Každý den jiný vůz. Nissan po vzoru konkurence umožní za jedno předplatné střídat neomezeně aut

Nissan v rámci své předplatitelské služby nabízí i model GT-R

Foto: Nissan

Mít pod okny zaparkovaný jeden či dva automobily je převážně v tuzemsku silně zažitý kolorit, kterého se čeští řidiči nechtějí jen tak vzdát. Sdílená mobilita je sice i u nás na vzestupu, ovšem křivka prodejů vozů v České republice též každým rokem stoupá. Je otázkou, zda by tento trend dokázaly změnit předplatitelské služby automobilek, které nyní spouští i Nissan.

Naučit Čechy využívat sdílené mobility a vzdát se vozů, které jim již nebudou říkat pane, bude velice složitý úkol, už jen proto, že pro mnoho Čechů je vůz i statusovou záležitostí. Co kdyby jim ale někdo nabídl možnost jezdit za jednotnou měsíční částku hned několika nejnovějšími modely, přesně podle jejich představ?

To již nyní umožňuje řada, převážně luxusních, automobilek. Alternativu ke klasickému leasingu nabízí Mercedes, Porsche, BMW, Audi nebo například Volvo. Model jejich služeb vypadá u všech víceméně podobně. Za jednotnou měsíční částku, ve výši několika stovek až tisíc dolarů, se zákazníkovi otevírá možnost zcela libovolně měnit modely nabízené v rámci vybraného balíčku.

nissan-switch4

Zastoupení Nissanu v Houstonu

Foto: Nissan

Součástí měsíčního paušálu je také kompletní pojištění, servis a další služby. V praxi to znamená, že si předplatitel může v podstatě každý den jezdit v jiném voze vybrané značky a nemusí se o nic starat, což mu šetří čas a přidává flexibilitu.

Až doposud se na tuto službu zaměřovali hlavně výrobci luxusních vozů, nyní chce své štěstí v této oblasti vyzkoušet také Nissan, který v texaském Houstonu spustil službu Nissan Switch. V rámci služby bude mít předplatitel k dispozici celou řadu modelů, které japonská automobilka na americkém trhu nabízí. V nabídce jsou například elektrický Leaf Plus, pick-up Titan či sportovní GT-R.

Na rozdíl od svých luxusních kolegů nabízí Nissan o něco umírněnější výši měsíčního předplatného, se kterou se blíží nabídce automobilky Volvo. U obou automobilek začíná nabídka pod tisícem dolarů.

Nissanem nabízený základní balíček Select vychází na 699 dolarů měsíčně (přibližně 16 tisíc korun) a zahrnuje možnost využívání méně prémiových modelů, jako je Altima, Rogue, Pathfinder a Frontier. Balíček Premium za 899 dolarů měsíčně (necelých 21 tisíc korun) nabízí možnost využívat vozy Leaf Plus, Maxima, Murano, Armada, Titan či 370Z. Model GT-R je k dispozici jak předplatitelům balíčku Select, tak i Premium, musí si však za den připlatit dalších 100 dolarů navíc (zhruba 2300 korun) a vůz mohou využívat maximálně sedm dní.

nissan-switch2

Mezi další nabízené modely patří i Nissan Frontier

Foto: Nissan

K celé službě se váže ještě jeden poplatek, který zájemce zaplatí při počáteční registraci. Ten vychází na 495 dolarů (zhruba 11 tisíc korun) a obsahuje služby dodávek vozů, čištění, pojištění, asistenční služby a servis.

Jen vybraná města v USA

Všechny doposud jmenované automobilky zkouší nabízet svůj nový předplatitelský model v USA a většina z nich v oblastech, kde bychom to příliš nečekali. Například BMW službu začalo provozovat v Nashvillu ve státě Tennessee, stejně jako Mercedes-Benz, který nabízel službu ještě v Filadelfii v Pensylvánii.

b-2000×1500-min

Přečtěte si takéVeřejně dostupná nejsou otevřená. Atlas cen zveřejnil data o cenách nemovitostí a podle katastru porušil zákon

Obě německé automobilky spouštěly svou službu v prvním čtvrtletí roku 2018 s tím, že s ní budou expandovat do dalších měst a států. Bohužel po dvou letech BMW stále nabízí svou službu pouze v Nashvillu, kde zůstává i Mercedes, který namísto Filadelfie začal službu nabízet v Atlantě v Georgii. Audi zase se svou službou setrvává pouze v texaském Dallasu.

nissan-switch1

V nabídce nechybí ani Nissan Armada

Foto: Nissan

O něco lépe si vede Porsche, které také původně nabízelo službu v Atlantě a postupně ji rozšířilo do Las Vegas, Phoenixu, San Diega a Toronta. Zajímavé je, že žádná z výše zmíněných automobilek tuto službu ještě nespustila v některém z evropských měst. Jedinou výjimkou je Jaguar, který vozy půjčuje ve Velké Británii.

Možným důvodem jsou nenaplněné výsledky, které si evropští výrobci od uvedení služeb ve Státech slibovali. Rozhodně však nemůžeme vyloučit, že se některý z nich, případně někdo zcela nový, pokusí nabídnout tento model i u nás, potažmo v celé Evropě.

Fanoušek projektů Elona Muska a všeho, co dělá z budoucnosti současnost. Milovník historie, dobrého humoru, kostkovaných flanelek a soli ve vlasech.