Život v logu. Polská architektka navrhla domy inspirované logy Adidasu či Renaultu

Dům trihouse vycházející z loga Adidasu

Foto: Wamhouse

Máte svou oblíbenou značku, na jejíž logo nedáte dopustit? Pokud ano, pak je pro vás pohled na její logo vaší každodenní radostí, když nosíte či používáte její výrobky. Co takhle ale v jejím logu rovnou žít? Že je něco takového možné a vlastně to nemusí být vůbec špatné, dokazují vizualizace domů architektky Kariny Wiciakové.

Logo je pro každou společnost velice důležitým prvkem, který je zapotřebí mít dobře promyšlený. Nejenže je logo zástupným symbolem pro celou společnost, ale zároveň se objevuje i na všech jejích výrobcích, a proto musí být jednoduché, ale pokud možno nápadité a případně mít i určitou výpovědní hodnotu o firmě a jejím zaměření.

Logo však nemusí být nutně jen grafickým podpisem výrobce, ale lze jej využít mnohem praktičtěji, jak nyní dokázalo architektonické studio Wamhouse a jeho polská architektka Karina Wiciaková. Ta originálním 2D logům světových výrobců propůjčila třetí rozměr a vytvořila z nich luxusní domy kombinující materiály betonu a skla. Zajímavostí je, že si pro tento účel vybrala především loga automobilek, která se stala inspirací hned pro tři ze čtyř takto navržených domů.

logo-house5

Detail domu trihouse a jeho interiéru

Foto: Wamhouse

Trihouse

První z nich je nazván Trihouse a je tvořen třemi betonovými bloky, které od sebe dělí prosklené výplně. Společně dávají dohromady tvar notoricky známého trojúhelníku s pruhy, loga výrobce sportovního oblečení a vybavení Adidas. Trojúhelník má využitelnou vnitřní plochu o rozměru 560 metrů čtverečních, o které se dělí čtyři podlaží.

Prosklené plochy domu dávají prostoru nezvyklou vzdušnost a prostornost. Dům poskytuje jedinečný výhled ven i do ostatních místností, protože vnitřní příčky jsou taktéž tvořeny sklem. V případě potřeby však lze zatáhnout žaluzie či závěsy pro maximální soukromí.

První patro je vybaveno kuchyní, obývacím pokojem, jídelnou a relaxační místností spolu s toaletou. Druhé patro nabízí knihovnu, pracovnu, relaxační místnost a toaletu. Třetí patro má dvě ložnice a dvě koupelny. Poslední patro je vyhrazeno jedné velké ložnici spolu se šatnou a otevřenou koupelnou.

logo-house1

Dům crosshouse vycházející z loga Chevroletu

Foto: Wamhouse

Crosshouse

Druhým domem je Crosshouse. Stavba na vodní hladině, na kterou je díky zcela prosklené přední stěně domu ničím nerušený výhled. Asi netřeba blíže představovat amerického výrobce Chevrolet, z jehož loga tento dům vychází.

Plocha tohoto domu se rozprostírá na 245 metrech čtverečních a je rozdělena do dvou pater a dvou mezipater. U blíže prosklené stěny jsou společenské místnosti, jako je obývací pokoj, kuchyň, jídelna a pracovna s knihovnou. V zadní části se pak nachází soukromé ložnice a koupelny.

logo-house3

Dům rhombhouse vycházející z loga Renaultu

Foto: Wamhouse

Rhombhouse

Z loga automobilky vychází i další dům Rhombhouse ve tvaru diamantu s prosklenou částí procházející středem celé budovy. Dům uprostřed pastviny, který nadchne každého milovníka značky Renault, má užitnou plochu o rozloze 270 metrů čtverečních.

První patro je vybaveno obývacím pokojem s jídelnou, knihovnou a toaletou. Druhé patro nabízí hlavní ložnici s koupelnou a do nejvyššího patra byla umístěna pracovna, ložnice a malá koupelna.

logo-house2

Dům pyrahouse vycházející z loga Mitsubishi

Foto: Wamhouse

Pyrahouse

Poslední ze čtveřice domů čerpal své tvary z trojice diamantů japonského Mitsubishi. Nese název Pyrahouse a jeho užitná plocha je 320 metrů čtverečních, rozkládající se na třech podlažích. Pohyblivé písky, do kterých je Pyrahouse zasazen, mohou občas odříznout přízemí od přístupové cesty, proto je v něm pouze chodba vedoucí do prvního patra, ke kterému vede samostatné venkovní schodiště.

searpent-f

Přečtěte si takéPodvody vyjdou pojišťovny na miliardu ročně. Na pomoc při jejich odhalování získal český Searpent desítky milionů

První patro nabízí obývací pokoj, jídelnu, kuchyni a knihovnu. V mezipatře je umístěná toaleta a malý odpočinkový prostor. Patro nad ním poskytlo prostor pro pracovnu s toaletou a v posledním nejvyšším patře je ložnice s koupelnou.

Všechny domy jsou momentálně pouze vizí, která s největší pravděpodobností nebude nikdy realizována. Jedná se především o hru fantazie a imaginace s reálným plochým logem, u kterého by takováto užitková forma napadla jen málokoho.

Fanoušek projektů Elona Muska a všeho, co dělá z budoucnosti současnost. Milovník historie, dobrého humoru, kostkovaných flanelek a soli ve vlasech.