Liftago už nevozí jen lidi a i díky tomu dál roste. Loni česká přepravní služba utržila 400 milionů korun

Ondřej Krátký, CEO Liftaga

Foto: Liftago

Liftago v roce 2012 vzniklo s myšlenkami o autonomním řízení a budoucnosti městské mobility. Trojice zakladatelů Martin Hausenblas, Juraj Atlas a Ondřej Krátký se však ve firmě zezačátku věnovali jen taxi dopravě. Postupně však naplňují svůj původní cíl a Liftago se od loňského roku přestává prezentovat jako taxi platforma, místo toho své zaměření definuje jako platformu pro sdílenou logistiku v oblasti přepravy lidí a zboží.

A přes rozšíření záběru svého byznysu Liftago pořád roste. Podle vyjádření loni získalo na 200 tisíc nových zákazníků, kteří si objednali o čtyřicet procent více jízd než rok předtím. Díky tomu firma dosáhla obratu na úrovni 400 milionů korun, což je o třetinu více, než v předcházejícím roce.

„V uplynulém roce se nám začalo dařit ukazovat, že pro svůj růst nemusí úspěšné firmy zahlcovat města dalšími komerčními řidiči, ale mohou své přepravní kapacity sdílet – proto naši přepravní kapacitu využívají stále více firemní, hoteloví a nově i e-commerce zákazníci,“ uvedl ředitel Liftaga Ondřej Krátký.

liftago5

Aplikace Liftago

Foto: Liftago

Díky tomu nám stále roste průměrný počet jízd na jednoho řidiče. S růstem naší platformy pro sdílenou logistiku, na kterou vsadila mimo jiné i Alza.cz, jsme schopni velice rychle a efektivně přepravit tisíce balíků a zásilek. Byl to pro nás rozhodně náročný, ale i přelomový a úspěšný rok,“ pokračoval dále Krátký.

Využít kapacitu řidičů bez nutnosti přidávat do města další

Liftago, ve kterém Michal Mička loni prodal svůj podíl společnosti Livesport, se aktuálně soustředí na vývoj vlastního systému. Ten taxi a dalším komerčním řidičům umožní ve městě nabízet zakázky z různých odvětví, od rozvozu lidí po zásilky. Liftago chce maximálně využít jejich stávající kapacity bez nutnosti přidávat do města další řidiče a tím ho zahlcovat.

Podle svého vyjádření Liftago komunikuje s více než šedesáti procenty e-commerce trhu. Oznámilo spolupráci se Zásilkovnou, ve spolupráci s Alzou nebo Alkohol.cz doručuje zboží již do šedesáti minut od objednání. Podobné spolupráce běží jen v Praze, brzy by však měly být dostupné i v dalších městech.

Posun však platforma zaznamenala také v rámci přepravy firemní klientely, kterou využívá více než 1 500 společností. Loni Liftago představilo také produkt pro hosty hotelů a restaurací, díky kterému mohou recepční či obsluha snadněji objednat či předobjednat odvoz pro své hosty a získat z toho provizi.

liftago-delivery

Od Liftaga vám nově přijde i SMS, že vám veze balík

Foto: Liftago

Pozitivní zprávy pro Liftago přišly také z prostředí legislativy. Poslanci koncem roku schválili novelu zjednodušující podmínky provozování taxi služeb či získání taxikářské licence. Vozidla například nemusí mít taxametr a v případě elektronického objednávání jízd nemusí mít ani svítilnu na střeše.

V reakci na tyto změny navíc představil jeden z hlavních konkurentů Liftaga, firma Uber, novou kategorii Taxi s licencovanými řidiči a cenami podle taxametrů. Tím Uber částečně leze do zelí Liftaga, Krátký se však konkurence neobává.

„Uber bude nadále větší služba než Liftago a podstatnější vliv na konkurenci s Liftagem neočekávám, porosteme nadále. Taxikáři už dávno s Uberem jezdí a podmínky pro pasažéry nebo řidiče se výrazně nemění,“ uvedl v reakci na novinku Uberu Krátký.

Redaktor CzechCrunche, Slovák píšící česky. Buzzwords: Startupy, technologie, byznys, e-commerce.

CzechCrunch Express

Nenechte si utéct zásadní zprávy

Přihlaste se k pravidelnému odběru novinek ze světa byznysu a startupů.