Oblečení přivezené kurýrem, který počká, než si ho zkusíte. Zoot pociťuje propad zájmu o módu a spouští Zoot Taxi

Výdejna radosti Zootu

Foto: Zoot

Jeden z předních hráčů českého online módního trhu letošní rok začal relativně dobrými zprávami. Zoot po loňských finančních problémech začal vstávat z popela a poprvé ve své historii byl v zisku, po nedávném schválení reorganizačního plánu soudem a odepsání stovek milionů v dluzích se zdálo, že e-shop definitivně přežije. Pandemie koronaviru však může situaci opět změnit, i když firma zůstává optimistická a v rámci podpory prodeje představila novou službu.

„Vládními nařízeními se omezil sociální kontakt mezi lidmi a hlavní motiv a impulz si něco na sebe koupit je značně oslaben, tento pokles je znásoben tím, že hlavní příjem Zootu tvoří výdejní sít, kam lidé teď přirozeně nechtějí moc chodit,“ zhodnotil pro CzechCrunch situaci ředitel pro rozvoj Zootu Robert Vojáček, který firmu od loňska řídí společně s Lukášem Uhlem.

V normálních dnech karantény zaznamenává módní e-shop podle Vojáčka pokles prodejů o 50 až 60 procent, finanční situaci je však schopný vykrývat přes aktivační a slevové akce. Jednou z nich je například tzv. „slevomat“, kdy mají lidé možnost nakoupit za výhodnější ceny. Zároveň firma prosadila několik úporných opatření.

robert-vojacek

Robert Vojáček, ředitel pro rozvoj Zootu

Foto: Pietro Filipi

„Zoot byl před koronavirem na cestě k nule, tímto krokem a jinými opatřeními chceme mít jistotu, že dosáhneme pozitivního výsledku nad nulou alespoň za Q3 a Q4. Úsporná opatření probíhají napříč firmou, jedná se i o maličkosti, které se pak nasčítají do milionů korun za rok,“ vysvětluje Vojáček.

Jarní sezona tak bude podle ředitele pro rozvoj těžká, a to nejen pro Zoot, ale pro celý módní trh – ze čtyř hlavních měsíců sezony (březen, duben, květen, červen) jsou minimálně dva silně zasaženy koronavirem a navíc je zatím nejisté, jak se bude situace dále vyvíjet.

Aby módní e-shop více podpořil své prodeje, představil teď novou službu. Zoot Taxi umožní dovoz zboží domů s tím, že kurýr počká dvacet minut, než si zákazníci oblečení v pohodlí domova vyzkouší. To, co se zákazníkovi nebude líbit, může okamžitě vrátit a peníze mu přijdou zpět na účet.

„Je to služba, která podporuje nákup s minimem kontaktu a přitom zachovává možnost si zboží pohodlně vyzkoušet, a tím pádem bylo vhodné ji spustit v tomto období,“ přibližuje Vojáček a dodává, že Zoot Taxi v testovacím provozu funguje od pátku a spoléhá na interní kurýry. V případě potřeby je ale e-shop připraven využít i on-demand služby třetích stran.

Zoot se tak snaží přiblížit zákazníkům, co nejvíce zjednodušit zkoušení věcí a následně zrychlit jeho vrácení. Nová služba je dostupná pro zákazníky v Praze, je součástí online prodeje i mobilní aplikace a není limitovaná počtem zakoupených kousků oblečení. Její cena je stanovena na úrovni 199 korun.

Vzhledem k současné pandemii koronaviru Zoot zároveň slibuje hygienicky korektní postup. „Kurýr bude například při každé předávce vybaven rukavicemi, které si pokaždé vymění. Chybět nebude ani obligátní rouška nebo dezinfekce na ruce,“ říká Vojáček.

zoot-vydejna

Přečtěte si takéZoot se po odepsání stovek milionů korun definitivně ozdraví. Novým majitelem módního e-shopu bude Natland

Online prodejce službou Taxi doplňuje své klasické distribuční kanály – výdejny radosti či od loňského podzimu budovanou síť partnerských prodejen, kterých je v Česku aktuálně přes 70. Jejich provoz je však ovlivněn vládními nařízeními, což se podepsalo i na preferovaných donáškových službách zákazníků. „Došlo k výraznému posilování kurýrních služeb (PPL) na úkor našich výdejen a Zásilkovny,“ dodává Vojáček.

Redaktor CzechCrunche, Slovák píšící česky. Buzzwords: Startupy, technologie, byznys, e-commerce.