Individuální přeprava po Praze jede. Český Revolt hlásí u svých koloběžek a skútrů trojnásobný zájem

Koloběžky Revolt dál zůstávají v ulicích a pomáhají lidem s individuální přeravou

Foto: Revolt

Fotky prázdných ulic Prahy včetně běžně nejnavštěvovanějších turistických míst budou zřejmě dlouho unikátními kousky v albech mnoha fotografů. Z ulic kvůli karanténním opatřením nevymizeli pouze turisté, ale prakticky úplně všichni včetně elektrických koloběžek Lime. Jejich tuzemskou konkurenci ovšem na snímcích najít můžeme.

„Zůstali jsme v ulicích, protože jsme chtěli lidem nabídnout dostupnou individuální přepravu, která je s ohledem na šíření koronaviru bezpečnější,“ hlásí do telefonu šéf startupu Revolt Pavel Kuchta, který teď řídí celý byznys na dálku z Ostravy, kde má firma sídlo. Zatímco jeho malá žlutá autíčka nejezdí, koloběžek a skútrů je v Praze několik stovek a lidé je hojně využívají.

Kuchta tvrdí, že poptávka je teď oproti stavu před vypuknutím pandemie trojnásobná, což podle něj potvrzuje dvě věci. Jednak dobré rozhodnutí, nechat jednostopá vozidla v ulicích a nabídnout lidem alternativu proti MHD, která teď není s ohledem na přenos koronaviru tak bezpečná, a jednak to, že o přepravu na koloběžkách mají skutečný zájem i domácí, tedy Češi.

To je totiž při jakékoliv debatě o tom, zda jsou sdílené elektrické koloběžky v Praze dobrý nápad, nebo ne, velké téma. V Praze na nich často jezdí turisté, kteří podobné služby znají ze zahraničí, a mnoho domácích v nich tak vidí „nepřítele města“. Výjimkou není porušování předpisů, například při jízdě po chodníku, nebo pohazování koloběžek všude možně.

revolt-kolobezka2-min

Revolt své koloběžky v ulicích pravidelně denzinfikuje

Foto: Revolt

To samozřejmě není jen výsada turistů, vzorně se nechovají ani někteří tuzemští řidiči, ale Pavel Kuchta teď říká, že je rád, že si Revolt minimálně ověřil, že o sdílenou mikromobilitu mají skutečný zájem i domácí. „Kdy jindy si to ověřit, než když v Praze žádní turisté nejsou. Ověřili jsme si, že zájem je, navíc od vypuknutí pandemie prakticky nemáme problém se špatným parkováním nebo odkládáním,“ říká Kuchta s tím, že aktuálně už má Revolt přes 15 tisíc uživatelů.

Šéf tuzemského startupu, který začínal s malými elektroautíčky a postupně rozšířil svou flotilu, nechce veškerou vinu svalovat na turisty. Podle něj hraje roli i celkově větší obezřetnost, kterou teď lidé mají, ale ať je to, jak chce, Kuchta chce dobré chování především udržet i do budoucna. Snadněji se pak bude služba rozvíjet a slyší na to i jednotlivé městské části.

Zatímco svá auta Revolt stáhl a půjčuje je dobrovolníkům na rozvoz potřebného materiálu, v ulicích zůstalo několik stovek koloběžek i skútrů, které servismani pravidelně dezinfikují. Jak už potvrdil i škodovácký BeRider, o skútry a rychlou přepravu ve městě je zájem a Revolt má stejnou zkušenost.

„Chceme nabídnout alternativu, aby lidé nemuseli využívat MHD, kde je koncentrace osob vyšší, a tak jsme do konce dubna snížili ceny na polovinu a zároveň rozdali kredit ve výši půl milionu korun, aby s námi mohl jet opravdu každý, kdo se potřebuje někam přesunout,“ říká Pavel Kuchta, kterého prý mrzí, že se z Prahy stáhl konkurenční Lime. „Mají zatím větší flotilu, mohli taktéž přiložit ruku k dílu a pomoci domácím s bezpečnější přepravou,“ přemítá.

revolt-carsharing-pavel-kuchta-martin-matousek

Martin Matoušek (CTO) a Pavel Kuchta (CEO) z Revoltu

Foto: Revolt

Tuzemský šéf startupu Lime Ondřej Široký pro CzechCrunch vysvětlil, že jeho koloběžky byly z pražských ulic staženy, „abychom pomohli ochránit veřejné zdraví“. „Jsme připraveni co nejdříve, jakmile to bude možné, znovu aktivovat naši flotilu v Praze. Mikromobilita bude v post-COVID světě velmi důležitá pro přepravu ve městech a předpokládáme, že si i další města tuto skutečnost uvědomí a půjdou mikromobilitě více naproti,“ doplnil Široký.

I přes virus do černých čísel

Významně se letos rozšíří i počet dopravních prostředků s logem Revoltu. Firma začátkem roku získala nového investora v podobě podnikatele Tomáše Färbera, který přinesl 8 milionů korun, a zároveň přišla s novým investičním modelem pro zrychlení svého růstu.

Kdokoliv může nově investovat přímo do skútru nebo koloběžky, který mu pak vydělává tím, že se pronajímá právě na platformě Revoltu. Během několika měsíců by tak mělo v Praze jezdit 1 500 koloběžek a 450 elektrických motorek. Aut zůstane původní dvacítka.

revolt-skutr-min

Populární jsou vedle koloběžek také skútry Revolt

Foto: Revolt

„Rok 2019 byl pro nás růstový, hodně jsme investovali. Rok 2020 by měl být klíčový v tom, že se náš byznys přehoupne do černých čísel. Flotila se nám skokově rozroste, díky čemuž se naše ekonomika dostane do jiných čísel. Uvidíme, jak nás ovlivní současná situace, ale věříme, že na černá čísla letos dosáhneme,“ prozrazuje plány Kuchta.

Jakmile se začnou rozvolňovat současná opatření, chce navíc s koloběžkami a skútry vyrazit také do Brna, kde před vypuknutím pandemie vrcholily přípravy. V Praze pak chce pokračovat v jednání o dalším fungování sdílených dopravních služeb. Řeší se například vybraná místa či stojany, kde bude možné koloběžky nechat, aby se neválely volně na chodníku. Revolt vidí několik možných řešení, u kterých věří, že na ně budou pražští představitelé slyšet.

Šéfredaktor CzechCrunche, Apple pozitivní uživatel a sportovní fanoušek.