Marketing Festival bude velkolepý i online, nechceme nudný webinář, říká Jindřich Fáborský v CzechCrunch Podcastu

Jindřich Fáborský, zakladatel Marketing Festivalu a Digisemestru

Foto: Nguyen Duy McLavin/CzechCrunch

Původně měl v kalendáři na květen zapsaný zasloužený odpočinek. V dubnu totiž měly vyvrcholit rok trvající práce na dalším ročníku Marketing Festivalu, jedné z největších oborových konferencí v regionu, jenže v březnu se plány Jindřicha Fáborského totálně rozpadly. V CzechCrunch Podcastu teď popisuje, jak se obří akce pro dva tisíce lidí přesouvá do virtuálního prostoru.

Na Marketing Festival se každoročně sjíždí odborníci z celého světa. Sedmý ročník akce měl proběhnout tradičně koncem dubna, jenže když se v březnu kvůli pandemii koronaviru velké akce na neurčito zrušily, dvaatřicetiletý Jindřich Fáborský věděl, že to teď bude muset udělat jinak.

„Od první chvíle, kdy jsme věděli, že Marketing Festival nebudeme moci udělat tak, jak jsme plánovali, se nám nehonilo hlavou nic jiného, než že chceme přijít s dobrým řešením. A snad jsme ho našli,“ popisuje Fáborský v novém dílu CzechCrunch Podcastu.

Poslechnout si ho můžete v přehrávači níže nebo ve vašich podcastových aplikacích včetně SpotifyApple Podcastů a Google Podcastů:

O čem dalším se Jindřich Fáborský v CzechCrunch Podcastu rozpovídal?

***

Bylo to víceméně na poslední chvíli. Přestože do zahájení Marketing Festivalu – když přišla vládní opatření a zrušení velkých akcí – zbývalo něco přes měsíc, vše už bylo v běhu. „Taková akce se připravuje celý rok. Vniveč mohl přijít jak rok práce, tak také nákladů,“ říká Fáborský s tím, že náklady na velkou konferenci jsou přes 10 milionů korun.

Celý jeho tým zvažoval spoustu variant, jak s nečekanou a nepříjemnou situací naložit. Ve hře bylo přesunutí termínu, jako to udělalo mnoho konferencí, ale to Fáborský rychle zavrhl. „Přesunutí na podzim má několik byznysových problémů, kterým jsme se chtěli vyhnout,“ říká a v podcastu je dál rozebírá.

Nakonec padlo jasné rozhodnutí, že Marketing Festival se letos uskuteční jinak, online. Pro všechny to bude nová zkušenost, a to jak pro pořadatele, tak i pro návštěvníky, kteří jsou teď, pokud se nějaké akce na internet přesouvají, zvyklí hlavně na klasické debaty přes Zoom nebo webináře. To je ale pro Marketing Festival málo.

„Chceme se pokusit přesunout maximum zážitku online. Chceme to udělat úplně jinak. Půjde o kombinaci předtočených přednášek ve filmovém podání s živými vstupy včetně interakce publika. Bude to něco úplně jiného než online webinář,“ slibuje Fáborský.

S týmem se do toho opřel skutečně ve velkém. Ve Spojených státech a Velké Británii najal produkční týmy, které teď s hlavními spíkry dávají dohromady přednášky ve špičkové videokvalitě. „Na nákladech tak proti klasickému Marketing Festivalu ani příliš neušetříme,“ podotýká vášnivý motorkář.

jindrich-faborsky4

Jindřich Fáborský, zakladatel Marketing Festivalu a Digisemestru

Foto: Nguyen Duy McLavin/CzechCrunch

Největší motivací teď pro Jindřicha Fáborského je, aby ukázal, že i ve virtuálním světě lze udělat Marketing Festival tak, že lidé získají podobný prožitek, jako by byly v Kongresovém centru, kde se tradičně s dvěma tisícovkami účastníků potkávají. Inspiraci čerpá i u Marcuse Johna Henryho Browna, jehož video v podcastu zmiňuje.

V CzechCrunch Podcastu Fáborský také popisuje, jak bojuje s tím, když někdo říká, že na online Marketing Festival nechce, protože ho žádné webináře nezajímají; zda bude vracet peníze a kolik lidí na virtuální konferenci pustí; nebo to, proč podle něj zatím nedává smysl hrát si s virtuální realitou. A nakonec hovoří i o tom, jak současná situace změnila jeho vzdělávací program Digisemestr.

„Online vzdělávací platforma pro mě byla dlouho tabu a byl jsem přesvědčen, že správně je to offline, že je ta interakce nenahraditelná. Všem nám ale aktuální situace ukázala, že to jde, že to jde velice elegantně a přináší to spoustu výhod,“ dodává.

Podcast s Jindřichem Fáborským najdete jak online na Spotify, Apple Podcasts nebo Google Podcasts, tak ve svých oblíbených podcastových aplikacích.

Šéfredaktor CzechCrunche, Apple pozitivní uživatel a sportovní fanoušek.