Alza prodala během Black Friday zboží za čtvrt miliardy. Tři týdny slev jí vynesly přes desetinu ročních tržeb

alza-showroom-holesovice

Showroom Alzy v pražských Holešovicích

Foto: Alza

I když je tzv. Black Friday jen jedním dnem v roce, v případě české e-shopové jedničky letos kampaň, tradičně doprovázená velkými slevami, trvala tři týdny. Během tohoto období Alza ve všech zemích prodala přes čtyři miliony kusů zboží a vyřídila přes 1,1 milionu objednávek, díky čemu utržila 3,3 miliardy korun bez DPH. Oproti loňskému roku jde podle firmy o nárůst sedmnáct procent.

Největší zájem nakupujících však připadl právě na „černý pátek“ 29. listopadu, kdy Alza odbavila celkem 75 tisíc objednávek. „Jedna objednávka každou 1,14 vteřinu po dobu 24 hodin, za 237 milionů korun, což je dorovnání dosavadního rekordu,“ uvedl obchodní ředitel Petr Bena.

Alza tak během posledních tří týdnů, kdy probíhala její akce Black Friday, prodala zboží v hodnotě překračující desetinu jejích ročních tržeb. Ty během loňského roku dosáhly 25 miliard korun a v letošním roce chce podle svého místopředsedy představenstva Tomáše Havryluka atakovat třicetimiliardovou hranici.

Během Black Friday patřily mezi nejvíc nakupované produkty v Česku různé modely telefonů iPhone XR, herní konzole PlayStation 4, televize Samsung či náramek Xiaomi Mi Band 4. Firma zároveň dosáhla rekordu v hodnotě zboží na skladech, v konkrétních číslech jde o 6,5 milionu kusů za více než šest miliard korun.

Redaktor CzechCrunche, Slovák píšící česky. Buzzwords: Startupy, technologie, byznys, e-commerce.