Rohlik.cz letos v Česku utrží 8 miliard korun a urychluje svoji expanzi. V Bulharsku investuje do jedničky trhu

Tomáš Čupr, zakladatel Rohlik.cz

Foto: Nguyen Duy McLavin/CzechCrunch

Online supermarket Rohlik.cz se během pandemie koronaviru jako všechny podobné internetové služby hodně rychle rozběhl a nechce se zastavit. Firma Tomáše Čupra nepolevuje a oznamuje další novinky související s jejím dlouhodobým cílem spojeným s expanzí do dalších evropských zemí. Díky investici v řádu desítek milionů korun teď Rohlík vstupuje na bulharský trh.

Děje se tak jen týdny poté, co největší tuzemský online supermarket představil změny v nejužším vedení firmy. Jeho zakladatel a většinový vlastník Tomáš Čupr se rozhodl přesunout na pozici skupinového CEO a soustředit se na strategický rozvoj a expanzi – potraviny totiž rozváží již také v Maďarsku, brzy se chystá vstoupit do Rakouska a Německa a k výčtu zahraniční stopy Rohlíku teď přibývá také Bulharsko.

Do zavedeného online supermarketu eBag.bg, jedničky bulharského trhu, investuje jeden milion eur, tedy necelých 27 milionů korun. Rohlík v bulharské firmě nabývá částečný podíl s možností v průběhu dalších let získat celých 100 procent. Právě na podobné účely získal Tomáš Čupr za poslední rok a půl ve třech emisích dluhopisů od investorů téměř 1,2 miliardy korun.

ebag

Kurýr bulharského online supermarketu eBag.bg

„Vstupujeme na trh v Sofii, dalším velkoměstě nad milion obyvatel. Očekáváme tedy obdobný potenciál jako v Praze, kde letošní obrat plánujeme přes 8 miliard korun,“ komentuje transakci sedmatřicetiletý zakladatel firmy. Loni přitom Rohlík utržil čtyři miliardy korun.

K samotné expanzi tak Rohlik.cz přistupuje s velkým odhodláním a podle potenciálu vyhodnocuje příležitosti jednotlivých trhů, kam chce vstupovat buď otevřením vlastní pobočky (jako ve zmiňovaném Maďarsku či Rakousku), nebo strategickým partnerstvím s již existujícím subjektem.

„K tomu jsme přistoupili právě v Bulharsku, kde má online supermarket eBag velmi dobrou reputaci, je lídrem trhu a my ho můžeme podpořit v dalším rozvoji,“ uvádí Čupr s tím, že pětiletý eBag se s Rohlíkem hodnotově prolíná v přístupu ke způsobu podnikání i k zákazníkům, kterým nákupy doručuje do tří hodin od objednání.

„V eBag.bg věříme ve stejné hodnoty jako Rohlik.cz. Každý si zaslouží lepší přístup k čerstvým a kvalitním potravinám. Pro nás je partnerství se společností Rohlik.cz strategickým krokem, který nám pomůže urychlit růst a expanzi společnosti. Investice nám umožňuje pokračovat ve zlepšování služeb v absolutním zájmu našich zákazníků,“ doplňuje Ivan Alexandov, CEO eBagu.

Bulharská firma první tři roky od svého vzniku v roce 2015 původně fungovala jako internetový obchod s potravinami ve spolupráci s maloobchodní sítí Fantastico, před dvěma lety však eBag začal fungovat samostatně a nyní se bude dál rozvíjet pod dohledem tuzemské jedničky.

Redaktor CzechCrunche, Slovák píšící česky. Buzzwords: Startupy, technologie, byznys, e-commerce.