Češi o Vánocích stále více využívají rozvoz jídel. Kapra s bramborovým salátem na Štědrý den znovu porazila pizza

Vánoční tabule

Foto: Viktor Hanáček/picjumbo

Štědrý den v mnoha rodinách bývá poznamenán stresem, což se projevuje i během přípravy štědrovečerní večere. Stále více lidí se i z tohoto důvodu obrací na donáškové služby jídla a česká tržní jednička Dáme jídlo hlásí téměř dvojnásobný nárůst počtu objednávek ve srovnání s vánočním dnem loňského roku.

Konkrétně jde o nárůst o 93 procent a podle dat služby se růst v posledních letech stále zrychluje. „Štědrý den zvyšuje zájem o objednávky tradiční české kuchyně. Zatímco během běžného pracovního dne tvoří česká jídla jen asi 6 procent objednávek, letos na Štědrý den to bylo třikrát více,“ říká ředitel Dáme jídlo Filip Fingl.

Pizzu pořád nikdo neporazí

Kapra s bramborovým salátem či smažený řízek ovšem u Dáme jídlo pořád poráží klasika rozvozů. Pro vánoční čas u nás netradiční pizzu si během Štědrého dne objednalo 29 procent zákazníků. Podle Fingla nicméně podíl pizzy dlouhodobě klesá, protože se lidé častěji obracejí na pestřejší nabídku zapojených restaurací.

dame-jidlo

Vozidlo služby Dáme jídlo

Foto: Dáme jídlo

Na zvýšenou poptávku reagují i samotné restaurace. Počet otevřených podniků během Štědrého dne na platformě Dáme jídlo meziročně vzrostl o 150 procent a i u těchto dat platí, že trend roste stále rychleji. Během Vánoc mohli zákazníci objednávat jídlo z desetiny všech zapojených restaurací na platformě, kterých je celkem po celé zemi přes tři tisíce. Největší zájem o rozvoz byl již tradičně v hlavním městě.

„Podíl objednávek z Prahy byl během letošního Štědrého dne přibližně dvojnásobný ve srovnání s běžným pracovním dnem, což je dáno také tím, že tam zůstává více restaurací otevřených. Zájem o dovoz jídla ale rostl také v dalších českých městech, druhý největší jsme zaznamenali v Brně, následoval Liberec a Plzeň,“ doplňuje Břetislav Stromko, ředitel Marketingu a Business Inteligence Dáme jídlo.

Wolt očekává rekordní Nový rok

Konkurenční služba Wolt, která v září oslavila rok od vstupu na český trh, během svátků zvolila odlišnou strategii a během 24. a 25. prosince měla zavřeno. Podle svého vyjádření firma chtěla, aby si lidé oddechli, ať už šlo o zákazníky, zaměstnance nebo restaurace.

„Co se poptávky týče, mezi svátky je o něco slabší, tím, že spousta lidí z Prahy cestuje za rodinou domů. Růst ale znovu vidíme na Silvestra, což je tradičně den oslav, lidé tedy objednávají jídlo pro celou skupinu, se kterou příchod nového roku slaví,“ uvedl marketingový ředitel Woltu David Krátký.

wolt-kuryr-zima2

Kurýři rozvozové služby Wolt

Foto: Wolt

Rekordy pak původem finská rozvozová služba podle Krátkého trhá na samotný Nový rok. „Většinou lidé později vstávají, nikam se jim nechce, častokrát mají kocovinu, venku není moc hezky, zkrátka ideální den na doručení jídla až do postele.“

Redaktor CzechCrunche, Slovák píšící česky. Buzzwords: Startupy, technologie, byznys, e-commerce.

CzechCrunch Express

Nenechte si utéct zásadní zprávy!

Přihlašte se k pravidelnému odběru novinek ze světa technologií a startupů.