Pavel Novák bude po odchodu ze Zonky digitalizovat firmy. S Addvery chce pomáhat bankám i velkým prodejcům

Pavel Novák chce po odchodu ze Zonky pomoci s digitalizací firem

Foto: Zonky

Tři roky řídil z pozice provozního viceprezidenta ruskou síť obchodů s elektronikou a domácími potřebami Eldorado, další tři roky pak strávil v čele české půjčkové firmy Zonky, která pod jeho vedením rychle vyrostla. Pavel Novák měl ambici jít se Zonky do světa, ale to nakonec neklaplo, a tak se teď čerstvě šestatřicetiletý manažer pouští do nového byznysu.

Společně s Lukášem Markem, bývalým obchodním ředitelem Zonky, zakládají novou společnost Addvery, kde chtějí zúročit roky svých zkušeností s řízením velkých firem a především jejich digitalizací. Právě to bude hlavní náplň nově vzniklého „digitalizačního butiku“, jak ho sami nazývají.

„Chceme nabídnout všem od bank po restaurace možnost transformovat se do online prostředí a zajistit tak komfort online služeb. Na to je potřeba know-how, které tradiční firmy typicky nemají,” říká Pavel Novák. Sám posledních šest let digitalizoval zmíněné obchodní sítě a následně i finanční služby.

Půjčky se Novákovi v Zonky úspěšně zdigitalizovat povedlo. Firma ze skupiny PPF nejbohatšího Čecha Petra Kellnera má dnes 90 tisíc klientů a půjčilo se přes ni už více než 10 miliard korun, jenže vše se zatím dělo pouze na českém trhu. Novák se nikdy netajil tím, že má mezinárodní ambice, ale když na začátku roku padlo akcionářské rozhodnutí, že se nakonec expandovat nebude, rozhodl se tehdejší CEO firmy vydat jiným směrem.

lukas-marek

Lukáš Marek, spoluzakladatel Addvery

A tak zatímco 31. května oslavil své 36. narozeniny a formálně ukončil své působení v Zonky, od 1. června už Pavel Novák řídí novou společnost Addvery. V ní bude držet 51% podíl, zatímco jeho společníkovi Lukáši Markovi připadne zbylých 49 procent. Společně chtějí zúročit své zkušenosti a postupně se z Česka propracovat až k zahraničním klientům.

„Addvery je především konzultační firma a chce být tím, kdo pro offline firmy odřídí celý proces digitalizace, tj. například digitální onboarding klienta, digitální podpis, vyhodnocení kreditních rizik na online půjčkách nebo nastavení logistiky,“ vysvětluje pro CzechCrunch Novák, který by chtěl do budoucna vedle samotné konzultace stavět i vlastní produkty.

Teď je ale s kolegy na začátku a chce sázet především na to, že konzultační činnost v podání Addvery bude prováděna na základě dlouholetých zkušeností z nejvyšších řídících pozic ve velkých firmách z médií, financí a retailu. Spoluzakladatel Lukáš Marek přináší zkušenosti jak ze Zonky, tak z obchodu a online aktivit na TV Nova, TV Prima nebo Extra.cz.

Začít chce Addvery hlavně ve finančním světě a v retailu, což Novák považuje za propojené nádoby. „Pro mě jsou i finanční služby retail a zákazník si zaslouží dokonalou zkušenost. Například vyplňovat IČO zaměstnavatele v žádosti o půjčku je v onlinu nepřijatelné, i když na pobočce to bankám určitě projde. A takových věcí je spousta,“ říká.

Novák velmi dobře ví, že online byznys je hlavně o zákaznické zkušenosti, a tvrdí, že firmám dokáže na základě svých zkušeností ušetřit čas při rozhodování, jakým směrem se v digitalizaci a stavbě nových digitálních produktů vydat. „Za svou kariéru už jsem zavřel desítky slepých uliček a právě to může být čas, který klientům ušetřím,“ popisuje Novák.

Do startu nového byznysu vkládají spoluzakladatelé vlastní finanční prostředky a Novák prozrazuje, že pro letošní rok počítá se ztrátou v řádu milionu korun. Na konci roku už by ale měl rád ve svých řadách kolem dvacítky konzultantů a na světě první úspěšně projekty. „Plány na letošek jsou projektově vstoupit do klíčových accountů na českém trhu – tím jsou banky a velcí retaileři,“ dodává.

Šéfredaktor CzechCrunche, Apple pozitivní uživatel a sportovní fanoušek.