Komunikace e-shopů při doručování balíků je klíčová. České Foxdeli na její zlepšení získává přes 10 milionů korun

Zakladatel startupu Foxdeli Martin Jareš

Foto: Foxdeli

Častým problémem e-shopů bývá kromě konverze zákazníků či správného nastavení objednávkového procesu také komunikace se zákazníkem v době mezi odesláním a doručením objednávky. I když má obchodník skvělou zákaznickou péči, často se při doručování balíků spoléhá na služby několika třetích stran, kdy se každý dopravce v komunikaci se zákazníkem liší. A nákupní zážitek tak při klíčové fázi trpí.

Samotné doručení má totiž ze strany zákazníků velkou váhu při hodnocení spokojenosti s nákupem a celým e-shopem. Internetové obchody přitom často nemohou styl komunikace dopravců ovlivnit, a tak se jim rozhodla pomoci služba Foxdeli, kterou loni rozběhli zakladatelé přepravní firmy Balíkonoš.

E-shopům Foxdeli otevírá možnost spravovat všechny dopravce z jednoho místa, personalizovat zákaznické e-maily i SMS. To vše i během samotného doručování, díky čemu může e-shop řešit případné problémy se zákazníkem přímo a mít tak komunikaci plně pod kontrolou. Podle zakladatelů služby díky tomu z komunikace odpadá tzv. „přepravština“, kdy zákazník pořádně neví, na čem vlastně při doručení balíku je.

foxdeli-rozhrani

Rozhraní Foxdeli

Služba byla představena loni v květnu, v září pak na trh vstoupila její plná verze a teď Foxdeli oznámilo další milník, když na svůj další rozvoj získalo přes deset milionů korun. Investici vedl fond Lighthouse Ventures (LHV) s přispěním nejmenovaného investičního partnera. 

„Foxdeli vybudovali produkt, který má úžasné reakce prvních zákazníků. Zkušený tým může tento jednoduše škálovatelný SaaS produkt vybudovat v mezinárodního lídra ve svém oboru. Jsme moc rádi, že jim můžeme pomoci financováním a mentoringem od expertů v oboru,“ říká Michal Zálešák, Managing Partner LHV.

Získané prostředky plánuje startup využít na vývoj a spuštění pokročilých funkcí, napojení dalších významných zákazníků do systému, spuštění zásadních obchodních spoluprací a pomoct by měly také k pevnému uchycení služby na trhu.

„V letošním roce umožníme e-shopům využívat další pokročilé funkce Foxdeli. Vedle již spuštěných jako oznamovací centrum, které snižuje vratkovost, spustíme funkce brandingu. Doručení objednávky tak bude probíhat již výhradně pod značkou e-shopu nehledě na vybrané přepravní společnosti,“ uvádí Martin Jareš, zakladatel a CEO Foxdeli.

michal-zalesak-lighthouse

Michal Zálešák, Managing Partner Lighthouse Ventures

Služba již během loňského léta spustila funkci Oznamovacího centra, která pomáhá řešit problémové zásilky nehledě na to, který dopravce je doručuje. Foxdeli dokáže pracovat s daty drtivé většiny dopravců, které e-shopy v Česku využívají, a v přehledném zobrazení upozornit na problémové zásilky nehledě na to, kdo je zákazníkům veze.

„Pokud například víte, že objednávka leží na poště již 4 dny a hrozí její vrácení, je nutné s ní proaktivně pracovat. Nepřijdete o obchod, vyhnete se vratce a zákazník bude z vaší péče nadšený,“ dodává Jareš.

Redaktor CzechCrunche, Slovák píšící česky. Buzzwords: Startupy, technologie, byznys, e-commerce.

CzechCrunch Express

Nenechte si utéct zásadní zprávy

Přihlaste se k pravidelnému odběru novinek ze světa byznysu a startupů.