Rohlik.cz se poprvé vydává za hranice. Rozvážet začal v Maďarsku a letos vyroste na 4,5 miliardy korun

Zakladatel Rohlik.cz Tomáš Čupr

Foto: Rohlik.cz

V září oslavil Rohlik.cz pět let své existence, během kterých obsloužil na milion zákazníků v devíti českých městech a celkem vyřídil přes čtyři miliony objednávek. Největší český online supermarket pro CzechCrunch prozradil, že očekává obrat na úrovni 4,5 miliardy korun, což by znamenalo meziroční nárůst až o 80 procent. A v dalším růstu se Rohlík nechystá polevovat.

Po několika měsících příprav ve středu oficiálně spouští svůj byznys za hranicemi domoviny a vstupuje na maďarský trh. V Budapešti, kde bude fungovat se značkou Kifli.hu, si chce otestovat schopnost doručovat nákupy v opravdu velkém městě a následně do několika let vstoupit do další země.

„Je to jedna z nejvýznamnějších událostí od založení Rohlíku. Věříme si a chceme se v Budapešti už v příštím roce stát jedničkou v doručování potravin. Máme totiž unikátní technologii, která je od začátku do konce tím hlavním byznysem,“ vyhlásil Tomáš Čupr, zakladatel a většinový vlastník Rohlik.cz.

„Maďarsko bude první test naší služby ve dvojnásobně větším městě než v Praze, v budoucnu chceme expandovat do dalších zemí. Do pěti let bych chtěl fungovat v Německu. To je pro mě klíčový cíl,“ pokračoval Čupr.

rohlik-kifli

Kifli je maďarsky rohlík

Online supermarket chce na maďarském trhu zabodovat díky špičkovému sortimentu a rychlosti doručení. V Budapešti a přilehlém okolí bude nákupy rozvážet do tří hodin od objednání, zatímco tamní konkurence řetězců Tesco, Spar a Auchan doručuje až do druhého dne.

„My jsme schopni nákupy přivézt do 120 minut od objednání s patnáctiminutovou přesností, což v Evropě dokážeme pouze my. Věříme, že tím se nám podaří porazit konkurenční společnosti,“ říká Čupr s tím, že v Budapešti bude rozvážet nákupy do tří hodin kvůli častým dopravním zácpám. V Praze to zvládá ještě rychleji.

Minimální hodnota objednávky je stanovena na pět tisíc maďarských forintů, tedy necelých 400 korun. Zákazníci Kifli mají na výběr ze sortimentu 8 tisíc položek se zaměřením na lokální dodavatele.

„Kifli, stejně jako Rohlík, stavíme jako reálný pokračovatel farmářských trhů – superpotraviny z okolí budou mít zákazníci dostupné přes telefon a nemusí obíhat různé obchody. Proto budujeme náš sortiment zcela opačným způsobem než tradiční supermarkety,“ doplňuje Čupr s tím, že pro maďarský trh je prý důležité disponovat kvalitním vínem.

„Mají ho rádi a jsou na něj pyšní. Jinak jsou trhy velmi podobné – také v Budapešti jsou hodně pracovně zaneprázdnění lidé, co chtějí kvalitní jídlo a chtějí ho rychle,“ vysvětluje.

Za rozjezd Kifli.hu je v Budapešti odpovědný šestičlenný tým vedený irským manažerem Jamesem McQuillanem se zkušenostmi z Tesco Mobile v Česku a na Slovensku. V prvotní fázi pro e-shop v Maďarsku pracuje kolem padesáti lidí, kterých počet se bude navyšovat. „V Budapešti zatím probíhá kampaň v menším měřítku, počátkem února ji plánujeme významně zintenzivnit,“ dodává Čupr.

Redaktor CzechCrunche, Slovák píšící česky. Buzzwords: Startupy, technologie, byznys, e-commerce.