Když nemůžeme za kulturou, musí kultura za námi. Mall.tv a Donio spouští online přenosy kulturních akcí do obýváků

Česká rapová skupina PSH (Vladimir 518, Orion a DJ Mike Trafik)

Foto: Bigboss

Musíme se smířit s tím, že minimálně několik příštích dnů a týdnů nebude kultura součástí našich životů, tedy ne kulturní akce, na kterých bychom si mohli poslechnout oblíbené zpěváky, podívat se na zajímavá divadelní představení a vychutnat si mnohá jiná vystoupení. Pokud ale my nemůžeme za kulturou, proč nepustit kulturu k nám domů?

Internetová televize Mall.tv spolu s dárcovskou platformou Donio připravila speciální projekt #kulturažije, v rámci kterého bude streamovat umělecká vystoupení, protože v České republice je momentálně řada umělců, kterým bylo ze dne na den de facto znemožněno provozovat své živobytí.

Může za to nařízení vlády o odvolání akcí s účastí přesahujících 30 osob, což jsou téměř všechny kulturní akce, od koncertů přes divadelní představení až po vystoupení komiků a další. Při současné epidemii koronaviru a přísným opatřením by navíc ani tak nebylo podobné akce rozumné pořádat.

kulturazije

Mall.tv chce podpořit umělce či jiné projekty

Foto: Mall TV

Nabízí se tedy otázka, jak spojit dobré s užitečným, pomoci umělcům a přinést lidem trochu zábavy i ve chvíli, kdy se nemohou příliš pohybovat venku. S odpovědí přišla internetová televize Mall.tv, která bude v pravidelných časech streamovat živé přenosy z vystoupení umělců, kteří se do této iniciativy zapojili. Vše pod hlavičkou hashtagu #kulturažije.

Od 18. minimálně do 30. března bude možné ve večerních hodinách ladit vystoupení umělců, mezi kterými nechybí PSH, Cirk La Putyka, Zrní a mnoho dalších. Své oblíbené umělce budou moci diváci finančně podpořit, tedy zakoupit si jakýsi dobrovolný virtuální lístek na jejich představení. Navíc si každý z umělců může vybrat, zda poputuje vybraná částka přímo jemu, eventuálně zda jí bude chtít podpořit jiné účely.

O tom, pro jaké účely jsou peníze vybírány, budou diváci informování pod přenosem. Například peníze vybrané během koncertu PSH poputují na projekt Život 90, který podporuje seniory v nezávislém životě, a také Českému červenému kříži. Výše příspěvku je zcela dobrovolná.

89959892_204760370619085_3057187833308512256_n-min

Program projektu #kulturažije

Foto: Mall TV

Výběr darovaných částek, které poputují ve své 100% výši přímo na účel sbírky, bude zajišťovat dárcovská platforma Donio, kterou začátkem roku založil David Procházka. Mall.tv pak zajistí veškeré technické náležitosti přenosů a reklamní prostor, který bude kompletně celý vyhrazen Doniu a sbírce.

„Je radost vidět, jak současná situace vyvolala nejen vlnu obav, ale i solidarity a ohromného nasazení ze stran jednotlivců i firem. V pátek ráno jsme si zavolali s Vilémem Fraňkem z Mall.tv a přes víkend vymysleli kampaň #kulturažije na podporu české kultury, která je vlivem nařízení v ohrožení. Celý mezifiremní tým pracuje téměř nonstop, ale výsledkem je line-up, za který by se nemusel stydět kdejaký festival,“ říká Lada Brůnová, která má celou iniciativu společně s Evou Kašpárkovou za Donio na starosti.

rouska-1

Přečtěte si takéVláda se snaží, Češi si ale poradí i bez ní. Respirátory chtějí tisknout na 3D tiskárnách, vznikají i rouškové komunity

Mall.tv přímo zajišťuje produkci jednotlivých vystoupení, případně převezme stream od třetích stran. Hudební vystoupení by se měly odehrávat v Lucerna Music Baru, stejně jako Slam poetry vystoupení, která jim budou předcházet. Vystoupení by měla začínat zhruba kolem 19.30, ale o přesných časech bude vždy předem informováno, jak se bude situace proměňovat.

donio-tym

Tým stojící za českým projektem Donio

Foto: Donio

V současné době je každopádně velice obtížné odhadovat, jak dlouho ještě budou trvat opatření vlády, a proto je Mall.tv připravena pomáhat umělcům touto cestou tak dlouho, dokud to jen bude možné. Diváci mohou vystoupení sledovat jak na webu, tak v mobilních aplikacích nebo chytrých televizích, kde má internetová televize skupiny Mall Group vlastní aplikaci.

„Ke všemu pochopitelně přistupujeme maximálně obezřetně a dbáme na veškerá hygienická opatření. Například všichni, co se na projektu podílí, mají respirátory, nebo roušky a prostor je řádně dezinfikován. Roušku nebude mít jen zpěvák, který bude zrovna zpívat,“ říká Vilém Franěk z Mall.tv.

Podobnou iniciativu projevila také Coca-Cola, která začala nabízet na svém facebookovém, instagramovém a YouTube účtu živé přenosy z koncertů. Své vystoupení zde měla zpěvačka Ewa Farna, písničkář Pokáč, kapela Mirai nebo zpěvák Pavel Callta. Další vystoupení jsou momentálně projednávána.

Fanoušek projektů Elona Muska a všeho, co dělá z budoucnosti současnost. Milovník historie, dobrého humoru, kostkovaných flanelek a soli ve vlasech.