Spojení dvou e-commerce jedniček. Shoptet svým 21 tisícům e-shopů nově umožňuje prodávat na Alze

AlzaDrive u dálnice D10 v pražských Horních Počernicích

Foto: P3

Princip tržišť, kdy jeden e-commerce hráč na své platformě umožňuje prodávat zboží i třetím stranám, je dlouhodobě populární zejména na zahraničních trzích. Nejjasnějším příkladem jsou velké světové společnosti Amazon či Alibaba, ale třeba i polské Allegro. Trh v České republice se trendu tržišť relativně vyhýbal a dominantní byly firmy prodávající zejména vlastní zboží. V poslední době se však přístup tuzemských hráčů začíná měnit.

Tržiště stále více propaguje například Mall, kde již partnerský prodej generuje více než čtvrtinu z celého objemu objednávek, dalším z nových hráčů je například módní e-shop Zoot a pozadu nezůstává ani jednička české e-commerce Alza. Ta výrobcům či dalším třetím stranám umožňuje prodávat zboží přes takzvaný Dropshipment, v rámci kterého zajistí kompletní zpracování objednávky, zákaznický servis, vratky či reklamace a také IT podporu.

Největší tuzemský internetový obchod teď navíc oproti konkurenci získává výrazný náskok. Shoptet – pro změnu jednička na trhu e-shopových řešení – nově svým více než 21 tisíc e-shopům nabízí možnost prodávat zboží právě na Alze, a to pomocí doplňku Alza Expando.

„Posun české e-commerce do modelu tržiště se dal čekat s tím, jak celý trh dospívá. Podobně jako na západních trzích bude běžné neprodávat jen na svém e-shopu, ale nastavovat strategii, produkty i ceny dle jednotlivých prodejních kanálů,“ říká Adam Kurzok, majitel firmy Expando, která za vývojem doplňku pro Shoptet stojí.

download

Rozšíření Alza Expando

Foto: Shoptet

„Doplněk je vhodný zejména pro dodavatele, kterým se tak vedle prodeje přes vlastní internetový obchod otevírají další možnosti. Mohou s Alzou synchronizovat svůj sklad, ručně spravovat produkty, expedovat objednávky nebo tisknout štítky pro sledování zásilek,“ uvádí Miroslav Uďan, CEO společnosti Shoptet, která online obchodníkům nabízí stejné propojení také s Amazonem.

Alza partnerským e-shopům nabídne kompletní zázemí i infrastrukturu včetně více než dvou tisíc výdejních míst, nonstop call centrum či rychlé způsoby doručení. Samotní partneři se musí postarat „jen“ o vlastní skladové zásoby a expedici objednávek k zákazníkům.

Produkty, které dosud nebyly k dispozici

„Od spolupráce se společností Shoptet si slibujeme výrazné usnadnění napojení na náš systém a tím tedy i jeho otevření po větší množství obchodů a dodavatelů. Partnerský prodej má pro nás velký potenciál, umožňuje nám totiž rozšířit sortiment i o segmenty, které by jinak Alza nemohla zákazníkům nabízet, například kvůli specifickým požadavkům na skladování,“ říká Petr Bena, obchodní ředitel Alza.cz.

ikea-cerny-most-praha2

Přečtěte si takéDěkujeme, ale jiné firmy to potřebují víc. IKEA v Česku vrací státu finanční podporu, krizi totiž ustála nad očekávání

Poněkud překvapivě nicméně Alza přistoupila k vývoji samotného doplňku pro Shoptet. Na rozdíl třeba od konkurenčního Mallu si ho nevyvíjela interně sama, ale napojení nechala na svých integračních partnerem, jímž je zmíněné Expando. To má dlouhodobé zkušenosti s napojováním dat a připraveno má také napojení na největší e-shopové platformy.

„Jsme moc rádi, že si nás Alza vybrala jako integrátora. Kromě nově zapojených prodejců jsme prodej na Alze nabídli i našim stávajícím klientům, kteří obchodovali na Amazonu a o prodej na Alze mají eminentní zájem,“ doplňuje Kurzok s tím, že vývojáři v Expandu mají na rozdíl od těch v Alze prostor věnovat se individuálním prosbám a servisu prodejců.

Redaktor CzechCrunche, Slovák píšící česky. Buzzwords: Startupy, technologie, byznys, e-commerce.