20 tisíc cestujících a 50 tisíc prodaných jízdenek. Jadranský expres RegioJetu po měsíci hlásí, že je ziskový

Majitel RegioJetu Radim Jančura

Foto: Petr Štefek

Až se 1. září otevřou školy a děti dostanou za úkol namalovat své zážitky z prázdnin, mnoho z nich na papír nakreslí obrázek žlutého vláčku, který odváží jejich rodinu za mořem a sluníčkem. RegioJetu se podařilo dokonale využít současné situace kolem pandemie koronaviru, která mnohé donutila změnit své plány na letní dovolenou. Místo Asie či jiných exotických destinací letošní české léto zachraňuje staré dobré Chorvatsko. A proč k němu nezajet vlakem, když se jedná o cenově výhodnou alternativu, se kterou odpadá řada starostí.

Na trase Praha–Brno–Bratislava–Lublaň–Rijeka vyjel první žlutý vlak RegioJetu 30. června, přičemž další spoje měly následovat třikrát do týdne. Zájem byl ovšem tak enormní, že se RegioJet rozhodl od 10. 7. vypravovat na Jadran vlakové soupravy každý den tam i zpět. Po měsíčním provozu svého chorvatského expresu hlásí přepravce již 20 tisíc cestujících, kteří se s ním vydali na svou jadranskou pouť.

Většina z dosavadních cestujících absolvovala svou cestu z a do stanic v České republice. Podíl cestujících, kteří putují z a do Bratislavy, je jen asi 10 % a jak RegioJet nyní prozradil, naprostá většina spojů směřujících do chorvatské Rijeky momentálně odjíždí z Prahy kompletně vyprodaná. Asi polovina všech cestujících v Rijece přesedá na autobusy, které je rozvážejí do zhruba třiceti destinací na jadranském pobřeží, od Makarské až po Istrii.

regiojet-praha

Vlak RegioJet na hlavním nádraží v Praze

Foto: Jiří Svoboda/CzechCrunch

A velký zájem o spoj bude pokračovat nejspíš i ve druhé polovině letních prázdnin. Vzhledem k tomu, že přepravní společnost Radima Jančury hlásí již 50 tisíc prodaných jízdenek k Jadranu, minimálně dalších 30 tisíc pasažérů na svou cestu teprve čeká. Nových zájemců navíc stále přibývá. RegioJet v současné době prodává přibližně 600 až 1 000 nových jízdenek denně.

Společnost hlásí zájem také o nové pobytové balíčky, které v sobě snoubí dvě noci s polopenzí v některé z chorvatských přímořských destinací, dopravu a doprovodné služby. Na nový produkt, který je nabízen za částku 2 990 korun, má RegioJet již přibližně 80 objednávek.

worldee-prusa

Přečtěte si takéZ 3D tiskařů investoři. Josef a Ondřej Průšovi posílají přes 10 milionů korun do českého startupu Worldee

S každodenní pravidelností si bude možné netradiční cestu užít až do konce prázdnin. Od září se provoz omezí na tři spoje týdně, přičemž poslední vlaková souprava vyrazí z Rijeky směr Praha v sobotu 26. 9. Komu se letos žlutým vlakem k moři již nepodaří dostat, nemusí smutnit. RegioJet s tímto spojem počítá i pro příští sezónu.

Klíčové je pro RegioJet pochopitelně i to, že je minimálně prozatím celý projekt ziskový, což někteří při jeho rozhodnutí vypravovat vlaky denně zpochybňovali. Tiskový mluvčí firmy Aleš Ondrůj pro CzechCrunch potvrdil, že jadranský expres aktuálně ziskový je, ale bližší informace nepřidal. O jak velký zisk se může jednat, již před časem nastínil přímo Radim Jančura, majitel RegioJetu, v rozhovoru pro magazín Forbes.

„Jízdenka není dotovaná žádnou zemí. Ani námi. Pokud se podaří zaplnit vlaky z 90 procent, vygeneruje malý zisk v řádech milionů korun,“ uvedl Jančura. I proto společnost na příští rok chystá řadu, prozatím blíže nespecifikovaných, novinek, které by mohly přinést vyšší zisky i ještě pohodlnější cestování k moři.

Fanoušek projektů Elona Muska a všeho, co dělá z budoucnosti současnost. Milovník historie, dobrého humoru, kostkovaných flanelek a soli ve vlasech.