Schůzka i podpis na dálku. České Dreamview pomáhá bankám a pojišťovnám modernizovat prodejní praktiky

Zakladatelé společnosti Dreamview Marek Řídký a Vladimír Gašpar

Vladimír Gašpar a Marek Řídký jsou kamarádi, jejichž kariérní cesty směřovaly na jiné břehy byznysu. Zatímco Řídký založil a doteď je majitelem marketingové agentury Underline, Gašpar se vydal do korporátního světa a absolvoval stáž v německé pobočce ING. Podnikatelský duch je ale nakonec spojil.

Gašpar s Řídkým vyhledávali inovativní řešení, kterým by mohli pomáhat dále do světa, a na jedno nakonec první jmenovaný narazil během své zmiňované stáže v ING. Šlo o využití biometrického podpisu a vzdálené obchodní komunikace a zaujalo ho natolik, že se nakonec spojil s Řídkým a společně začali podobná řešení nabízet i českým klientům.

„V Německu už obě řešení, která prodáváme, s velkým úspěchem fungují, ale v České republice jsme zatím teprve na začátku. Moderní komunikace na dálku tu zatím ještě zdaleka standardem,“ vysvětluje dvaačtyřicetiletý Vladimír Gašpar.

I v Česku se již ale začíná bankovnictví a pojišťovnictví měnit, největší tuzemské instituce naskakují na nové trendy a modernizují. V tu chvíli jim skáče do cesty firma Dreamview, kterou Gašpar s Řídkým společně vedou, a nabízí jim dva základní produkty pro modernější a lepší obchod.

insign

Nástroj na digitální podpisy InSign

První řešení se jmenuje InSign a jde o aplikaci na biometrické podepisování, díky kterému může klient nebo zákazník smlouvu podepsat na dálku například na vlastním mobilu nebo tabletu. Nemusí se tak zastavovat fyzicky na pobočkách banky nebo pojišťovny.

„Například v Německu se biometrický podpis využívá v 80 procentech situacích, když se potká obchodník s klientem. Výhoda biometrického podpisu je hlavně digitalizace smluv a dokumentů. Žádný papír, žádná logistika papírových dokumentů, jejich skenování a jejich následná archivace v nějakých skladech. Dokument je ihned v digitální podobě, což ohromě usnadňuje a zlevňuje veškerou agendu okolo nich,“ vysvětluje Gašpar.

Úzce s ním pak souvisí druhý produkt Snapview, který pro změnu umožňuje vést na dálku i samotná obchodní jednání – opět jen pomocí počítače nebo tabletu. Obchodník prochází například prezentaci, která se automaticky zrcadlí na obrazovku klienta, případně jen ty části, jež má klient vidět.

Obě služby je možné koupit zvlášť, ale vzájemně jsou Snapview a InSign integrovány, a tak pro banky, pojišťovny, ale i další firmy, které komunikují s klienty a podepisují dokumenty, dává smysl nasadit obě. Potvrzuje to i dosavadní zájem, který v Dreamview registrují – oba produkty prý chtějí firmy zhruba stejně.

„Výhodou našeho řešení je, že je možné se podepsat na jakémkoliv dotykovém zařízení – mobilu, tabletu a podobně. Konvenční řešení pracují s dotykovými tablety, což je nekomfortní a drahé. Díky našim řešením je možné realizovat podpis i na dálku a navíc je možné jej velmi snadno implementovat,“ doplňuje Gašpar.

snapview

Snapview

Prvním klientem Dreamview byla v Česku pojišťovna Allianz, která za adaptaci tohoto produktu získala ocenění inovátora roku mezi pojišťovnami. „Allianz používá naše řešení v rámci celého prodejního tele-sales teamu. V rámci obchodních hovorů s klientem klientovi nabídnou v průběhu obchodního hovoru vzdálenou relaci a možnost sdílet vybranou aplikaci, konkrétně webovou pojistnou kalkulačku,“ říká Řídký.

„Díky naší aplikaci se povedlo Allianz výrazně zvýšit konverzní poměr v rámci telesales a navíc i zkrátit obchodní cyklus,“ dodává Řídký a zároveň popisuje své zkušenosti s tím, že mezi klienty už patří také například ČSOB Pojišťovna nebo slovenská NN.

Loni, kdy začal fungovat, byl Dreamview ještě ztrátový, letošek však už končí v zisku s několikamilionovým obratem a v průběhu příštího roku očekává další výrazný růst.

veronika-gabrielova-pb

Přečtěte si takéZ nemocnice do globálního technologického startupu. Jak se z mladé zdravotní sestry stala úspěšná vývojářka

„Největší bariérou je asi mentální nepřipravenost některých korporací na tak výraznou změnu, kterou komunikace na dálku přináší,“ vysvětluje Gašpar, kde vidí zatím největší úskalí při nasazování nových nástrojů. Mezi klienty Dreamview nicméně nejsou jen banky nebo pojišťovny, ale i menší hráči, například zdravotnická zařízení, které pomocí biometrického podpisu uvažují o digitalizování celé své agendy.

„Na našich řešeních pro biometrický podpis i vzdálenou obchodní komunikaci je úžasné to, že je lze implementovat téměř okamžitě. Klient nemusí řešit nákladné a dlouhodobé migrační procesy. Zjednodušeně řečeno, je to jako zapojit krabičku do zásuvky,“ dodává Řídký.

Redaktor CzechCrunche, Slovák píšící česky. Buzzwords: Startupy, technologie, byznys, e-commerce.