Od burgerů přes kuřecí nugety až do kaváren. Beyond Meat a Starbucks uvádí nový sendvič s rostlinným masem

Nový snídaňový sendvič z rostlinného masa pro Starbucks

Foto: Beyond Meat

Beyond Meat pokračuje se svým receptem na rostlinné maso v boření gastronomických pořádků. Poté, co své alternativní burgerové karbanátky dosadil do nejznámějších fastfoodových franšíz jako McDonald’s nebo Burger King a zkusil ošálit chuťové buňky zákazníků u kuřecích kousků z KFC, proniká do největšího kavárenského řetězce na světě. Pro Starbucks nabídne nový snídaňový sendvič.

Loňský rok byl pro kalifornskou firmu Beyond Meat pod vedením Ethana Browna naprosto zásadní. Vedle toho, že zaznamenala jeden z nejúspěšnějších amerických vstupů na burzu za poslední dekádu, se jí podařilo svou rostlinnou náhražku masa dostat prakticky všude, kam potřebovala. Média byla u vytržení, masožravci kroutili hlavou a lidé s otevřenou myslí tleskali odvážnému kroku.

O takzvané falešné maso bez jakéhokoliv živočišného proteinu nebyli ochuzeni ani Češi, kteří jej mohli vyzkoušet v Burger Kingu v podobě zdravější varianty ikonického Whopperu nebo v tuzemských internetových supermarketech, jež doteď nabízí různé balené úpravy. A byť Beyond Meat není jediným výrobcem tohoto druhu, o čemž svědčí i dobrá pozice Impossible Foods, na trend veganských náhražek masa nasedl nejlépe ze všech.

ethan-brown-beyond-meat

Ethan Brown, zakladatel a CEO Beyond Meat

Foto: Beyond Meat

I to je důvod, proč nyní svou působnost rozšiřuje i za hranice tradičních fastfoodových řetězců a vstupuje do kavárenského průmyslu, kde si jako prvního adepta vybírá oblíbený řetězec Starbucks. S ním bude spolupracovat na výrobě nového sendviče do snídaňového menu, který nabídne staré známé ingredience s jednou zásadní výjimkou – maso nebude „masem“, nýbrž rostlinnou plackou se směsí několika bylinek.

Chuť, jakou zákazníci od Starbucks očekávají

Na první pohled vypadá sendvič k nerozeznání od běžně dostupných variant, což je ostatně dlouhodobým cílem Beyond Meat. Základem je tradiční bílá houska s lehce opečenou krustou, tenká vaječná omeleta a čedar, který pokrývá právě nemasovou placku. Ta je vyrobena z mixu nejrůznějších bylinek a koření včetně oregana, bazalky, rozmarýnu a fenyklu. Jádro ovšem tvoří recept původní párku od Beyond Meat.

Právě použití zmíněných ingrediencí má u zákazníků během konzumace vyvolat takový chuťový pocit, jaký od Starbucks čekají. Je jasné, že jde o marketingovou slovní hříčku, na druhou stranu nelze předčasně tvrdit, že skutečně nebude nabízet podobný zážitek jako u standardní snídaňové nabídky, kterou největší kavárenský řetězec světa nabízí.

snidanovy-sendvic-beyond-meat-starbucks

Tradiční vzhled s poněkud netradičním obsahem

Foto: Beyond Meat

Beyond Meat uvádí, že nový sendvič obsahuje až 25 gramů proteinu, přičemž necelá polovina pochází právě z alternativního rostlinného karbanátku, v němž jsou zastoupeny i fazole nebo hnědá rýže. Pochopitelně pak nemá mít žádné stopy po umělých ochucovadlech nebo geneticky modifikovaných organismech (GMO).

„Věříme, že tato nabídka doručí náš slib, aby zákazníci mohli konzumovat to, co milují, a zároveň si užívali nutričních a environmentálních výhod, které rostlinný protein nabízí,“ uvádí šéf Beyond Meat Ethan Brown ke spolupráci se Starbucks.

Nová nabídka zpočátku ovšem bude mít pouze lokální charakter – Beyond Meat totiž svůj sendvič uvede od 3. března prozatím jen v Kanadě, a to ve všech tamních pobočkách Starbucks. Očekává se, že se výhledově dostane i do Spojených států, které se taktéž těší velké oblibě alternativních masových placek, nicméně Evropa si zatím bude muset počkat.

Od roku 2016 píše pro CzechCrunch hlavně o technologiích, designu, udržitelnosti a zábavním průmyslu. Vede dceřiný web AppleCrunch. To vše přímo ze srdce Moravy.

CzechCrunch Express

Nenechte si utéct zásadní zprávy

Přihlaste se k pravidelnému odběru novinek ze světa byznysu a startupů.