Tomáš Čupr vydává další dluhopisy za 222 milionů korun. Na rozvoj Rohlíku přes ně může získat celkem miliardu

Zakladatel Rohlik.cz Tomáš Čupr

Foto: Rohlik.cz

Když loni Tomáš Čupr vydával dluhopisy, jen se po nich zaprášilo, a to i přesto, že si šel zakladatel internetového supermarketu Rohlik.cz na trh pro 777 milionů korun. Investoři projevili úspěšnému podnikateli, který před Rohlíkem založil Slevomat a Dáme jídlo, velkou důvěru a už tehdy Čupr hovořil o tom, že celou emisi může navýšit. A k tomu teď dochází.

Původní emisi nyní Čuprova společnost Rohlik.cz Finance navyšuje o 222 milionů korun (s úrokem 6,6 % ročně a splatností v roce 2023), takže celkově může prostřednictvím dluhopisů získat až 999 milionů korun (rozšířena může být potenciálně až na téměř 1,2 miliardy). Jelikož se předchozí tranše před rokem vyprodala během několika týdnů, lze očekávat velký zájem investorů i nyní.

„Vidíme další příležitosti ke zrychlení našeho růstu a posílení strategické pozice. Výnos z emise bude použit na akvizici společnosti My Food Wholesales, která je silným hráčem na poli farmářských potravin a automatizaci nového skladu v Horních Počernicích,“ uvádí Tomáš Čupr, zakladatel a většinový majitel Rohlik.cz, který výnos z loňské emise využil zejména k navýšení svého podílu.

tomas-cupr-rohlik

Tomáš Čupr, zakladatel Rohlik.cz

Foto: Nguyen Duy McLavin/CzechCrunch

Ve firmě, kterou sám vybudoval, tak nyní Čupr drží 75 procent a další emisi využije na odkup části skupiny Sklizeno. Tento plán oznámil loni v listopadu s tím, že získá i rozvozovou službu Freshbedýnky. Celá divize My Food Wholesales, kterou kupuje, má generovat ročně kolem 400 milionů korun. Mnohem zajímavější jsou ale teď pro potenciální investory do dluhopisů čísla celého Rohlíku.

Největší tuzemský online supermarket tento týden oznámil, že v loňském roce meziročně vyrostl o 60 procent a utržil přes 4 miliardy korun, a neméně důležité je i to, že mu dvojnásobně vzrostl zisk. Nové (i původní) dluhopisy, které spravuje J&T Banka, jsou pak zajištěné podílem ve společnosti Velká Pecka s.r.o., která právě za Rohlíkem stojí.

Slibně se navíc firmě rozjíždí i nový byznys v Budapešti, kde začala koncem loňského roku rozvážet. Pro Rohlík jde o klíčovou záležitost, jelikož je to první zahraniční expanze, a Tomáš Čupr pro CzechCrunch prozradil, že je zatím se startem spokojený.

„Už první měsíc jsme překročili 100 objednávek denně a zdá se, že v únoru přeskočíme v online obratu Spar,“ hlásí Čupr, který s kolegy v Maďarsku rozjel online supermarket pod značkou Kifli.hu. Kifli je totiž maďarsky rohlík.

Pokud se chcete dozvědět o tom, jak Tomáš Čupr buduje Rohlík, jaké řeší překážky a co chystá pro následující roky, můžete si s ním poslechnout náš CzechCrunch Podcast.

Šéfredaktor CzechCrunche, Apple pozitivní uživatel a sportovní fanoušek.