Alza přichází v krizové situaci s novým zbožím. Vůbec poprvé začne prodávat trvanlivé potraviny

Alza poprvé začíná prodávat trvanlivé potraviny

Foto: Alza/CzechCrunch

Lidé během současné pandemie koronaviru ve velké míře nakupují z domova a zároveň při tom vyžadují bezkontaktní předávání zboží, což chrání je samotné i kurýry. Týká se to i potravin a ulehčit situaci zákazníkům chce největší e-shop v zemi. Alza proto historicky poprvé za svých 25 letech existence začala v rámci dočasného pilotu nabízet vybrané trvanlivé potraviny.

Alza se tím snaží vyhovět požadavku zákazníků se zájmem o bezkontaktní doručení potravin a možnost nakoupit pro své rodiče či prarodiče na dálku s doručením až domů. Nabídka vybraných potravin je platná pro celou Českou republiku, nákup sortimentu je možné kombinovat v e-shopu s běžnými nákupy a vyzvedávat je také v síti výdejních AlzaBoxů.

„Uvědomujeme si, že nakupování přes internet nyní může pomoci všem domácnostem lépe dodržovat přísná bezpečnostní opatření,“ uvedl Petr Bena, obchodní ředitel Alzy, která loni vyrostla na téměř 30 miliard korun.

petr-bena-alza

Petr Bena, obchodní ředitel Alza.cz

Foto: Blue Events/YouTube

„Přestože i v Alze procházíme extrémně náročným obdobím, kdy jsou všechny systémy maximálně zatíženy, snažíme se zákazníkům co nejvíce pomoci a vyjít jim vstříc nejen bezpečnostními opatřeními, ale i rozšířením nabídky, která u nás není běžná,“ doplnil Bena.

Sortiment potravin obsahuje více než 1 200 druhů zboží

Alza v rámci dočasného pilotu mezi své produkty zalistovala trvanlivé potraviny, jako je rýže, těstoviny, mouka, konzervy masa a hotových jídel, cereálie, luštěniny, sóju, sterilizovanou zeleninu nebo různé sypké směsi.

Související sortiment chce v nadcházejících dnech dále rozšiřovat. Do nabídky však e-shop zařadí jen produkty, které je schopný skladovat v požadovaných podmínkách a přepravovat k zákazníkům standardní cestou bez nutnosti chlazení či jiného speciálního režimu.

Mezi zalistované trvanlivé potraviny zároveň Alza zařadila již dříve nabízené produkty, jako je káva, zdravá výživa, jídlo na cesty nebo sportovní a alternativní stravu. Celkově tak sortiment potravin obsahuje více než 1 200 druhů zboží.

Konkurenční Mall.cz do své nabídky trvanlivé potraviny zalistoval už před třemi týdny. Původní zboží jako dětská výživa, přesnídávky či výživu pro sportovce začátkem března e-shop rozšířil o další desítky produktů jako těstoviny, rýže, konzervy, paštiky, káva a čaj. Podle dat firmy šlo o správný krok, s vyhlášením karantény zájem o trvanlivé potraviny výrazně vzrostl.

„Kvůli správnému skladování a zachování teplotního řetězce se soustředíme na trvanlivé potraviny, jejichž nabídku postupně rozšiřujeme. Zájem je velký, každý den zboží několikrát doskladňujeme, takže vidíme, že šlo o správný krok,“ doplnila mluvčí Mall Group Pavla Hobíková.

Redaktor CzechCrunche, Slovák píšící česky. Buzzwords: Startupy, technologie, byznys, e-commerce.

CzechCrunch Express

Nenechte si utéct zásadní zprávy

Přihlaste se k pravidelnému odběru novinek ze světa byznysu a startupů.