Prémiový elektromobil za rozumnou cenu. Čínská automobilka Byton se chystá zahájit své evropské tažení

Byton M-byte

Foto: Byton

Pokud jste až doposud o automobilce Byton neslyšeli, v tom případě byste se výslovnost jejího jména měli pomalu začít učit. V příštím roce totiž tento čínský výrobce luxusních vozů plánuje vstoupit do Evropy a jeho M-byte plánuje okouzlit plno zdejších řidičů. A to nejen svým vzezřením, ale také atraktiví cenovkou.

O značce Byton, jejíž název je odvozen od americké fráze byte on wheels (bajty na kolech), se v poslední době hodně mluvilo především díky prémiovému designu SUV modelu M-Byte a neotřelému pojetí jeho interiéru, tedy i s obřím displejem táhnoucím se po celé délce palubní desky.

Byton již od počátku tvrdil, že cenovka vozu bude minimálně stejně atraktivní jako jeho vzhled, což se v poslední době stává hlavní zbraní řady čínských automobilek. Ovšem Byton je jednou z prvních, která chce tuto strategii přinést i do Evropy.

Evropská kampaň Bytonu a jeho modelu M-Byte bude zahájena na trzích ve Švédsku, Norsku, Nizozemsku, Německu, Švýcarsku a Francii, kde své vozy bude prozatím prodávat prostřednictvím tamních partnerů.

byton-m-byte3

Byton M-byte je prémiové SUV s elektrickým pohonem a zajímavou cenovkou

Foto: Byton

Že Byton nesází vše na divokou kartu, dokazuje 25 tisíc čistě evropských předobjednávek na model M-Byte, které z celkových 65 tisíc objednávek automobilka prozatím obdržela. To mu dává určitou sebejistotu, že o jeho vozy by mohl být na starém kontinentu zájem, i přestože se zde vydává na bojiště, ve kterém již nějaký ten pátek svádí boje evropští velikáni jako Mercedes-Benz, Audi či BMW.

„Uvědomujeme si, že naši evropští zákazníci mají vysoké standardy, pokud jde o technologii, kvalitu, bezpečnost a služby. Jsem si jist, že Byton spolu s našimi obchodními a servisními partnery a zákaznickou infrastrukturou nabíjení evropský trh přesvědčí,“ řekl Daniel Kirchert CEO Bytonu.

Prémiové elektrické SUV za necelý milion a půl

Samotný vstup na evropský trh by měl nicméně proběhnout až v roce 2021, kdy plánuje Byton v postupných vlnách dobývat více a více zemí. Výše zmíněné země spadají do vlny první, v těch dalších by měly přijít na řadu trhy v Itálii či Rakousku. Zda se Byton chystá proniknout i do České republiky, není v současné chvíli známo.

Předobjednávat model M-Byte by však mělo být možné již v druhé polovině tohoto roku. K předobjednávce bude stačit složit zálohu ve výši 500 eur (přibližně 12,5 tisíce korun). Konečná cena vozu je stanovena na 45 tisíc eur bez DPH (přibližně 1 125 000 korun), s daní tedy u nás necelých 1,4 milionu korun, což je cenovka, která by mohla oslovit nejednoho zákazníka. Navíc by měla pevně platit pro všechny trhy, do kterých bude Byton vstupovat.

byton-m-byte1

Obří hlavní displej vévodí celému interiéru Bytonu

Foto: Byton

Za tuto částku se mnohou zájemci těšit na prémiové SUV, které bude mít v základní konfiguraci akumulátor o kapacitě 72 kWh a elektromotor o výkonu 200 kW. Dojezd vozu na jedno nabití je 360 kilometrů dle cyklu WLTP.

collison

Přečtěte si takéPlatební brána Stripe vstoupila do Česka. Miliardový startup tu chce jako ve světě konkurovat zavedeným hráčům

Komu by to nestačilo, bude moci sáhnout po výkonnější konfiguraci s pohonem všech kol, která přinese výkon 300 kW a baterii o kapacitě 95 kWh. Ta se postará o dojezd až 435 kilometrů na jedno nabití. A pak je tu ještě verze 2WD se stejným motorem, která zvládne na jedno nabití ujet až 450 kilometrů.

Nabíjení bez starostí

Byton evropským zákazníkům přináší také co možná nejmodernější možnosti nabíjení jejich vozu. Součástí výbavy je mobilní nabíječka o výkonu 22 kW, kterou lze využívat během cest, a také wallbox, který je možné nainstalovat doma v garáži. S jeho použitím je vůz možné nabít na 100 % za 4,5 hodiny. Byton však zvládne nabíjení o výkonu až 150 kW, pomocí kterého bude 95kW baterie dobita na 80 % za 35 minut.

ck76cgedb654h2smx38gthl0x-byton-charging-fastcharging-fullhd-3-2-1

Byton přichází s unikátním řešením pro co nejpohodlnější nabíjecí proces

Foto: Byton

Byton vyvinul ve spolupráci s mnichovskou společností Digital Charging Solutions plně integrované nabíjecí řešení, které umožní zákazníkům cestovat po celé Evropě v klidu s vědomím, že kompatibilní dobíjecí stanice je vždy poblíž.

Základem je nabíjecí roaming, který umožní nabíjení ve více než 28 evropských zemích u 150 tisíc dobíjecích míst. Mezi tato místa budou patřit i poskytovatelé jako Ionity, FastNed, EnBW, Allego nebo Innogy. Platba za energii bude probíhat prostřednictvím Byton ID či RFID karty, které budou vedeny pod jedním účtem. Součástí systému je samozřejmě i chytré plánování tras s doporučenými zastávkami u nabíjecích stanic.

Automobilka má v plánu zpečetit své evropské tažením postupným otevřením 20 nových poboček do konce roku 2021. Je ovšem otázkou, zda realizaci veškerých plánů Bytonu nepřekazí problémy spojené s šířícím se koronavirem, což během online konference připustil Andreas Schaaf, obchodní ředitel automobilky.

Fanoušek projektů Elona Muska a všeho, co dělá z budoucnosti současnost. Milovník historie, dobrého humoru, kostkovaných flanelek a soli ve vlasech.

CzechCrunch Express

Nenechte si utéct zásadní zprávy

Přihlaste se k pravidelnému odběru novinek ze světa byznysu a startupů.