České Lafluence nabírá 20 milionů korun. Chceme být v influencer marketingu velkým evropským hráčem, hlásí Varga

Peter Varga, CEO influencer marketing platformy Lafluence

Foto: Lafluence

Investiční svět se ani v době pandemie koronaviru nezastavuje. Naopak právě globální krize mění i preference zákazníků, a tak některé značky ještě více přesouvají svoji komunikaci do online sféry. Stoupá tak význam firem, které se zaměřují na tzv. influencer marketing, což hraje do karet tuzemské firmě Lafluence.

Česká online platforma, zaměřující se na efektivní influencer marketing, oznámila získání investice ve výši 20 milionů korun od skupiny andělských investorů Venture Club. V květnu firma získala první tranši ve výši 8 milionů a věří, že i díky externímu kapitálu upevní svoji pozici lídra na českém a slovenském trhu.

„Těší mě, že investice do Lafluence dospěla do zdárného konce i v této složité době. Znamená to dvě věci – první, že startupový trh je živý a investoři mají stále chuť investovat a této nově vzniklé situace nezneužívají pro tlak například na zisk větší části equity. Zároveň investice dokazuje, že Lafluence má hodnotu a potenciál,“ popisuje CEO platformy Peter Varga.

top-peter-varga_high-resolution-14-min

Peter Varga, CEO Lafluence

Foto: Lafluence

„V březnu a dubnu jsme viděli rekordní nárůsty obratu a jsme jednoznačně největší influencer platforma v Česku a na Slovensku. Tato investice nám umožní zvětšit tým a soustředit se na expanzi na další evropské trhy. Věřím, že máme potenciál stát se významným hráčem na poli influencer marketingu v Evropě,“ doplňuje čtyřiatřicetiletý Varga.

Lafluence se ve formě online tržiště zaměřuje na propojování značek s tvůrci obsahu jako například influencery, instagramery, blogery či youtubery. Následně zprostředkovává jejich vzájemnou spolupráci a pomáhá nastavení procesů při tvorbě kampaní od prvních procesů přes právní stránku a platby až po vyhodnocení spolupráce.

Platforma za tři roky od svého vzniku zaznamenala registraci více než 1 700 influcencerů a 1 200 společností. Celkově během této doby realizovala již 900 kampaní pro značky jako Alza, Nestlé, Nivea, Pepsi, Uber či Vodafone. Venture Club přitom v Lafluence není prvním investorem. Na financování se již dříve podílel například Josef Matějka se svým investorským fondem Nextech Ventures, startupové studio TopMonks, Petr Sadílek, Luděk Motyčka či Jiří Fabián.

lafluence

Influencer marketingová platforma Lafluence

Nejnovější investici plánuje Lafluence využít na posílení týmu v technickém či obchodním oddělení a expanzi do zahraničí, která je plánována na zimu letošního roku vstupem na jeden z některých sousedních trhů.

„Rozhodli jsme se za Venture Club firmu Lafluence podpořit investicí i v této době, nebo právě v této době. Věříme jim. Online služby, referenční marketing a influenceři hrají a budou i nadále zastávat důležitou roli v propagaci služeb a produktů speciálně u mladších a středních věkových kategorií. Koronavirus jen uspíší prosazení nových způsobů propagace,“ komentuje investici Petr Šedivý z Venture Club.

Pro šéfa Lafluence Petra Vargu se však byznys teprve rozbíhá. „Na konci roku 2021 chceme být připraveni na investiční kolo Series A a udělat z Lafluence hráče na celoevropské úrovni,“ dodává.

Redaktor CzechCrunche, Slovák píšící česky. Buzzwords: Startupy, technologie, byznys, e-commerce.