Česko-slovenské duo buduje „Booking pro jachty“. Do globální platformy Boataround vkládá 15 milionů korun Miton

Pavel Přibiš a Jana Escher chtějí pomocí Boataround změnit trh rezervací jachet

Foto: Boataround

Platforma Booking.com změnila způsob, jak si uživatelé po celém světě kupují ubytování v hotelech a stejným způsobem chce česko-slovenská dvojice Pavel Přibiš a Jana Escher – kteří se seznámili právě během práce pro Booking.com – změnit celosvětový trh rezervací jachet. Už čtyři roky proto budují platformu Boataround, jejíž další rozvoj nyní podpořil investicí také Miton.

„Trh s pronájmy jachet je zralý na změnu. Působí zde ne úplně transparentní poskytovatelé, takže zákazník ve výsledku zaplatí víc, přičemž se často i spálí, pokud jde o servis,“ popisuje Čech Pavel Přibiš motivaci, která jej byznysově spojila se Slovenkou Janou Escher.

„Boataround stavíme hlavně na transparentnosti. Všechny fotky jachet jsou aktuální, některé jsme dokonce dojeli vyfotit až na místo. Garantujeme vrácení peněz v případě nespokojenosti zákazníka a díky přímé vazbě na pronajímatele a objemu dokážeme nabídnout nejlepší cenu,“ vyjmenovává Přibiš výhody platformy, kterou podle doložených čísel oceňují také zákazníci.

Jen v průběhu letošního roku plánuje Boataround zprostředkovat pronájmy jachet za půl miliardy korun. Navzdory pandemii koronaviru, která cestovní ruch zasáhla výrazně negativně, se totiž ukazuje, že zákazníci o tento druh ubytování, cestování a zážitku v jednom zájem mají.

boataroundteam-min

Tým startupu Boataround

Foto: Boataround

V aktuálních týdnech platforma zaznamenává meziroční nárůst vyhledávání o 500 procent, který je způsobený i výrazně větším zájmem nováčků, a v tuzemských destinacích jako Lipno, Orlík, Slapy či Baťův kanál je už do konce prázdninové sezony téměř nemožné loď rezervovat.

„Zákazníci si v současné situaci nejčastěji chválí soukromí, kdy mají loď jen pro sebe a svoje přátele. Ale i cenu, protože ubytování v Chorvatsku vyjde například v případě osmičlenné skupiny na 500 korun na osobu a noc s tím, že spousta skupin si na lodi i vaří,“ přibližuje Přibiš.

V zahraničních destinacích si Češi tradičně nejčastěji rezervují plachetnice právě ve zmiňovaném Chorvatsku, kde společně s Řeckem či Itálii nabízí Boataround největší flotilu lodí. Na platformě je dohromady více než 14 tisíc plavidel, a to v 900 lokalitách na pěti kontinentech.

Jelikož má česko-slovenský projet globální ambice a funguje de facto po celém světě, je možné rezervaci provést ve 26 jazykových mutacích. A přestože jsou stále nejpopulárnější česká, slovenská a polská, nejrychlejší růst už dnes Boataround zaznamenává zejména v Německu a Rakousku.

milan_zemanek

Milan Zemánek, partner investiční skupiny Miton

Foto: Miton

Nově další rozvoj „Bookingu pro jachty“ podpoří svou investicí tuzemská skupina Miton, která stála u zrodu tuzemských projektů jako Slevomat, Dáme jídlo, Rohlik.cz, Skrz či třeba Heureka a do Boataround vkládá 15 milionů korun.

Investiční kola dohromady za 40 milionů

„Díky vlastní zkušenosti vím, jak je služba, kterou Boataround nabízí, na trhu potřeba. Do projektu přinášíme kromě financí také know-how s mezinárodním marketingem a otevíráním nových trhů,“ komentuje investici partner Mitonu Milan Zemánek.

Samotný Boataround má oficiální sídlo na Slovensku a podle posledních veřejných údajů v roce 2018 zaznamenala tržby na úrovni 380 tisíc eur (přibližně 10 milionů korun) se ztrátou 404 tisíc eur (necelých 11 milionů korun).

boataround

Globální platforma Boataround pro objednávání jachet

Miton ovšem ve firmě není prvním investorem, ve dvou investičních kolech před několika lety na platformě Crowdberry získalo Boataround 350 tisíc, respektive pak dalších 800 tisíc eur, dohromady tedy kolem 25 milionů korun. Celkové investice do Boataround tak činí přibližně 40 milionů korun.

Redaktor CzechCrunche, Slovák píšící česky. Buzzwords: Startupy, technologie, byznys, e-commerce.