Sony si chce uloupnout z úspěchu Fortnite. Za čtvrt miliardy dolarů kupuje podíl ve studiu Epic Games

Populární hra Fortnite od Epic Games

Foto: Epic Games

Fortnite začínal jako lákavá hra, která díky formátu battle royale zajišťovala skvělou kompetitivní řežbu. Byť je tento žánr pro více než 350 milionů registrovaných hráčů stále alfou a omegou, z vlajkového titulu studia Epic Games se stává i zábavní hub, v němž si můžete poslechnout virtuální hudební koncerty nebo zhlédnout filmy. A to je jeden z klíčových aspektů, proč do firmy nyní vstupuje japonský gigant Sony.

V době, kdy se ve spojitosti se Sony skloňuje hlavně nový PlayStation 5, oznámila společnost pod vedením Keničira Jošidy, že do Epic Games investuje 250 milionů dolarů, čímž si podle magazínu VentureBeat ukrajuje podíl ve výši 1,4 procenta. Díky této částce tak vývojářské studio navyšuje nasbírané investice již na 1,83 miliardy dolarů a současně zvyšuje svou valuaci na 17,86 miliardy.

Čísla však nejsou to, co běžnou veřejnost, respektive hráče Fortnite a milovníky produktů od Sony, úplně tak zajímá. Důležitější je důvod toho vstupu. Ačkoliv v tiskové zprávě obě firmy nic konkrétního nezmiňují a hovoří o „rozšíření portfolia zábavních prvků, technologií a posílení platformy, aby byly uživatelům zajištěny zcela nové zážitky“, tak pokud se podíváme, co Epic Games i Sony v zábavním průmyslu dělají, dostaneme několik indicií.

tenet-fortnite

Kinosál ve Fortnite během promítání traileru filmu Tenet

Foto: GameSpot/YouTube

Zásadním aspektem toho dealu bude právě Fortnite, jehož sláva ne a ne ustupovat. Sony totiž bude chtít být v pozici, kdy se bude více podílet na dalším multimediálním obsahu, který by se do této hry promítal. Možná si pamatujete obrovský úspěch, jaký měl virtuální koncert rappera Travise Scotta nebo exkluzivní promítání traileru k filmu Tenet. Nehledě na to, že tam byly pouštěny i další filmy od Christophera Nolana.

„Prostřednictvím naší investice budeme zkoumat příležitosti pro další možné spolupráce s Epic Games, abychom zákazníkům a hernímu průmyslu jako celku doručili nové hodnoty. Nejde však pouze o hry, ale o celou, rychle se rozvíjející oblast digitální zábavy,“ říká k nové spolupráci šéf Sony Keničiro Jošida a vyzdvihuje sílu Fortnite.

Rozšíření dlouhodobější spolupráce

Sony do karet hraje i fakt, že má velmi uznávané produkční divize pro hudbu (Sony Music) a filmovou tvorbu (Sony Pictures), které bude chtít více propojit s herním průmyslem a vybudovat užší spolupráci právě s Epic Games. Svým způsobem ale může jít také o projev jakési náklonnosti mezi oběma firmami.

ps5-editions

Dvě edice PS5. Jedna s Blu-Ray mechanikou a druhá digitální a levnější verze

Foto: PlayStation

Není tajemstvím, že studio Tima Sweeneyho podporuje Sony, respektive herní platformu PlayStation, na jejíž očekávané nové verzi s pořadovým číslem 5 dokonce prezentovalo inovovaný herní engine Unreal Engine 5. Bližší propojení tak může být výhodné (a pravděpodobně i lukrativní) pro obě strany, byť to neznamená, že by Fortnite bylo v budoucnu exkluzivně dostupné pouze na PlayStation.

travis-scott-fortnite-1

Přečtěte si takéTravis Scott zahrál ve hře Fortnite. Na virtuální koncerty slavného rappera dorazilo přes 12 milionů fanoušků

„Sony a Epic Games vybudovaly byznysy v průsečíku kreativity a technologií a sdílíme vizi 3D sociálních zážitků napříč hrami, filmy a hudbou. Společně chceme vybudovat ještě otevření a dostupnější digitální ekosystém pro všechny naše zákazníky a tvůrce,“ dodává k celé věci Tim Sweeney.

Od roku 2016 píše pro CzechCrunch hlavně o technologiích, zábavním průmyslu, udržitelnosti a designu. To vše z historického srdce Moravy.