České Bonami vyrostlo obratem o třetinu vysoko nad miliardu korun. Letos naplno šlápne s prodejnami do offlinu

Výdejna zboží Bonami.cz

Foto: Bonami

E-shop s bytovými doplňky a nábytkem Bonami vznikl teprve v roce 2013, ale už po pěti letech své existence překonal hranici obratu jedné miliardy korun. Bonami se při naplňování svoji vize – být první volbou v oblasti home and living a inspirovat k vytváření hezkých domovů – však na této úrovni nezastavilo a během loňského roku zaznamenalo další nárůst obratu o téměř třetinu až na 1,4 miliardy.

Podle vyjádření společnosti dosáhl zisk desítek milionů korun s tím, že profitabilní byly všechny trhy, na kterých působí. Kromě domovské České republiky jde o Slovensko, Polsko, Rumunsko a zatím poslední přírůstek Maďarsko, které rostlo rekordním tempem.

pavel-voparil

Pavel Vopařil, CEO Bonami

Foto: Bonami

Bonami, spadající do portfolia investiční skupiny Miton, letos plánuje vyrůst o dalších pětatřicet procent a zároveň chystá velké investice. „Díky dobrým finančním výsledkům a loňskému zisku si můžeme dovolit investiční rok,“ říká Pavel Vopařil, který loni na čele firmy vystřídal Davida Šišku.

Bonami posílí svou přítomnost offline

„Desítky milionů investujeme do velkého rozšíření skladu. Budeme tak mít okamžitě k dispozici až dvojnásobek položek, což výrazně zrychlí jejich doručení. Zároveň začneme budovat přítomnost v offline světě,“ popisuje Vopařil.

Podle jeho slov se loni otevřená výdejna v pražské Jenči mezi zákazníky ujala, proto plánuje Bonami silně investovat do vlajkových prodejen ve velkých městech. V menších městech firma aktuálně jedná s několika partnery o partnerských výdejnách.

Novinkou letošního roku má být i vlastní doprava pro nadrozměrné produkty. Ta bude nejdřív fungovat v Praze, k čemuž by mělo dojít již na jaře, další velká města budou následovat později. Součástí dopravy budou i doplňkové služby jako stěhování až do bytu, základní montáž nábytku nebo odvoz obalů.

Vedle dopravy se dočká zlepšení také kvalita zboží. „Už letos jsme začali s velkou proměnou sortimentu. Doplnili jsme značky, které si zákazníci žádali, a vyřadili ty, o které naopak nestáli, šlo o tisíce produktů. Letos v tomto trendu budeme pokračovat ještě výrazněji. Prohloubíme sortiment pro různé zákaznické potřeby, uvedeme řadu nových atraktivních značek, nové kolekce zboží a co-brandové kolekce, kde se Bonami bude podílet na jejich vývoji,“ nastiňuje další plány Vopařil.

pavel-voparil-bonami

Pavel Vopařil, CEO Bonami

Foto: Bonami

Tím se však výčet plánovaných novinek pro letošek nekončí. Bonami rozjíždí novou službu pro firemní a VIP zákazníky, typicky architekty či bytové designéry, kterým chce věnovat nadstandardní péči. V ní bude zahrnut dedikovaný tým, speciální logistický proces, přednostní přístup k novinkám i vlastní řada sortimentu.

Redaktor CzechCrunche, Slovák píšící česky. Buzzwords: Startupy, technologie, byznys, e-commerce.