Mileniál s vizáží boomera. Motocykl RGNT No. 1 spojuje retro s modernou včetně elektřiny a baterek

Elektrická No. 1. od RGNT Motorcycles

Foto: RGNT Motorcycles

Stejně jako ve světě osobních automobilů, tak i do světa motocyklů přivála elektrifikace zcela nové výrobce, kteří debutují právě se stroji poháněnými čistou elektřinou. Řada z nich spoléhá na moderní tvary tvořené ostrými liniemi a dynamikou. Neplatí to však o značce RGNT, která sice pracuje s elektrickým pohonem, ten ale odívá do retrohávu upravených naháčů ze 70. a 80. let minulého století.

Cafe racer, scrambler či brat sice mohou znít jako názvy dobrot, které si můžete objednat v některé z hipsterských kaváren, ve skutečnosti se jedná o názvosloví konstrukčních řešení motocyklů. Úprava produkčních motocyklů do těchto stylů byla populární především v 70. a 80. letech minulého století, kdy byly takto přestavovány Hondy řady CB, Triumph Bonneville či BMW k100.

Velké popularitě se motocykly v těchto úpravách těší i dnes, na což reagují přímo sami výrobci. Na trhu se objevuje stále více produkčních strojů ve verzích, které odkazují na zlaté časy motocyklů, proslavených například filmem Mad Max. Jedním z těchto výrobců je i švédský RGNT, který přichází na trh s motocyklem v minimalisticky pojatém brat stylu poháněném elektřinou.

rgntyellow-slide-3

No. 1 je především motocyklem do města

Foto: RGNT Motorcycles

Stroj pojmenovaný No. 1, jehož prototyp se představil minulý rok, se měl původně začít dodávat již během tohoto měsíce. Plány však zhatil koronavirus, a proto si novinka na svůj vstup na trh musí ještě několik měsíců počkat.

Výrobce proto nabídl alespoň snímky aktuální verze, která má přepracovaný design své 7,7kWh baterie. Ta je umístěna tam, kde bychom jindy hledali motor, a je schopna na jediné nabití nabídnout dojezd až 150 kilometrů. To ovšem platí jen v případě, pokud budete motocykl využívat především ve městě v rychlostech mezi 55 až 70 km/h. Pokud vezmete No. 1 na dálnici, pak přijde nutnost hledat zásuvku po mnohem menší porci ujetých kilometrů.

Městské prostředí motorce sedí i vzhledem k jejímu výkonu. Elektromotor uložený v náboji zadního kola standardně nabízí výkon 8 kW, který může být v případě potřeby chvilkově navýšen až na 11 kW a popohnat motocykl k maximální rychlosti 120 km/h. Je to tedy ideální společník na okresky a jízdy, při kterých je hlavním cílem dostat se stylově a v poklidu z bodu A do bodu B, provětrat si hlavu nebo se pokochat po okolí.

rgntyellow-slide

Na éru custom naháčů může odkazovat i grafika nádrže

Foto: RGNT Motorcycles

Moderní tvář stroje doplňuje možnost bezdrátové aktualizace softwaru motocyklu a možnost volby jízdních profilů pro více jezdců. Zároveň je možné během jízdy sledovat diagnostické údaje, které jsou sdíleny prostřednictvím sedmipalcového dotykového displeje GPS.

tomas-lamr

Přečtěte si takéKonec dohadů o parkovací místo aneb jak jsme v Pricefx vyřešili problém s parkováním díky férovému botovi

Možná si při pohledu na No. 1 kladete otázku, k čemu je elektrickému motocyklu palivová nádrž. Její funkce je nejen designová, ale také praktická. Jedná se totiž o úložný prostor, kam je možné uložit nabíječku a také zbyde dost místa pro drobnější předměty.

Pokud by vám elektrický motocykl v retrostylu uhranul, stačí učinit rezervaci a složit zálohu ve výši 150 eur, tedy něco málo přes čtyři tisíce korun. Celková cena motocyklu je vyčíslena na 10 500 eur, tedy necelých 300 tisíc korun, což je poměrně zajímavá nabídka. Dodávky No. 1 by se měly rozběhnout během července či srpna tohoto roku, a to pro zákazníky ze zemí Evropské unie, Norska a Švýcarska.

rgntblack-slide2

No. 1 je motocykl ve stylu brat s moderní technologií

Foto: RGNT Motorcycles

rgntyellow-slide-2

Novinka může oslovit mladou i starší generaci jezdců

Foto: RGNT Motorcycles

rgntyellow-slide3

Objednávky jsou otevřeny

Foto: RGNT Motorcycles

Fanoušek projektů Elona Muska a všeho, co dělá z budoucnosti současnost. Milovník historie, dobrého humoru, kostkovaných flanelek a soli ve vlasech.