Globální úspěch naší hry přišel pět minut po dvanácté, ale zachránil nás, říká Miloš Endrle z Geewy v CzechCrunch Podcastu

Ondřej HolzmanOndřej Holzman

milos-endrle2

Foto: Nguyen Duy McLavin/CzechCrunch

Miloš Endrle, zakladatel herního studia Geewa

0Zobrazit komentáře

Český herní průmysl má za sebou úspěšný jak loňský rok, tak i start toho letošního. Došlo totiž hned ke třem velkým prodejům tuzemských herních studiích, jež stvořily jedny z nejúspěšnějších her ve svých kategoriích. Třetím do party se po Warhorse a Beat Games stala nedávno také Geewa, kterou před patnácti lety založil Miloš Endrle a která ale dnes už také vůbec nemusela existovat.

Během patnácti let si Geewa prošla momenty, kdy byla jak dole tak nahoře. Právě o tom hovoří Miloš Endrle v našem novém CzechCrunch Podcastu. „Kdyby nepřišel úspěch s naší hrou Smashing Four, tak už tady Geewa vůbec není,“ říká otevřeně padesátiletý Endrle, který nakonec letos dovedl firmu ke stamilionovému prodeji americkému gigantovi.

Hru Smashing Four, která je založená na úspěšném kulečníkovém principu, avšak s unikátním zpracováním, dnes hraje 200 tisíc hráčů každý den a měsíčně vynese přes milion dolarů. Geewa toho ale pamatuje mnohem víc, Endrle se svými kolegy začínal na webových hrách, pak se přesunul na tehdy nový Facebook a nakonec až do mobilních her.

Celý podcast o příběhu Geewy, její minulosti, současnosti i budoucnosti, si můžete poslechnout v přehrávači níže nebo ve vašich podcastových aplikacích včetně Spotify, Apple Podcastů a Google Podcastů:

***

A co dalšího v CzechCrunch Podcastu prozradil Miloš Endrle?

„Český herní trh jde nahoru, nejen díky těmto třem prodejům, ale i počtu lidí, kteří do herního průmyslu v Česku vstupují a kolik se nám jich daří přitahovat ze zahraničí. Máme tu na vývoj her naprosto skvělé podmínky,“ míní Endrle, který si za patnáct let v branži prošel skoro vším.

Postupně do firmy přibral dvojici investorů. V začátcích polské MCI TechVentures a později se připojilo KKCG Karla Komárka. Právě investoři pak zejména ve dvou těžkých časech firmu zachránili. Nejprve byl složitý přechod z čistě webových her, kde Geewa začínala, na sociální sítě. A pak když se šlo z Facebooku do mobilních her.

milos-endrle3

Foto: Nguyen Duy McLavin/CzechCrunch

Musíte projekty připravovat na to, aby využívaly AI, říká Miloš Endrle

Všechny překotné změny ale nakonec Geewa přežila a nakonec ji za stovky milionů korun odkoupil americký obr AppLovin. Může za to poslední herní hit Smashing Four, který celou firmu zachránil před zánikem. „Nakonec se nám podařilo uspět pět minut po dvanácté, což nás zachránilo. Čekali jsme na to deset let,“ říká Endrle.

Jeho oblíbenou hláškou je ostatně anglické „one hit, ten shits“, tedy jeden úspěch na deset – slušně řečeno – neúspěchů. První jackpot trefila Geewa s kulečníkem na Facebooku, Pool Live Tour hrálo v době slávy přes 90 milionů lidí, ale nakonec české vývojáře předběhli konkurenti, a tak museli hledat znovu. Nakonec se trefili se Smashing Four.

Pokud vás zajímá, co všechno za patnáct let v Geewě Miloš Endrle se svými kolegy zažil, co si myslí o českém herním trhu, proč se podle něj herní studia u nás prodávají moc brzo a jak bude vypadat budoucnost sportů, do nichž už teď významně mluví esporty, pusťte si novou epizodu CzechCrunch Podcastu. Najdete ji online na Soundcloudu, Spotify, Apple Podcastech, Google Podcastech a vašich oblíbených podcastových aplikacích.

Diskuze (0)

Novinka

Anonym