Online nákupy potravin spouští další velký hráč. Proti silné konkurenci jde řetězec Makro se službou Můj obchod

Prodejna Makro v Praze

Foto: Makro

Přesun nákupů potravin na internet je i v Česku velkým trendem. Potraviny a třeba drogistické zboží byly dlouhodobě jedním z nejrychleji rostoucích segmentů celé e-commerce, pandemie koronaviru tento nárůst ještě o to více urychlila. Do boje o zákazníky se pouští stále více firem a nejnovějším přírůstkem je velkoobchodní řetězec Makro s aliancí maloobchodů Můj obchod. Jeho řešení je ale zatím teprve na začátku.

Nezávislých provozoven ve zmíněné maloobchodní síti je po celé republice téměř 500, do testovacího provozu prodeje potravin online se jich v den spuštění zapojilo 20. Nabídka sortimentu daného obchodu je přitom v kompetenci jednotlivých prodejců, regionálně se tak může lišit. Zákazníci si mohou nákup objednat na internetu a poté si jej vyzvednout, ale dnes již běžný standard, jako je online platba kartou či doručení domů chybí.

Makro jako prodejce, který se soustředí především na B2B prodej, vlastní rozvoz zákazníkům prozatím nenabízí. Společnost tak v podstatě funguje jako poskytovatel e-shopového řešení pro jednotlivé spolupracující obchody právě v síti Můj obchod.

„Do budoucna počítáme nejen s rozšířením prodejen, ale také vylepšením projektu například o možnosti online plateb, donášku či rozvoz. Věříme, že zejména pracující lidé ocení možnost objednat si nákup předem a vyzvednout si jej například při cestě z práce,“ popisuje Romana Nýdrle, manažerka komunikace Makra.

Společnost chce novým projektem pomoct svým partnerům zviditelnit jejich obchody službou, která ulehčí nakupování koncových zákazníků. „V této nelehké době se snažíme přemýšlet o řešeních, která zjednoduší nakupování a zároveň pomohou obchodníkům zlepšovat své služby a podpoří tradiční trh. E-shop Můj obchod zatím funguje v testovacím provozu, ale očekáváme, že počet zapojených prodejen i nabídka potravin se bude rozšiřovat,“ dodává Nýdrle.

Do oblasti nákupu a rozvozu potravin se Makro ve spolupráci s nezávislou sítí obchodů pouští několik let poté, co si na něm vybudoval dominantní pozici online supermarket Rohlik.cz Tomáše Čupra. V posledních měsících však do segmentu vstoupilo několik dalších hráčů – v Praze například Bolt Food spustil rozvoz se Žabkou a doručovat potraviny po celém Česku začaly i společnosti jako Tesco nebo Košík.

Redaktor CzechCrunche, Slovák píšící česky. Buzzwords: Startupy, technologie, byznys, e-commerce.