace, tak zákazníci. Během 3 měsíců fungování se nám podařilo navázat spolupráci s více než 350 partnerskými restauracemi. V průměru jsme schopni jim jídlo doručit do 25 minut,“ říká k aktuální situaci Roman Sysel, regionální manažer Boltu pro střední a východní Evropu.

Finský Wolt působí v Česku ve dvou městech, a to v Praze a Brně. Zároveň v posledním roce expandoval do Bratislavy a Košic. V rámci oslavy druhých narozenin nabídne Wolt v České republice tento víkend doručování zdarma.

Redaktor CzechCrunch, student politologie a mediálních studií na FSS MU. Píše texty o vesmíru, sociálních sítích a technologiích.