Zásilkovna před Vánoci zbořila všechny své rekordy. Za jediný den přepravila 379 tisíc zásilek

simona-kijonkova2

Simona Kijonková, zakladatelka Zásilkovny

Foto: Nguyen Duy McLavin/CzechCrunch

Česká e-commerce zažívá rekordní vánoční sezonu a jinak tomu není ani v případě logistické Zásilkovny. V pondělí 16. prosince přepravila 379 tisíc zásilek, což je během jediného dne v desetileté historii firmy absolutním rekordem. Oproti loňskému roku, kdy se zastavila na 202 tisících, jde o nárůst až 88 procent.

„Nacházíme se na úplném vrcholu letošních předvánočních nákupů. Je zřejmé, že nejen pro Zásilkovnu, ale celý segment e-commerce bude letošní rok opět rekordní a obrat 135 miliard z roku 2018 bude překonán,“ říká Simona Kijonková, šéfka skupiny Packeta a zakladatelka a spolumajitelka Zásilkovny, která do skupiny patří.

Podle firmy ke zvládnutí předvánočních nákupů Zásilkovně pomáhá hustá síť výdejních míst, kterých je v České republice téměř 2 700. „V posledních dnech před Štědrým dnem nárůstů význam osobních odběrů zásilek na výdejních místech, které poskytují největší jistotu, že zákazník získá své dárky včas. Podle průzkumu Asociace pro elektronickou komerci naopak posledních pět let klesá zájem o doručování zboží domů,“ doplňuje Ondřej Žák, výkonný ředitel Zásilkovny.

Svá aktuální čísla vydala i Česká pošta, která je nadále suverénně největším doručovatelem na trhu, nicméně Zásilkovna ji stále více šlape na paty. Potvrzuje to i meziroční pokles dodávek balíků ve špičce, který Česká pošta eviduje. Absolutní maximum, kterého státní podnik v letošní předvánoční špičce dosáhl, je nicméně stále výše než u Zásilkovny – v pondělí během jediného dne přijal k doručování 450 tisíc balíků. V minulém týdnu pak Česká pošta doručila celkem dva miliony balíkových zásilek.

Redaktor CzechCrunche, Slovák píšící česky. Buzzwords: Startupy, technologie, byznys, e-commerce.