České hry Kingdom Come: Deliverance se prodaly už 3 miliony kusů. Studio ji na několik dní nabídne zdarma

Kingdom Come: Deliverance

Foto: Warhorse

Mezi českou hráčskou komunitou byste jen těžko hledali osobu, která nikdy neslyšela o relativně mladém českém studiu Warhorse a jeho debutu Kingdom Come: Deliverance. Prodeje této hry nyní překonaly hranici tří milionů prodaných kopií, což je velký důvod k oslavám nejen pro tvůrce. Spolu s nimi mohou slavit i hráči, kteří budou moci středověké Čechy příštích několik dní objevovat zcela zdarma.

S tuzemským herním titulem Kingdom Come: Deliverance je spojeno hned několik „nej“. Duchovním otcem projektu je Daniel Vávra, tedy osoba stojící za hrou Mafia, jednou z nejpopulárnějších českých her všech dob, která se nyní po letech dočkala svého moderního remaku.

Mezi další „nej“ patří i úspěch kickstarterové kampaně spuštěné na podporu projektu. V ní se podařilo vybrat více než 36 milionů korun, což dělá z Kingdom Come: Deliverance vůbec nejúspěšnější český projekt, který se na této crowdfunfingové platformě objevil. Další velký úspěch se dostavil krátce po zahájení prodejů v roce 2018.

Již po osmi dnech se na počítadle zobrazujícím počet prodaných kopií rozsvítilo číslo 1 000 000. Přibližně za rok to byly již 2 miliony prodaných kopií hry a Vávrovo studio se chystalo na nového majitele.

kingdom-come-deliverance

Kingdom Come: Deliverance

Foto: Warhorse Studios

Tím se stala rakousko-německá firma Koch Media, která spadá pod švédský holding Embracer Group a která Warhorse Studios koupila za více než 1 miliardu korun. Poslední velký milník v podobě 3 milionů prodaných kusů překročil Kingdom Come: Deliverance teď.

To potvrdil na svém Facebooku i samotný Vávra, který prodeje zmínil v rámci představení nového loga studia. „Kromě toho jsme taky prodali 3 mega. A protože se na to hodně kverulantů ptá, tak ano, PRODALI. Tedy je to číslo bez všech možných víkendů zdarma, game passů a Epic Store free rozdávaček. S těmi je to mnohonásobně víc.“ 

Zmíněný prodej studia ovšem podle marketingového manažera Warhorse Jiřího Rýdla prodeje hry zásadně neovlivnil. „Spolupracovali jsme již předtím, navíc většina reklamních akcí pobíhá rámcově šest až dvanáct měsíců po vydání. Díky akvizici ale máme mnohem jednodušší přístup k firmám jako jsou Sony, Microsoft, Nvidia, Intel nebo Epic Games, takže nám to rozhodně pomohlo,“ říká Rýdl pro CzechCrunch.

danielvavra

Spoluzakladatel a designér herního studia Warhorse Daniel Vávra

Foto: Warhorse

Ve virtuálních krčmách středověkého Posázaví tak bude v příštích několika dnech v rámci oslav pořádně živo. A to i proto, že titul bude od dnešních 19. hodin až do pondělí nabízen na platformě Steam zdarma k vyzkoušení. Hru je možné volně stahovat prostřednictvím Steamu, jediným nárokem je provedení registrace a dostatečně výkonná sestava.

Stahovat však bude možné pouze základní hru. Dalších pět DLC, která byla k základu postupně vydávána, zůstávají za poplatek. I u nich Warhorse Studios zabodovalo, jelikož se počet jejich prodaných kopií dohromady dostal již na číslo 1,5 milionu kusů. Bezplatnou víkendovou distribucí Warhorse hru představí dalším možným hráčům, kteří by si ji mohli koupit, ale zatím neví, jestli je pro ně vhodná.

perspektiv-gopay-min

Přečtěte si takéPlně se opřít do udržitelnosti. Studio Perspektiv postaví pro GoPay jednu z největších dřevostaveb v Česku

„Zatímco dříve byly populární tzv. demoverze, dnes je jednodušší nabídnout hru na víkend k vyzkoušení. Odpadají problémy s vývojem samostatného dema i s distribucí, navíc hra obsahuje skutečně všechno. Vzhledem k tomu, že Kingdom Come nabízí řádově stovky hodin zábavy, je určitě dobré mít dost času,“ doplňuje Rýdl.

Zároveň se studio začne představovat pod již zmíněným přepracovaným logem, které zachovává důvěru bílému koni a červenému štítu, ovšem v mnohem jednoduší formě a s jednodušší formou nápisu. „Nápis byl moc dlouhý a složitý a používal font inspirovaný logem jednoho hororu v kombinaci s erbem. To zabíralo strašně velký prostor a vlastně bylo i zvláštní, že jsme měli nápis, kde bylo obsaženou WH, a k tomu ještě logo, kde bylo WH. Takže jsme se to rozhodli změnit,“ objasňuje Vávra proběhlé změny.

warhorse-logo

Nové logo Warhorse

Foto: Warhorse

Fanoušek projektů Elona Muska a všeho, co dělá z budoucnosti současnost. Milovník historie, dobrého humoru, kostkovaných flanelek a soli ve vlasech.