BitFaktura v Česku za první rok přilákala 10 tisíc klientů. Spouští mobilní aplikaci a do roka chce vyrůst pětinásobně

BitFakturu v Česku řídí Barbara Supiková

Foto: BitFaktura

Konkurence na trhu nástrojů pro fakturaci se zhušťuje a svou pozici si v tuzemsku pomalu, ale jistě buduje i mezinárodní hráč Radgost. Do Česka se svým nástrojem BitFaktura vstoupil před rokem a od té doby překonal hranici deseti tisíc aktivních uživatelů.

Jak pro CzechCrunch potvrdila produktová manažerka BitFaktury Barbara Supiková, u vstupu na český trh si firma uvědomovala, že nebude jednoduchý, a to i kvůli zavedeným hráčům jako iDoklad nebo Fakturoid, kteří si tu dlouhé roky budují pevnou pozici.

„Na druhou stranu jsme věděli, že přicházíme s něčím novým, co může zaujmout potenciální uživatele. A to se nám také potvrdilo – klienti si u nás kromě ceny chválí propracované skladové hospodářství, přehledný interface, snadné používání systému, možnost využívání jazykového rozhraní a vystavování faktur v mezinárodních jazycích,“ popisuje Supiková.

„Čím dál víc také pozorujeme, že k nám přecházejí klienti i ze zmíněné konkurence,“ dodává produktová manažerka BitFaktury. Nejoblíbenějším produktem se mezi malými a středními firmami či živnostníky, kteří jsou hlavní cílovou skupinou firmy, ukázal tarif Standard dostupný od 109 korun měsíčně. BitFaktura však nabízí i základní tarif Micro, který je zdarma.

bitfaktura-ipad

BitFaktura funguje na počítači, tabletu i mobilu

Foto: BitFaktura

Protože původem polský fakturační nástroj od svých začátků reaguje na požadavky svých klientů a snaží se je do systému postupně zapracovávat, během posledního roku představil několik novinek. Mezi ně patří párování příchozích i odchozích plateb, tedy možnost označit danou fakturu jako zaplacenou, či například doplnění jazykového rozhraní o čtyři jazyky.

Mezinárodní firmy tak mohou vystavovat faktury a pracovat kromě češtiny, němčiny, angličtiny, polštiny, italštiny, španělštiny a francouzštiny nově také ve slovinštině, ruštině, gruzínštině a portugalštině.

Podpora mobilních platforem i integrace se Shoptetem

V současnosti BitFaktura finalizuje spuštění mobilní aplikace pro iOS i Android, ke kterému by mělo dojít začátkem července. V rámci ní bude možné vystavit fakturu za méně než 30 sekund, a to rovnou ve více jazycích s automatickým přepočítáváním měn podle kurzu národní banky.

Aplikace nabídne také možnost přístupu k pokročilým funkcím a reportům, přidávání snímků výdajových faktur jedním kliknutím či odesílání dokladů.

Novinkou má být během druhé poloviny letošního roku také integrace s webovým systémem Shoptet, přičemž během léta do svého rozhraní zavede i elektronickou evidenci tržeb. Klient získá certifikát pro EET z Daňového portálu, který zadá do svého účtu BitFaktury, přiřadí provozovnu a nastaví její pokladnu jako evidovanou. Nástroj se pak postará o označení dokladů všemi vyžadovanými údaji i o veškerou komunikaci s ministerstvem financí.

Díky novinkám tak BitFaktura na tuzemském trhu očekává o to rychlejší růst nových uživatelů. „Naše plány jsou tímto směrem velké i z toho důvodu, že získáme velké množství nových klientů právě díky zmíněné mobilní aplikaci, nad kterou poslední měsíce pracujeme. V polovině roku 2021 počítáme s pětinásobkem současného počtu aktivních uživatelů,“ doplňuje Supiková.

Redaktor CzechCrunche, Slovák píšící česky. Buzzwords: Startupy, technologie, byznys, e-commerce.