Historický okamžik pro Facebook. Firma dává své síti nový grafický kabát a nechybí ani tmavý režim

Tmavý režim nového webového Facebooku

Foto: Facebook/CzechCrunch

Facebook po téměř roce od původního představení začíná měnit webové rozhraní své sociální sítě do přehlednějších a uhlazenějších designových tónů. Podobu, která se v mnoha směrech inspiruje mobilní aplikací a přináší i tmavý režim, si vybraní uživatelé po celém světě mohou nyní sami aktivovat. Každým dnem se pak očekává, že „nový Facebook“ dostanou na svých desktopech všichni.

O tom, že nejrozšířenější sociální síť světa přejde do nového vizuálního kabátku, rozhodl Mark Zuckerberg a jeho tým poslední den v dubnu loňského roku. Bylo to na tradiční vývojářské konferenci F8, během které šéf Facebooku odhalil dosud největší redesign, jaký kdy v rámci platformy proběhl.

Vizualizace nového uživatelského rozhraní působily na plátně velmi minimalisticky. Divák hned poznal, že chybí zbytečné rušivé prvky a vše se na hlavní stránce soustředí do inovovaného trojsloupcového systému. Vlevo nejdůležitější sekce, uprostřed běžný feed se stories a vpravo důraz na skupiny a komunity.

new-facebook-white

Klasický „světlý“ režim nového Facebooku

Foto: Facebook/CzechCrunch

Právě třetí bod byl pro firmu nejzásadnější. Uvědomovala si totiž, že Facebook již neslouží jen jako záchytný bod pro sdílený fotek, videí a statusů (od toho jsou jiné včetně Instagramu), nýbrž jako platforma pro komunity. Konkrétně skupiny, v nichž uživatelé debatují nad svými zájmy, se staly extrémně využívanými.

Podobně na tom jsou i události, respektive možnost vytvářet kalendáře zajímavých kulturních akcí a dalších příležitostí. Tam Facebook stále výrazně vede a prakticky neexistuje jiná síť, která by to zvládala stejně tak dobře. To byl jeden z hlavních důvodů, proč se firma k novému designu rozhodla.

Tmavý režim jako buzzword

Spolu s přepracováním klíčových funkčních komponent platformy Facebook ohlásil, že i na webu si uživatelé budou moci zapnout tmavý režim, který zbarví plochy do černa s cílem šetřit zrak v horších světelných podmínkách. A protože takzvaný Dark Mode baví napříč vývojářským světem, lidé ho náležitě přivítali.

Velkou roli hrála z podstaty i komunikační služba Messenger, kterou aktivně využívá přes 1,3 miliardy lidí. Oproti klasickému webovému rozhraní Facebooku však byla vždy přehlednější a odpovídala aktuálním designových trendům, čehož se Zuckerbergův tým chytil a nechal se pro desktopový redesign inspirovat.

new-facebook

Novinky se odehrávají i v oficiálních profilech firem

Foto: CzechCrunch

Firmě se tak v rámci možností podařilo vizuálně sjednotit Facebook coby sociální síť a Messenger. Čekalo se však, kdy nový vzhled desktopového Facebooku dorazí veřejně mezi uživatele. Už několik měsíců se objevovaly náznaky, že se příchod blíží. Někteří již možnost přepnutí nového rozhraní měli. Nešlo však o takzvaný globální rollout.

upraveno-2

Přečtěte si takéSpásný nápad chvilku před zavřením. Nanoroušky ze severu Čech slibují vysokou ochranu a časem i likvidaci virů

Ten se děje nyní a jak informuje magazín TechCrunch, většina uživatelů už může nahradit stávající vzhled za nový. I nám se v redakci podařilo redesign aktivovat, když nám vyskočila možnost přepnutí nahoře ve feedu. Jinak je ale možné jít přímo do Nastavení a ověřit, zda se tam tlačítko Přepnout na nový Facebook objevuje.

Nutno podotknout, že stále existuje možnost se vrátit zpět ke starému designu a používat Facebook na webu jako doposud, protože jde zatím stále o testovací fázi. Je však otázkou, do kdy budou mít uživatelé na výběr.

new-facebook-profil

Změnou prošla i profilová sekce, která je podobná té na telefonu

Foto: Facebook/CzechCrunch

Od roku 2016 píše pro CzechCrunch hlavně o technologiích, designu, udržitelnosti a zábavním průmyslu. Vede dceřiný web AppleCrunch. To vše přímo ze srdce Moravy.

CzechCrunch Express

Nenechte si utéct zásadní zprávy

Přihlaste se k pravidelnému odběru novinek ze světa byznysu a startupů.