Létající doktoři. Zdravotníci na skútrech BeRider najeli za měsíc mezi pražskými nemocnicemi 16 tisíc kilometrů

Zdravotníci najeli na skútrech BeRider za měsíc 16 tisíc kilometrů

Foto: BeRider

Sdílená auta, motorky, skútry, koloběžky, kola, všechno dnes již většinou s elektrickými pohony. To jsou dopravní prostředky, nad nimiž mnozí stále ohrnují nos a odmítají je, ale služby sdílené mobility se stávají stále integrálnější součástí mnoha světových měst. A svou sílu ukazují i v krizových časech.

Na sdílené dopravní prostředky jsme již několik let zvyklí i v Praze. Půjčit přes aplikaci si tu můžete velmi jednoduše skutečně většinu dopravních prostředků, jež byste mohli pro pohyb po městě potřebovat. A zatímco od poloviny března se kvůli karanténním opatřením pohyb mnoha obyvatel z velké části zastavil, zdravotníci neustále pendlovali mezi prací a svými domovy.

Takových povolání, které se nemohly přenést na home office, bylo pochopitelně více, ale právě zdravotníkům se rozhodla pomoci služba BeRider, kterou provozuje Škoda AutoDigiLab a půjčuje v ní elektrické skútry.

berider-min

Sdílený elektrický skútr BeRider

Foto: Citymove

„Je pro nás prioritou, abychom i v tomto čase nákazy koronavirem pomáhali zjednodušovat lidem nutné každodenní cestování. Krom toho chceme ocenit práci zdravotníků, kteří s velkým nasazením pomáhají všem,“ říkal na konci března pro CzechCrunch David Beška z DigiLabu.

Celkem 150 svých elektrických skútrů tak dal BeRider zdravotníkům k dispozici na následující týdny zdarma, aby se mohli snadno přesouvat do nemocnic a dalších zařízení, kam potřebují, a nemuseli k tomu využívat například městskou hromadnou dopravu.

Že nešlo ze strany Škodovky pouze o PR, ale reálnou pomoc, která reagovala na poptávku přímo od zdravotníků, dokazují následující čísla: od 26. března do konce dubna ujelo přes 250 řidičů z oblasti zdravotnictví na elektrických skútrech BeRider při 1 600 jízdách celkem 16 000 kilometrů.

„Zdravotníci nabídku BeRider velice oceňují. Já osobně službu využívám zejména pro zrychlení přepravy mezi domovem a prací. Jako největší benefit považuji omezení kontaktu s okolím, například zmiňované MHD,“ potvrzuje pro CzechCrunch Mária Malíková, která je lékařkou na Interním oddělení Strahov ve Všeobecné fakultní nemocnici v Praze.

malikova

Elektrické skútry BeRider využila také lékařka Mária Malíková

Sama na elektrických skútrech v posledních týdnech Malíková najela několik desítek kilometrů a přidalo se i mnoho jejích kolegů. BeRider ostatně pro maximální pohodlí zdravotníků rozšířil své zóny pronájmu, takže skútr bylo nově možné zaparkovat například u Ústřední vojenské nemocnice, nemocnice Na Bulovce, nemocnice Na Vinohradech a u dalších zdravotnických zařízení.

„Naše nemocnice se zaměřuje na dialyzované pacienty, kteří jsou z hlediska nákazy COVID-19 jednou z nejvíce ohrožených skupin. Snažíme se proto omezit kontakt s veřejností a nastavit všechna opatření tak, abychom minimalizovali možnost nákazy našich pacientů. Dojíždění na skútru je další možnost jak snížit riziko přenosu infekce v populaci,“ dodává Mária Malíková.

lime-kolobezky-praha

Přečtěte si takéDo Prahy se vrací elektrické koloběžky Lime. V ulicích se zatím objeví 200 strojů

Ze strany mladoboleslavské Škodovky, potažmo její inovační laboratoře DigiLab, to však nebyl jediný příspěvek do boje proti koronaviru. V Mladé Boleslavi se tiskly respirátory a také části ochranných štítů a carsharing HoppyGo bezplatně zapůjčil 200 vozů charitativním organizacím, dobrovolníkům či městům pro distribuci ochranných prostředků či rozvoz jídel.

Šéfredaktor CzechCrunche, Apple pozitivní uživatel a sportovní fanoušek.