Slovenský Eset loni v Česku utržil téměř 500 milionů korun. Rekordní má i globální tržby, které překonaly půl miliardy eur

Richard Marko, generální ředitel Esetu

Foto: Eset

Slovenská antivirová společnost Eset udržuje svoji růstovou křivku a zveřejněnými hospodářskými výsledky za loňský rok potvrzuje svoji pozici mezi největšími globálními dodavateli bezpečnostních řešení. Rekordní výsledky přitom Eset, který vyvíjí bezpečnostní software již od roku 1987, zaznamenal z hlediska tržeb i zisku.

Celosvětově za loňský rok utržil 526,6 milionu eur (14 miliard korun) s 8,5% meziročním růstem, čistý zisk překročil 77,7 milionu eur, tedy dvě miliardy korun. Půl miliardy eur v tržbách přitom překonal vůbec poprvé.

„Půlmiliardová hranice představuje další milník za naším cílem stát se jedním ze tří největších globálních dodavatelů bezpečnostních řešení na světě a přesáhnout miliardovou hranici,“ uvádí k výsledkům Richard Marko, generální ředitel Esetu, který má v Česku na 3 500 resellerů a tři vývojová centra – v Praze, Jablonci nad Nisou a Brně.

V rámci jednotlivých zemí se antivirové firmě nejvíc dařilo právě v Česku, kde meziroční nárůst tržeb dosáhl 23 procent a obrat tuzemské pobočky tak dosáhl 460,4 milionu korun. „Český trh je mimořádně saturovaný, proto jsem opravdu rád, že se nám dlouhodobě daří,“ doplňuje Filip Navrátil, obchodní ředitel české pobočky Esetu.

peter-pasko-eset

Peter Paško, spoluzakladatel antiviru Eset

Foto: Eset

„Navíc podle průběžné analýzy obchodních výsledků i analýz trhu věříme, že i letos, jakkoli je tento rok plný výzev, se kterými se potýkáme všichni, se nám bude dařit. Zde nám kromě rozšířené nabídky velice pomáhá i mimořádně vysoká věrnost našich uživatelů, kterou přičítáme vysoké kvalitě produktů a služeb,“ dodává Navrátil.

Nejsilnějším regionem pro firmu z pohledu tržeb nadále zůstává Evropa, Blízký východ a Afrika (EMEA) s 53% podílem následovaný Severní Amerikou s 25 procenty a Asie s Pacifikem s 22% podílem. Z produktového hlediska se Esetu meziročně nejvíc dařilo v segmentu určeném pro šifrování koncových zařízení a bezpečnému přihlašování, prodeje produktu Secure Authentication dosáhly růstu o 38 procent.

„Hlavní obchodní cíle společnosti Eset pro letošní rok míří především do segmentu enterprise. I prostřednictvím zcela nových produktů a služeb, které jsme představili v září loňského roku, chceme nadále posilovat svou přítomnost v tomto segmentu,“ říká Navrátil.

„Nezapomínáme ani na naši širokou partnerskou síť, která jen v České republice čítá na 3 500 resellerů. Jedním z konkrétních úkolů je zvýšit úroveň služeb, se kterou se naši zákazníci skrze partnery setkávají. Zaměříme se především na vzdělávání partnerů o naše know-how a zkušenosti v oblasti kybernetické bezpečnosti. Jen díky těmto všem krokům můžeme pomýšlet na překonání loňských výsledků,“ uzavírá Navrátil.

miroslav-trnka-eset

Miroslav Trnka, spoluzakladatel antiviru Eset

Foto: Eset

Redaktor CzechCrunche, Slovák píšící česky. Buzzwords: Startupy, technologie, byznys, e-commerce.