Odložené platby dobývají e-commerce. S Twistem a Mall Pay je využily už stovky tisíc lidí a míří do dalších e-shopů

Aplikace Mall Pay

Foto: Mall Pay

Nakoupit hned, zaplatit až za dva týdny nebo i později. Obliba odložených plateb při nakupování na internetu roste a aktuálně jsou považovány za nejrychleji rostoucí platební metodu. Popularitu si získává hlavně díky možnosti zákazníka zaplatit za objednané zboží, až když jej od e-shopu obdrží, tedy nikoliv při nákupu, a rozhodne si jej nechat. Pokud ho nakonec vrátí, nemusí ze své kapsy vytahovat peníze vůbec.

Využívání odložených plateb tak v budoucnu pravděpodobně poroste. Více příležitostí pro e-shopy přináší nově oznámené spolupráce českého startupu Twisto s platební bránou PayU a také integrace konkurenčního Mall Pay do platební brány ČSOB.

Díky novým spolupracím získá jednodušší možnost integrovat odložené platby do svých systémů několik tisíc e-shopů. Jejich zákazníci při nakupování reálně nepostřehnou žádnou změnu – při placení si při platbě budou moci vybrat klasicky platbu kartou nebo pomocí odložené platby.

„Věříme, že přispějeme ke zvýšení popularity trhu s odloženými platbami. Ty se na základě zprávy Global Payments Report v regionu Evropy, Blízkého východu a Afriky (EMEA) během dvou let více než zdvojnásobí ze tří na sedm procent,“ říká Barbora Tyllová, manažerka PayU pro Českou republiku, Slovensko a Maďarsko.

payu-a-twisto-spolecne-nabidnou-odlozene-online-platby-min

PayU a Twisto společně nabídnou odložené online platby

Foto: Twisto

Twisto Pay, jak se nazývá služba Twista pro odložené platby, nabízí již téměř tisíc e-shopů a v rámci partnerství s PayU je k dispozici na dvou pilotních e-shopech Riteli.cz a Yves-Rocher.cz. Další by měly přibývat od února.

Zjednodušili jsme online nakupování a jenom v České republice nás využilo přes 600 tisíc lidí. Twisto Pay pak nabízí necelá tisícovka e-shopů. Věříme, že rychlá a bezpečná platba na internetu je klíčová, aby podíl e-commerce stále rostl, popisuje zakladatel Twista Michal Šmída.

Růst na trhu očekává i konkurenční služba Mall Pay, za kterou stojí Mall Group a ČSOB. Právě integrace do platební brány banky je pro Mall Pay stěžejní, protože ČSOB patří mezi dominantní hráče na českém online trhu. Za loňský rok přes její platební brány proběhlo téměř 37 milionů e-commerce transakcí v celkové hodnotě 32,4 miliardy korun.

Díky spolupráci dostane možnost integrovat Mall Pay do platební brány přibližně tisíc e-shopů. Služba očekává, že do konce roku přesáhne počet nově aktivovaných internetových prodejců stovku a že odloženou platbu budou moci využívat stovky tisíc zákazníků. Během prvního roku fungování využilo Mall Pay 70 tisíc zákazníků, přičemž pětina z nich nakupuje pravidelně každý měsíc a dalších pět tisíc zákazníků několikrát do měsíce.

mallpay_appka_2_sm

Služba Mall Pay dokončila integraci do platební brány ČSOB

Foto: Mall Pay

„Majitelům e-shopů se přiblíží možnost využívat jednu z nejefektivnějších a nejrychleji rostoucích platebních možností současnosti. Odložená platba dokáže přinést velké množství nových zákazníků. Výrazným způsobem zvyšuje počet dokončených nákupů a snižuje náklady, její propojení přímo s platební bránou ČSOB pak minimalizuje potřebnou agendu, zjednodušuje integraci i samotný provoz,“ uvádí Adam Kolesa, CEO Mall Pay.

„Rozmanitost platebních metod je v současné době pro e-shopy naprosto klíčová. S rozšiřováním cílových skupin a příchodem nových zákazníků do online prostoru musíme hledat nové cesty, jak je kvalitně a rychle obsloužit. Sílu odložené platby v e-commerce navíc známe například ze severských trhů, a i z toho důvodu jsme se rozhodli, že její nasazení do platební brány ČSOB prostřednictvím Mall Pay se stane prioritou,“ dodává Michaela Lhotková, ředitelka pro inovace a platební řešení v ČSOB.

adam-kolesa-min

Přečtěte si takéAdam Kolesa: Jak jsme stavěli vlastní platební službu Mall Pay a proč se nemusela dožít letošní sezóny?

Mall Pay se navíc chce v letošním roce poskytovanými službami dále přibližovat konkurenčnímu Twistu. Aktuálně finalizuje proces získání licence platební instituce, což mu umožní nabízet vlastní prémiové účty a platební karty, které Twisto nabízí od roku 2017.

Kromě Mall Pay a Twista nabízí obdobnou službu pro odloženou platbu svým zákazníkům také Alza. Pod názvem Třetinka však kupující musí zaplatit třetinu ceny nákupu a zbytek doplatit během dalších tří měsíců.

Redaktor CzechCrunche, Slovák píšící česky. Buzzwords: Startupy, technologie, byznys, e-commerce.

CzechCrunch Express

Nenechte si utéct zásadní zprávy

Přihlaste se k pravidelnému odběru novinek ze světa byznysu a startupů.