Networking pod masivním kosodélníkem. Adidas ukazuje další vlajkovou budovu svého německého ústředí

Halftime, jedna z nových budov ústředí Adidasu

Foto: Rasmus Hjortshøj – COAST

Fotbal je pro Adidas vlajkovým sportem, který se snaží pokrývat nejen produkcí dresů, kopaček, tréninkového vybavení a dalších doplňků, ale také partnerstvími s předními fotbalisty. Důraz na nejoblíbenější sport světa však klade i v rámci svého nového ústředí v německém Herzogenaurachu, jehož slavnostní otevření si nadělil ke svému sedmdesátiletému výročí vzniku značky.

Jedná se o komplex World of Sports, který se skládá především ze dvou majestátních budov – Arena a Halftime. Zatímco Arena, vycházející z podoby fotbalového stadionu, byla pro více než dva tisíce zaměstnanců otevřena před pár měsíci, Halftime (odkaz na fotbalový poločas) už funguje od loňského roku. Až nyní ale byly zveřejněny oficiální fotografie toho, jak vypadá.

Největší evropský výrobce sportovního vybavení si pro návrh tohoto unikátního zázemí najal renomované dánské architektonické studio COBE, které se postaralo o netradiční kosodélníkovou strukturu s půdorysem okolo 15,5 tisíce metrů čtverečních. Dominantou je pak masivní střecha tvořená z betonových bloků, přičemž každý z nich měří okolo 16 metrů a váží až 28 tun. Pro zajištění optimálního přírodního osvětlení jsou z jedné třetiny zahrnuta i střešní okna.

adidas-halftime-13

Netradiční provedení střechy ve tvaru kosodélníku

Foto: Rasmus Hjortshøj – COAST

„Obrovská kosodélníková střecha pokrývá celou budovu jako koberec a shromažďuje zaměstnance, návštěvníky a ambasadory značky v jedněch prostorách, kde mohou lépe navazovat nové kontakty,“ dodává Dan Stubbergaard, zakladatel COBE.

Místo pro neformální setkání i networking

Narozdíl od sesterské budovy Arena, o které jsme psali, je Halftime určena zejména pro neformální meetingy zaměstnanců, potažmo networking se zajímavými osobnostmi, které do bavorského ústředí dorazí. Nejde tedy o ryze kreativní a tvůrčí pracoviště, na němž je založena právě vedlejší „aréna“.

adidas-halftime-4

Lobby

Foto: Rasmus Hjortshøj – COAST

Důležitou roli v těchto setkání mají hrát ambasadoři značky Adidas, kteří berou Halftime jako své výchozí útočiště. Nejen těm je k dispozici dvanáct dedikovaných místností pro pořádání workshopů, které jsou zaměřeny na jeden konkrétní sport, potažmo sportovní událost. Součástí jsou i tematická hala pro 1,5 tisíce návštěvníků, fitness centra a kantýna.

„Hlavním úkolem bylo vytvořit atmosféru, která by reflektovala unikátní kulturu Adidasu. To jsme zařídili propojením specifických potřeb s různými sporty, navržením haly pro velké nápady a gesta s trochou humoru. Jako doplnění k této místnosti, která je navržena jako fitness centrum, můžete pořádat porady na dně plaveckého bazénu, v šatně nebo dokonce ve vybavené dílně zakladatele Adidasu Adolfa Daslera,“ komentuje Stubbergaard.

adidas-halftime-3

Foto: Rasmus Hjortshøj – COAST

adidas-halftime-2

Foto: Rasmus Hjortshøj – COAST

adidas-halftime-5

Foto: Rasmus Hjortshøj – COAST

adidas-halftime-6

Foto: Rasmus Hjortshøj – COAST

adidas-halftime-7

Foto: Rasmus Hjortshøj – COAST

adidas-halftime-8

Foto: Rasmus Hjortshøj – COAST

adidas-halftime-9

Foto: Rasmus Hjortshøj – COAST

adidas-halftime-11

Foto: Rasmus Hjortshøj – COAST

adidas-halftime-12

Foto: Rasmus Hjortshøj – COAST

adidas-halftime-10

Foto: Rasmus Hjortshøj – COAST

Od roku 2016 píše pro CzechCrunch hlavně o technologiích, zábavním průmyslu, udržitelnosti a designu. To vše z historického srdce Moravy.