Drž si odstup a zůstaň doma. Loga světových značek se mění na podporu dodržování odstupu a izolace
Člověk je tvor společenský, což mu velí družit se s ostatními zástupci svého druhu a žít v pospolitosti. Pandemie koronaviru však do této naší přirozenosti vnesla zákazy a nařízení, která nás nutí udržovat si od ostatních odstup, případně zůstávat doma v izolaci.
V rámci podpory se na tuto skutečnost rozhodly reagovat nadnárodní společnosti jako Audi, Coca-Cola, Nike či McDonald’s, jejichž loga si taktéž začala udržovat odstup, nebo šla rovnou do karantény.
Nevycházet z domu, případně si od ostatních držet několikametrový odstup, je v současné době jedním z doporučovaných způsobů, jak preventivně předcházet onemocnění COVID-19. Pro mnohé se jedná o náročné úkoly, které jim zcela zásadně změnily způsob trávení volného, ale i pracovního času.
Kolik komplikací může koronavirus přinést, ví i nadnárodní společnosti. Automobilky jsou nuceny omezovat či dokonce zcela přerušovat výrobu v jednotlivých závodech, stejně tak byly nuceny zavřít i fastfoodové řetězce a dobře vychlazenou limonádu či pivo si můžeme vychutnat maximálně ze své ledničky.
I přesto, že se lidé nemohou v současné době navzájem stýkat a omezení možnosti kontaktu se zákazníky mají i sami výrobci, dalo by se říci, že lidé drží pospolu více než před vypuknutím celé pandemie. To dokazuje nejen nesčetné množství dobrovolnických iniciativ, které jsou k vidění jak u nás, tak i v zahraničí, ale i zcela nové způsoby komunikace společností se zákazníky.
Mezi ty nejnovější patří snaha notoricky známých výrobců měnit svá loga takovým způsobem, aby vyjádřili podporu či šířili osvětu právě v souvislosti s nutností izolace a dodržování odstupu od ostatních.
Loga automobilek
Do této iniciativy se například zapojil koncern Volkswagen, který pozměnil loga svých automobilek Volkswagen a Audi. Obě vnesly do svých log prvek separace, což znamená, že se čtyři kruhy Audi již navzájem neprotínají, ale každý z kruhů stojí samostatně v dostatečné vzdálenosti od ostatních. Stejně tak i Volkswagen oddělil písmena, která jsou v jeho logu a která se normálně vzájemně téměř dotýkají.
Stay at home, keep your distance, stay healthy, support each other – we are in this together. As a global company and a global community, our highest priority is to identify any opportunities to #FlattenTheCurve. Stay safe. pic.twitter.com/uwsW2JbhEu
— Audi (@Audi) March 20, 2020
Zareagoval také Mercedes, který vymanil svou hvězdu z těsného sevření obruče a nechal ji samovolně se vznášet v prostoru.
Coca-Cola
Na svém reklamním billboardu na Times Square v New Yorku zvolila oddělení písmen také Coca-Cola. Každé z písmen dělí větší mezera než normálně a nové logo ještě doplňuje nápis, který nabádá, aby lidé zůstávali odděleni od ostatních, což je nejlepší způsob, jak zůstat pospolu.
McDonald’s
Odděleny jsou nově také ikonické zlaté oblouky řetězce s rychlým občerstvením McDonald’s. Oddělení provedlo brazilské zastoupení značky, které separované oblouky vyvěsilo na svých facebookových stránkách. Zde také uvedlo, že i přesto mohou být zákazníci a McDonald’s stále spolu, a to díky rozvážkám jídla až domů.
Jak ovšem informovalo CNN, v případě McDonald’s vyvolala reklama řadu negativních komentářů, a to dokonce i ze strany Bernieho Sanderse, senátora Spojených států a prezidentského kandidáta. Te se na svém Twitteru opřel do politiky nemocenských dovolených pro zaměstnance fastfoodového řetězce.
Guinness a Chiquita
Na současnou situaci zareagoval také výrobce alkoholických nápojů Guinness a světový producent banánů a dalšího ovoce Chiquita. Zatímco Guinness vytvořil reklamu s gaučem a ikonickou harfou, která je symbolem výrobce, doplněnou o jednoduchý, ale všeříkající nápis „Stay Home“ („Zůstaňte doma“), Chiquita doma zůstala rovnou.
Z jejího loga totiž zmizela dáma s ovocným kloboukem na hlavě. Společnost k nové podobě loga zveřejněné na sociálních sítích přidala popisek, ve kterém Miss Chiquita sděluje, že ona doma už je a nabádá k tomu i všechny ostatní.
Reklamy Nike a Ikea
Svou trochou do mlýna přispěl také Nike, který sice neměnil logo, ale vytvořil reklamu taktéž nabádající k setrvání doma. Nike hraje na notu pospolitosti a setrvání doma přirovnává k týmové hře pro celý svět.
„Pokud jste někdy snili o hraní pro miliony lidé po celém světě, teď je vaše šance. Hraje uvnitř, hraje pro svět,“ nabádá Nike.
Karanténu originálním stylem podpořila i IKEA. Ve své reklamě využila jednoduchého grafického návodu ve formě, se kterou se setkáváme u jejích výrobků. Dozvídáme se, že ke složení Stay Höme budeme potřebovat 1 klíč a zámek, 100 rolí toaletního papíru, a to vše za zavřenými dveřmi.
O tom, jak těžké současné časy jsou, ví ale například i kluk Valda, hrdina známých testů pozornosti, ve kterých je mezi obrovským množstvím lidí a předmětů nutné Valdu najít. V současné době je ovšem hledání Valdy mnohem menší výzvou než kdy dřív.