KFC už je největší fastfood v Česku. Otevřením 105. pobočky se předehnalo před konkurenční McDonald’s

Restaurace KFC v pražské Bucharově ulici

Foto: KFC

Avizovaný plán jedné z největších fastfoodových sítí světa KFC, že chce předběhnout konkurenci a na tuzemském trhu dosáhnout největšího počtu poboček, se stal skutečností. Americká společnost dnes otevřela již svou 105. pobočku, čímž předběhla i dosud vedoucí McDonald’s, který má v Česku aktuálně 101 prodejen.

KFC tak své prvenství naplnilo přesně pětadvacet let poté, co v prosinci 1994 otevřelo svou první českou pobočku v pražské Vodičkově ulici. Pět z posledních šesti poboček KFC otevřelo znovu v Praze, kde jich už provozuje 37. Její hlavní rival McDonald’s však v hlavním městě vítězí s celkovým počtem 43 restaurací.

A odvěký rival vítězí také v tržbách. McDonald’s loni v Česku utržil 5,8 miliardy korun, zatímco AmRest, který v Česku provozuje kromě KFC také značky Burger King a Pizza Hut, dosáhl na tržby ve výši 4,4 miliardy korun.

kfc-bucharova-praha2-min

Restaurace KFC v pražské Bucharově ulici

Foto: KFC

Jen o rok předtím však AmRest hlásil teprve 3,1 miliardy korun v tržbách a konkrétně KFC očekává další růst. „V loňském roce jsme obsloužili skoro 40 milionů zákazníků, o čtyři miliony více než v roce 2017. A letos jich čekáme 45 milionů, oproti loňsku tedy o 15 procent více,“ uvedl Libor Hubík, prezident KFC pro Česko a Rakousko.

KFC se chce kromě rostoucího počtu poboček spoléhat také na stále více populárnější rozvozy. „Strategické rozmístění nových poboček umožňuje i urychlení a rozšíření KFC Rozvozu, který slaví stále větší úspěch. K začátku prosince jsme v KFC Rozvozu doručili naše legendární kuřecí kousky už 1,7 milionu zákazníků,“ doplňuje Hubík.

Nejnovější restaurace sítě se nachází v Praze 6 na Karlovarské ulici, kde na 300 metrech čtverečních nabízí 88 míst k sezení. Řidiči v ní mají k dispozici také drive thru. Všechny nově otevřené pobočky jsou rovněž vybaveny konceptem otevřené kuchyně, kdy mohou zákazníci vidět přípravu svých pokrmů.

kfc-libor-hubik-min

Libor Hubík, šéf KFC pro Českou republiku a Rakousko

Foto: KFC

Zároveň se KFC čím dál více obrací na automatizaci. Ve 79 pobočkách umožňuje objednat a zaplatit pomocí 240 samoobslužných kiosků, které nahrazují lidskou obsluhu a pro mnoho zákazníků přináší příjemnější zážitek. Podle aktuálních dat firmy projde přes kiosky pětina všech transakcí a jelikož již delší dobu fungují i třeba v konkurenčním McDonald’s, začíná je nyní nasazovat i tuzemský řetězec Bageterie Boulevard.

Nejčerstvější novinkou, kterou chce KFC lákat ještě více zákazníků, je pak nedávno představená služba Objednej&Vyzvedni. Díky ní nemusí zákazníci čekat ve frontách, jídlo si objednají dopředu přes mobilní aplikaci a pak ho jen v určený čas v restauraci vyzvednou. Služba je aktuálně dostupná v 88 pobočkách po celé České republice, ale to, jak je zatím oblíbená, KFC nekomentuje.

Redaktor CzechCrunche, Slovák píšící česky. Buzzwords: Startupy, technologie, byznys, e-commerce.

CzechCrunch Express

Nenechte si utéct zásadní zprávy!

Přihlašte se k pravidelnému odběru novinek ze světa technologií a startupů.