Popadněte bazuku a naskočte na ovečku. Legendární Worms se vrací a doručí pořádnou dávku nostalgie

Novější díl Worms Battlegrounds, který vyšel před šesti lety

Foto: Team17

Během devadesátých let vznikla celá řada herních titulů, od nichž se odvíjí dnešní gamingový průmysl. Ať už jde o slavné série jako Doom, Half-Life, StarCraft nebo Age of Empires. Pět let před novým tisíciletím byla mimo jiné vytvořena i hra Worms, jednoduchá tahová strategie, která tehdy vynikala svou kompetitivní akcí a zábavným formátem v hlavní roli s malými červíky. Právě ta letos hlásí velký návrat a chopí se jí přímo její původní tvůrci.

Pokud jste v těchto letech vyrůstali, je dost možné, že Worms znáte ze svých počítačů. Ačkoliv byl komerční přísun her na tu dobu relativně velký, jen málokterý titul dokázal tak pobavit jako malí animovaní červíci se snahou zničit soupeřovo území a pozabíjet se. Vzhledem k plošinovému formátu byla hra navíc velmi přímočará a jediné, co jste museli řešit, byl výběr zbraní pro „wormsíky“ a co nejdestruktivnější taktiku.

Přesně to byl záměr jejich původního designéra Andyho Davidsona, kterému se po pár prvních neúspěších s prezentací hry před různými vydavateli nakonec v polovině devadesátých let podařilo uspět před britským studiem Team17. To první verzi hry Worms v roce 1995 vydalo na legendární Commodore Amiga, aby ji následně rozšířilo na všechny relevantní platformy tehdejšího doby.

worms-armageddon

Worms Armageddon

Foto: Team17

Červíci zkrátka bavili a tvůrci se z nich snažili vytěžit naprosté maximum. Proto v průběhu následujících let vyšlo téměř třicet návazných pokračování, která měla obdobný formát, ale lišila se například v použitých mapách, výběru zbraní nebo grafice. Jak tomu bývá: čeho je moc, toho je příliš. Popkulturní sága Worms začala díky obrovské komercializaci od roku 2010 ztrácet na síle a spíše jen parazitovala na jméně.

Hlavní problém podle skalních fanoušků a kritiků nastal v tom, kdy se Team17 snažilo jít s moderní herní dobou a červíky vytvářela v trojrozměrném pojetí. Už totiž nešlo o jednoduchou zábavnou plošinovku, ale spíše „seriózní“ titul, který si hrál na něco, čím možná ani nechtěl být. Proto se vývojáři v roce 2016 s uvedením posledního dílu Worms W.M.D vrátili ke 2D, ale i tak tomu něco chybělo.

Přišel čas na návrat ke kořenům

I přes poměrně dobré hodnocení aktuálního dílu se rozhodli, že Worms vrátí zpět na scénu v takovém kabátku, ve kterém začínali. S nadsázkou řečeno. Team17 totiž zveřejnilo první trailer na letošní pokračování této zábavné herní ságy s názvem Worms 2020 a byť není zcela vypovídající, dá se z něj leccos vyčíst.

Vzhledem k tomu, že britské vývojářské studio hned na úvod nového traileru promítá záběry z původních dílů, lze očekávat, že se do této doby pokusí vrátit, byť s moderní grafikou. Slibuje také příchod zcela nových herních červíků a herních možností, nicméně bližší informace včetně data vydání a dostupnosti si zatím nechávají pro sebe.

„Popadněte bazuku, naskočte na ovečku, Worms se v roce 2020 vrací v nevídaném stylu.“ Tato věta nám všem zatím musí stačit.

Od roku 2016 píše pro CzechCrunch hlavně o technologiích, designu, udržitelnosti a zábavním průmyslu. Vede dceřiný web AppleCrunch. To vše přímo ze srdce Moravy.

CzechCrunch Express

Nenechte si utéct zásadní zprávy

Přihlaste se k pravidelnému odběru novinek ze světa byznysu a startupů.