České herní studio Bohemia Interactive hlásí globální úspěch. Loni prodalo hry za rekordních 1,5 miliardy korun

Vojenský simulátor Arma 3 od českého studia Bohemia Interactive

Foto: Bohemia Interactive

Kdybychom měli v poslední dekádě jmenovat jeden rok v herním průmyslu, za který se udály nejzásadnější věci, byl by to pravděpodobně ten loňský. Hned v prvních měsících se za miliardu korun prodalo studio Warhorse, za kterým stojí Dan Vávra a Martin Klíma, ke konci roku poté studio Beat Games, které stojí za nejprodávanější VR hrou historie Beat Saber.

Vedle prodejů ale vyšlo také množství úspěšných titulů. Na poli mobilních her se dařilo také české Geewě a celkově herní průmysl v přelomu roku 2018 a 2019 utržil vůbec poprvé přes 3 miliardy korun. Tak trochu v pozadí, bez přílišné mediální pozornosti, po několikaletém vývoji vydalo další hru také české herní studio Bohemia Interactive, jež je známo především pro svůj vojenský simulátor Arma 3, který se využívá mimo jiné i pro profesionální účely.

Bohemia Interactive loni vydala na konzolích PlayStation 4 a Xbox One hru DayZ, která je zasazena do postapokalyptického světa a která už od roku 2013 boduje na PC. Jen za loňský rok se DayZ na konzolích prodalo 1,1 milionu kusů, navíc dalších 250 tisíc DLC, tedy přídavného obsahu. Celkově má tak hra na kontě napříč všemi platformami 5,8 milionu prodaných kusů a 400 tisíc kusů DLC.

dayz

Hra DayZ z rukou Bohemia Interactive, která loni dorazila na konzole

Foto: Bohemia Interactive

Vedle DayZ se ale dařilo i nejzásadnějšímu titulu studia, Arma 3, který jen za minulý rok prodal včetně placených přídavků 2,6 milionu kusů. Celkově už tak hra bilancuje s 5,5 miliony prodaných kusů a 9,7 milionu prodaných DLC. To vše pomohlo Bohemia Interactive, která slaví 20 let od svého založení, k jedněm z vůbec nejvyšších příjmů v historii. Ty dosáhly na 1,5 miliardy korun.

„Rok 2019 pro nás znamenal zúročení několika let náročných příprav v podobě vývoje našich her a DLC pro PC i konzole. Díky obětavosti a nasazení všech našich kolegyň a kolegů jsme dokázali vydat v jednom roce tolik titulů jako nikdy dříve. Právě to se projevilo na vynikajících výsledcích, které nám umožní i v příštích letech pokračovat ve vývoji nových herních zážitků,“ říká k výsledkům šéf Bohemia Interactive Marek Španěl.

Studio tak v loňském roce pořádně šláplo na plyn a dokázalo po delším vývoji spustit také dva další tituly. Jedním z jich je free-to-play hra Vigor z poválečného Norska na platformě Xbox One, kterou si vyzkoušely už 4 miliony hráčů. Vedle ní pak také hru Ylands, která funguje jak na PC, tak na mobilní platformě.

V letošním roce by se Bohemia Interactive měla zaměřovat na další vývoj současných her a také na dotáhnutí nového herního enginu Enfusion, který bude sloužit jako základ pro budoucí hry. Jde tak vidět, že tituly z českých rukou mají ve světě místo.

Dokázala to i pražská Geewa, která po množství her v minulých dvou letech bodovala s mobilní hrou Smashing Four, která zaujala i velké americké hráče. Dokonce natolik, že se minulý měsíc Geewa prodala do rukou amerického obra AppLovin. Ten za ní dal odhadem stovky milionů korun a vy si již dnes můžete poslechnout náš nový CzechCrunch Podcast se zakladatelem a šéfem studia Milošem Endrlem.

Spoluzakladatel CzechCrunche, nadšenec do byznysu, designu, kryptoměn, cestování a nejrůznějších technologií.

CzechCrunch Express

Nenechte si utéct zásadní zprávy

Přihlaste se k pravidelnému odběru novinek ze světa byznysu a startupů.