Když švýcarský cit pro design potká švýcarského mistra. Roger Federer uvádí vlastní tenisky a chce s nimi do ulic

Roger Federer má vlastní tenisky. Pracoval na nich se značkou On

Foto: On

Má všechno, co si každý tenista může přát. Na svém profesionálním kontě opečovává dvě desítky grandslamových titulů, z čehož osm jich je z Wimbledonu, více než sto vyhraných turnajů na ATP Tour, olympijské zlato a tolik peněz, že ho Forbes letos pasoval do role nejlépe placeného sportovce planety. Roger Federer si tak právem žije svůj sen. Na pomyslné poličce úctyhodných milníků mu dosud přeci jen něco chybělo – tenisky.

To, co lidé nosí na svých nohou, častokrát vyjadřuje jejich osobnost. U sportovců nevyjímaje. Proto jsme mohli být svědky řady kolaborací, které udělal třeba Cristiano Ronaldo s Nike, potažmo Lionel Messi s Adidasem. Nesmíme opomenout ani nápadité spolupráce na basketbalové obuvi, do nichž se angažují jména jako LeBron James, Kevin Durant a samozřejmě Michael Jordan, který dal vzniknout zcela nové teniskové éře.

Pro leckteré fanoušky tak mohlo být překvapením, že nejslavnější tenista světa ze švýcarské Basileje žádný vlastní model nemá. Federer to ovšem nějakou dobu plánoval. Minimálně od listopadu loňského roku, kdy investoval do švýcarské firmy On, která podniká ve sportovním vybavením. Ačkoliv se tehdy skloňovala hlavně jeho finanční investice jako taková, v ústraní se rýsoval hmatatelný produkt, s nimž by se jednou mohlo do ulic.

the-roger-2

Roger Federer v dílně firmy On v Curychu

Foto: On

Po více než půl roce přichází kýžené rozuzlení, které uvítají nejen Federerovi fanoušci, ale také komunita vášnivých teniskových sběratelů. Legendární Švýcar totiž ve spolupráci s Onem skutečně představil svůj první exkluzivní model. Nazývá se The Roger On Centre Court 0-Series a jak je na první pohled zřejmé, návrháři pod Federerovým dohledem si na něm dali doopravdy záležet.

Veganská kůže v bílé barvě

Pokud by je někdo nosil na ulici, pravděpodobně byste nepoznali, že jde o nově představené boty – nijak zvlášť totiž nevynikají. Tenisový král a kreativní tým ze značky On se soustředili hlavně na jednoduchost, což je patrné především ze sklonu bílé siluety a použitých vrstvách kůže, která je v tomto případě veganská, vyrobená z rostlinných, udržitelných materiálů, aby byl reflektován důraz na životní prostředí.

the-roger-3

Nové tenisky, na které dohlížel sám Federer

Foto: On

the-roger-4

The Roger Centre Court 0-Series

Foto: On

Teoreticky v nich můžete najít shodu s modelem Reebok Classic, který si taktéž zakládá na minimalistickém pojetí. Klíčovým rozdílem je ovšem vedle drobných detailů v ušití podrážka, kterou tvůrci vybavili vlastními technologiemi CloudTec a Speedboard. Že vám tyto pojmy nic neříkají, je úplně jedno, protože se jedná vesměs o marketingové názvy pro maximálně lehké zpracování a zajištění lepší pohyblivosti.

I tak však On získal v minulosti za CloudTec ocenění za použití v nejlepší výkonnostní obuvi a zřejmě jde o ověřený prvek, k němuž si našel cestu i sám Federer. „Miluji spolupráci s týmem z On, do které přispívám svou znalostí sportovních tenisek a osobním zájmem v módě,“ říká Federer, který dosud hraje v modelech od Nike (byť již s firmou nemá žádné oficiální partnerství a nosí oblečení od japonské značky Uniqlo).

the-roger-5

Švýcarské detaily

Foto: On

the-roger-6

Jednoduchost především

Foto: On

Podle očekávání nejde o tenisky, které by se ihned po představení objevily v nejbližším sportovním obchodě. Právě naopak. The Roger On Centre Court 0-Series startují jako limitovaná edice v počtu 1 000 kusů, k nimž se zatím dostanou pouze ti, jež se přihlásí do oficiální losování a budou doufat, že bude jejich jméno z osudí vytaženo. Pak za ně zaplatí 250 dolarů, tedy necelých 6 tisíc korun.

Losování (respektive přihlašování) probíhá právě teď na oficiálních stránkách On a potrvá do středy 8. června (10:01). K prodeji se objeví i fyzicky v londýnském Dover Street Market, nikde jinde na světě zatím nabudou. K tomu celému Federer lákal i prostřednictvím živého vysílání, které uspořádal v návaznosti na oslavy svého prvního titulu z Wimbledonu, jejž vybojoval před sedmnácti lety nad Markem Philippoussisem.

Od roku 2016 píše pro CzechCrunch hlavně o technologiích, zábavním průmyslu, udržitelnosti a designu. To vše z historického srdce Moravy.