Bonami podtrhuje růst svého e-shopu první kamennou prodejnou. Otevírá ji v Praze a chystá se do Brna i za hranice

První fyzická prodejna Bonami v Praze na Černém Mostě

Foto: Bonami

Internetový obchod s bytovými doplňky a nábytkem Bonami je pořád vnímaný spíše jako doplňkový prodejce menších věcí. Jeho šéf Pavel Vopařil, který se své funkce ujal před rokem, chce tuto situaci změnit a z Bonami udělat první volbu pro zákazníky, když si jdou vybavovat bydlení. Jedním z nejdůležitějších kroků pro dosažení tohoto cíle je vstup do kamene, tedy offlinového prodeje.

První fyzickou výdejnu, umístěnou ve svém skladu v Jenči, e-shop otevřel již loni. Mezi zákazníky se ujala, během předvánoční sezony v rámci regionu dělala až deset procent objemu. Pro Bonami to bylo potvrzením, že vstupem do offline světa jde správným směrem.

Teď na něj otevřením své první kamenné prodejny navazuje. Zákazníci ji najdou v Praze na Černém Mostě, kde si mohou zboží prohlédnout, osahat, objednat i zakoupit. Bonami, které loni v obratech vyrostlo vysoko nad miliardu a poslední dva měsíce zaznamenává nárůst srovnatelný s předvánoční sezonou, tak chce ještě víc propojovat zákaznickou zkušenost napříč různými prodejními kanály.

dsc_9591

Prodejna Bonami na pražském Černém Mostě

Foto: Bonami

dsc_9606

Prodejna Bonami na pražském Černém Mostě

Foto: Bonami

„V aktuální situaci je vstup do offlinu možná trochu nečekaný, z našeho pohledu jde však o součást dlouhodobé strategie a vnímáme jej jako velkou příležitost. Jde nám především o to, aby měli zákazníci možnost si co nejvíce našich produktů reálně osahat a přesvědčit se o jejich kvalitě,“ komentuje tento krok Vopařil.

Bonami na svém webu nabízí 60 tisíc produktů, z nichž má polovinu skladem, v prodejně však bude dostupného zboží méně. Na ploše přibližně 200 metrů čtverečních nabídne několik stovek položek a bude sloužit jako místo pro konzultace a jednotný touchpoint pro zákazníky a jejich požadavky s reklamací či vrácením zboží.

„Naším hlavním cílem je v offline co nejlépe odprezentovat šíři sortimentu, kterou nabízíme online,“ popisuje Vopařil a dodává, že zákazníci mají v prodejně během nákupu k dispozici tablety, s nimiž si mohou po naskenování QR kódu ověřit, jaké další varianty či související zboží Bonami nabízí.

dsc_9759

Prodejna Bonami na pražském Černém Mostě

Foto: Bonami

dsc_9801

Prodejna Bonami na pražském Černém Mostě

Foto: Bonami

Prodejnu navíc e-shop sdílí s prodejcem Prospanek.cz, který se stal strategickým partnerem pro expanzi Bonami i na dalších trzích, kde chce otvírat své fyzické pobočky – kromě Prahy má na řadu přijít i Brno, v zahraničí pak Bratislava a Budapešť.

„Prospanek.cz má 70 prodejen ve čtyřech zemích, kde působí i Bonami. Obě společnosti současně sdílí i filozofii zákaznického servisu založeném na individuálním přístupu a dodatečných službách. Partnerství s Bonami vnímáme jako strategické propojení silných offline a online hráčů, kteří se prolínají sortimentně a zároveň nachází synergie v prodejních kanálech,“ říká Ludvík Machala, majitel sítě Prospanek.cz.

Redaktor CzechCrunche, Slovák píšící česky. Buzzwords: Startupy, technologie, byznys, e-commerce.