Český Daytrip propojuje turisty s místními řidiči již v 65 zemích. Teď nabral 25 milionů korun a chce předběhnout Uber

Zakladatelé Daytripu Jan Prokop, Jiří Sváček, Markéta Bláhová a Tomáš Turek

Foto: Daytrip

Mnoha turistům dnes už nestačí pouhá návštěva nových míst. Přejí si odvážet autentické zážitky a poznávat lokální kulturu, pokud možno při zachování maximálního pohodlí a jednoduchosti při plánování.

„Člověka na cestách jako první napadne autobus, vlak, případně půjčení auta. Jenže u hromadné dopravy nejste tak flexibilní a u autopůjčovny buď musíte vůz vrátit do stejného města, nebo si výrazně připlatíte,“ říká Tomáš Turek.

Společně s Jiřím Sváčkem, Markétou Bláhovou a Janem Prokopem proto v roce 2015 založili platformu Daytrip, která propojuje turisty s místními, anglicky mluvícími řidiči. Cestovatelům tak nabízí takzvané zážitkové transfery.

„S Daytripem máte osobního řidiče, který vás vyzvedne, kde chcete, a doveze až do hotelu v jiném městě. Jestli se po cestě zastavíte někde na hradě, obědě nebo v malém městečku, už je na vás,“ doplňuje šéf startupu Turek s tím, že cestující tak jednak nemusí řešit vyhledávání spojů a nošení zavazadel a navíc mají navíc jistou tzv. door-to-door přepravu.

Překonáme Uber

Nápad na založení Daytripu vznikl během předchozího podnikání Turka a Sváčka. S přepravou turistů měli zkušenosti v rámci shuttle servisu mezi Rakouskem a Českým Krumlovem, přičemž idea na založení nového startupu přišla na základě poptávky některých zákazníků po více personalizovaném servisu a širším pokrytí destinací.

daytrip_2-min

Platforma Daytrip

Foto: Daytrip

V současnosti má Daytrip šedesát zaměstnanců, na tři tisíce smluvních řidičů ve více než šedesáti zemích na čtyřech kontinentech. Díky tomu se jeho loňské tržby vyšplhaly na úroveň 400 milionů korun, zatímco v roce 2017 dosahovaly jen 75 milionů.

„Aktuálně obsluhujeme 65 světových zemí. Třeba šéf Uberu nedávno řekl, že mají obsazení v nějakých sedmdesáti. My je hodláme během pár měsíců překonat,“ nastiňuje plány Turek.

V agresivní celosvětové expanzi, ale také s dalším růstem obratu a rozvojem produktu Daytripu pomůže i nová investice. Ve stejném poměru do startupu investovaly fondy Nation 1 a J&T Ventures celkově 25 milionů korun. Oba fondy již firmu znají – v roce 2017 do ní vložily 16 milionů korun (Nation 1 je částečně personálně propojen se Select Ventures, kteří se tehdejšího kola účastnili).

Plán na 5 milionů eur

„Tomáš a jeho tým na firmě tvrdě pracují, dokázali s ní uspět a nenechali se odradit. Vybudovali platformu, která nemá konkurenci, a současně šlapou na paty i jiným firmám, jež jsou úspěšné v celosvětovém měřítku,“ říká Marek Moravec, managing partner Nation 1.

Adam Kočík, managing director J&T Ventures, zároveň prozradil, že Daytripu má v expanzi pomoct celkově pět milionů eur (125 milionů korun), které chce startup letos celkově vybrat v rámci investičního kola Series A.  Zmíněných 25 milionů korun, které do startupu vložily J&T Ventures a Nation 1, jsou tak jen první částí investičního kola.

adam-kocik_jt-ventures-min

Adam Kočík, managing director J&T Ventures

Foto: J&T Ventures

„Těší nás dynamický růst ve všech byznysových ukazatelích společnosti. Již v roce 2017 jsme se podíleli na seed investici 600 tisíc eur a dnešní úspěchy startupu jsou přesvědčivým důkazem, že jej vede velmi kompetentní tým,“ říká Kočí, který je přesvědčen, že má firma všechny předpoklady pro další dramatický růst po celém světě a postupem času se stát synonymem pro meziměstskou přepravu zaměřenou na turisty a cestovatele.

Redaktor CzechCrunche, Slovák píšící česky. Buzzwords: Startupy, technologie, byznys, e-commerce.

CzechCrunch Express

Nenechte si utéct zásadní zprávy

Přihlaste se k pravidelnému odběru novinek ze světa byznysu a startupů.