Carsharing Anytime hlásí 150 tisíc jízd a přidává v Praze nové modely aut. Ještě letos se chce překlopit do zisku

Mezi stávající Toyoty Yaris se do Anytime zařadí i hybridní Toyoty Corolly

Foto: Anytime

V Praze se v posledních letech s carsharingy roztrhl pytel. Alternativa k vlastnictví auta i klasickým půjčovnám, která umožňuje přejezd z bodu A do B, aniž byste auto museli vracet na původní místo, si získává na popularitě. I proto počet podobných služeb v Česku roste. Letos sem vstoupil maďarský carsharing GreenGo, loni dorazil zahraniční Anytime a vstup do Prahy plánuje i WeShare od Volkswagenu.

Delší dobu tu ale funguje také studentský Uniqway, Autonapůl, Ajo nebo Car4Way, který je s tisíci auty zatím zdaleka největší. Vozový park postupně rozšiřuje i zmíněný Anytime, který nyní přidává dalších 70 aut – konkrétně nového modelu hybridní Toyoty Corolly, která se zařadí ke stávajícím Toyotám Yaris. Celkově jich tak služba bude mít v Praze 240 a letos se chce překlopit přes 500 aut, byť v původním plánu bylo, že alespoň 300 vozů bude mít už loni.

Letos měla na rozšiřování vozového parku Anytime, ale i dalších služeb, vliv koronavirová pandemie, která poslala poptávku po sdílených vozech ze dne na den o více než 40 procent dolů. Nicméně zatímco na začátku dubna byl vidět propad, v druhé polovině se opět navyšoval a od května sdílená služba hlásí stejnou aktivitu jako před krizovými týdny. Zvýšená jsou ale hygienická opatření a frekvence dezinfekce aut.

anytimecor

Hybridní Toyota Corolla

Foto: Anytime

„Poptávka se v březnu po zavedení nouzových opatření skokově snížila o dvě pětiny, ale od té doby vytrvale roste. V současnosti jsme již překonali i nejvyšší hodnoty ze začátku března a díky rozšiřování flotily a uvolňování karanténních opatření očekáváme v dalších týdnech pokračování růstu,“ doplňuje šéf Anytime za Česko Milan Beutl.

Během prvního roku fungování Anytime v Česku najeli uživatelé přes 1,6 milionu kilometrů ve více než 150 tisících jízdách. „Mobilní aplikaci si stáhlo více než 130 000 lidí, máme desítky tisíc aktivních uživatelů. Z toho více než polovina službu využívá alespoň jednou měsíčně a čtvrtina nejméně jednou za týden,“ říká Beutl a věří, že se letos služba na tuzemském trhu překlopí do provozního zisku. Příjmy ale za český, ani za globální trh nezveřejňuje.

virtual-lab

Přečtěte si takéHackni krizi! Česko hledá projekty, které umí pomoci v těžkých časech, a má pro ně 10 milionů korun

Pomoct by k černým číslům mohlo i rozšiřování lokalit, kde můžete auto zaparkovat, do čehož se postupně pouští všichni hráči. Anytime nově jezdí i v pražských Horních Počernicích, Ďáblicích, Čakovicích, Kyjích, Štěrboholech, Hostivaři, Petrovicích nebo Horních Měcholupech. Největší dosah z výše zmiňovaných služeb má zatím nicméně Car4Way.

Už dříve se Anytime vyjádřil, že chce v Česku investovat během let až 30 milionů eur (přes 800 milionů korun). Celkově má služba totiž globálně přes 3 miliony uživatelů a působí v 15 zemích a vypadá to, že pokud se během prvních dvou let v Česku překlopí do zisku, mohl by to pro ni být poměrně zajímavý trh.

Spoluzakladatel CzechCrunche, nadšenec do byznysu, designu, kryptoměn, cestování a nejrůznějších technologií.