Tomáš Čupr získal na rozvoj Rohlíku dalších 166 milionů korun. Novou várku dluhopisů vyprodal za 48 hodin

Tomáš Čupr, zakladatel Rohlik.cz

Foto: Nguyen Duy McLavin/CzechCrunch

Největší tuzemský online supermarket je od začátku současné krize k nezastavení a Tomáš Čupr se svým Rohlik.cz rozhodně neplánuje zpomalovat. Po navýšení kapacit souvisejících s obrovskou poptávkou po vyhlášení omezení pohybu v Česku a zároveň nedávném představení rovnou tří nových služeb se za poslední rok již potřetí obrátil na investory.

V dubnové emisi dluhopisů teď internetový supermarket získal dalších 166,5 milionu korun. I když již letos v lednové emisi získal 222 milionů a před rokem 777 milionů (díky které Čupr v Rohlíku navýšil svůj podíl na 75 procent), i nejnovější tranše šla na dračku a vyprodala se za pouhých 48 hodin. Celkově tak závazky z vydaných dluhopisů dosahují 1,166 miliardy.

„Vidíme další příležitosti ke zrychlení našeho růstu a posílení strategické pozice. Výnos z emise bude použit na expanzi Rohlíku v Česku do dalších regionů a na další růst v Maďarsku, kde sklad plánovaný na dva roky přerosteme už po 5 měsících provozu a míříme tam k miliardě korun tržeb už v prvním roce,“ uvádí sedmatřicetiletý Čupr.

rohlik

Tomáš Čupr, zakladatel online supermarketu Rohlik.cz

Foto: Rohlik.cz

Dluhopisy jsou opět obchodované na burze a dluhopisy stejně jako v předešlé tranši nabízí J&T Banka, podle které současná situace urychluje dlouhodobý trend růstu podílu e-commerce na retailových službách. Loni se na nich online obchody podílely z 12,7 procenta.

„Rychlost úpisu je jasným signálem, že apetit k investicím z trhu nezmizel. Ekonomika zpomaluje, ale velké množství investičních peněz bude stále hledat příležitosti. Kdo čeká na ještě atraktivnější ceny a výnosy dluhopisů než nyní, může být nakonec zklamaný,“ popisuje Jan Pavlík, šéf Odboru finančních trhů J&T Banky.

Aktuální tranší se však internetový supermarket nezastavuje. Jak Čupr prozradil na naší konferenci CzechCrunch Onlajn, v následujících měsících plánuje velké investiční kolo, v němž chce pro další zahraniční expanzi získat kolem 100 milionů eur, tedy zhruba 1,7 miliardy korun. A plánuje to prý na české poměry při vysoké valuaci, kterou prozatím nechce odhalovat.

Po prosincovém vstupu na maďarský trh má Rohlík spustit doručování potravin ještě letos ve Vídni. Na CzechCrunch Onlajn ostatně Tomáš Čupr uvedl, že již do firmy najal jak manažera pro Rakousko, tak také pro Německo, a potvrdil, že plán vstoupit i do těchto zemí ještě významně akceleruje.

Turbo Rohlík do jedné hodiny

V oblasti rozvoje služeb však Rohlik.cz nezapomíná ani na svůj domovský trh. Během posledních týdnů postupně spustil tři nové služby. V rámci Suchého Rohlíku po celé České republice rozváží trvanlivé potraviny, Rohlík Bistro zákazníkům doručuje jídla z populárních restaurací a Rohlík Mini nabízí rychlý rozvoz sortimentu základních potravin.

rohlik-cz1

Nákup z online supermarketu Rohlik.cz

Foto: Rohlik.cz

Poslední jmenovaná služba již stihla získat i svého přímého nástupce, kterým je Turbo Rohlík s cílem nabízet expresní doručení do jedné hodiny, bez limitu minimální výše objednávky. Podobnou službu minulý týden představil i Bolt Food ve spolupráci se sítí obchodů Žabka, který má nicméně proti Rohlíku logicky zásadně omezenější sortiment.

tomas-cupr-spalek

Přečtěte si takéZa vlastní značku potravin Rohlik.cz dává Čupr hlavu na špalek. Když nebude chutnat, vrátí dvojnásobek ceny

„V Rohlíku chceme i nadále nabízet tu nejlepší službu a udělat nakupování úplně nejjednodušší, co to jde. Mini nám pomohlo zásobovat lidi v období největší krize. A teď, když se situace uvolňuje, tak zákazníkům ponecháváme ten největší benefit pod srozumitelnějším označením,“ vysvětluje přejmenování služby na Turbo Jiří Rákosník, marketingový ředitel Rohlik.cz.

Jednou z dalších nedávných aktivit online supermarketu bylo spuštění vlastní značky potravin Rohlik.cz Bez kompromisů, ve které nabízí 70 různých produktů. Čupr přitom jejich kvalitě věří natolik, že v případě nespokojenosti zákazníka nabídne vrácení dvojnásobku kupní ceny.

Redaktor CzechCrunche, Slovák píšící česky. Buzzwords: Startupy, technologie, byznys, e-commerce.