U zásilek máme téměř 100% doručitelnost, můžeme jezdit klidně i pro Českou poštu, říká Michal Menšík z DoDo v podcastu

Michal Menšík, výkonný ředitel logistického startupu DoDo

Foto: Nguyen Duy McLavin/CzechCrunch

„Kdybych řekl, že jsme čekali, že se za čtyři roky dostaneme na půl miliardy korun v tržbách, tak bych lhal. Ambice byla vysoká, ale předčilo to naše očekávání,“ přiznává v novém díle CzechCrunch Podcastu Michal Menšík. Jeho logistický startup DoDo zažívá skutečně raketový růst, a pokud se mu bude dál dařit, příští rok už chce zaútočit v obratu na miliardu korun.

Michal Menšík se ve světě e-commerce pohybuje dlouho. Ze své společnosti Inveo vybudoval skupinu, která pokrývá v internetovém světě velkou část služeb, a před čtyřmi lety k nim přibral kurýrní startup DoDo. Ten koupil od KKCG, protože věděl, že logistika bude neméně důležitou součástí dobře fungující e-commerce.

„Vnímali jsme potřebu vytvořit startup, který rozčeří ustálené vody a přinese rychlou a efektivní službu pro doručení ve stejný den a řešení poslední míle. Do vývoje platformy, kterou řídíme všechny naše kurýry a auta, jsme proinvestovali desítky milionů korun,“ říká v podcastu Michal Menšík.

Novou epizodu CzechCrunch Podcastu si můžete poslechnout v přehrávači níže nebo ve vašich podcastových aplikacích včetně Spotify, Apple Podcastů a Google Podcastů:

O čem dalším se Michal Menšík v CzechCrunch Podcastu rozpovídal?

***

Logistika je u e-shopů pochopitelně velká téma. Doručení je totiž zásadní část nákupního zážitku, a když se při něm stane problém, může to významně ovlivnit spokojenost zákazníka. Nejčastěji se jedná o pozdní doručení, ale problémů může být mnohem víc. Michal Menšík proto začal budovat technologickou platformu, která se snaží veškeré logistické procesy optimalizovat a propojovat.

Jelikož už dnes má flotilu, která čítá téměř tisíc kurýru a zhruba 450 aut, dostává se na úroveň, kdy dokáže u svých klientů, mezi něž patří všechny přední online supermarkety, Mall.cz, KFC či Footshop, vykrývat všechny potřebné časové sloty, vozit zásilky na přesný čas a zároveň z toho udělat výnosný byznys. Právě v tom je velká výhoda DoDa.

michal-mensik3

Michal Menšík, výkonný ředitel logistického startupu DoDo

Foto: Nguyen Duy McLavin/CzechCrunch

„Hlavní rozdíl oproti jiným službám je v tom, že jezdíme end-to-end. Nemáme žádné mezisklady, vozíme ze skladu rovnou k zákazníkovi. Díky tomu u nás prakticky neexistuje nedoručení. Doručujeme do konkrétního časového slotu a jsme proto schopní dosahovat téměř 100% doručitelnosti,“ vysvětluje v podcastu Menšík hlavní myšlenku, kterou postupně prosazuje napříč trhem.

Právě na doručení v konkrétní hodinu, respektive hodinové rozmezí, ostatně vystavěly svou zákaznickou zkušenosti i tuzemské online supermarkety v čele s Rohlíkem a Košíkem. A právě tento trh postupně logisticky ovládlo DoDo, které jezdí jak pro dva zmíněné hráče, tak před časem kompletně převzalo rozvoz pro online nákupy v Tescu.

„V potravinách není příliš hráčů, kteří by se rozvozu věnovali, proto jsme si to určili jako oblast s velkým potenciálem. Není jednoduché se do toho segmentu dostat, protože musíte splnit spoustu norem, ale dnes v Česku není nikdo, kdo by nám mohl konkurovat,“ hlásí Michal Menšík, podle něhož ani nedává smysl, aby si každá firma budovala vlastní doručovací flotilu.

Jednak je to podle něj obvykle udržitelné jen do určitých objemů, navíc to pak může do budoucna způsobit zásadní problémy v ulicích měst, které už teď různými dodávkami přetékají. DoDo chce právě ve městech optimalizovat takzvanou poslední míli, což je doručení ze skladu či obchodu přímo k zákazníkovi, a podle Menšíka by mohli jeho kurýři jezdit klidně i pro Českou poštu.

dodo-fleet-min

Flotila logistického startupu DoDo

Foto: DoDo

„Její primární kompetence je v dálkové přepravě, tedy dostat zásilku z jednoho města do druhého, ale poslední míli, tedy doručení přímo k zákazníkovi, by už měli nechat na někom, kdo si s ní umí lépe poradit. Do budoucna může být Česká pošta klidně naším zákazníkem,“ míní Menšík.

V CzechCrunch Podcastu pětatřicetiletý podnikatel dále vysvětluje, proč je problém, že Češi nevnímají doručení jako službu a vyžadují ji obvykle zdarma, předpovídá, kdy se bude doručovat zboží do kufrů aut a kdy ho budou doručovat drony, a také hovoří o velkých expanzích plánech celé platformy DoDo, která by se ráda stala celoevropským standardem pro tzv. last-mile delivery.

Podcast s Michalem Menšíkem najdete jak online na Spotify, Apple Podcastech nebo Google Podcastech, tak ve svých oblíbených podcastových aplikacích.

Šéfredaktor CzechCrunche, Apple pozitivní uživatel a sportovní fanoušek.