Z Kiwi.com až k čištění a praní online. Jiří Hlavenka posílá miliony korun do českého startupu Cleany.cz

Zakladatelé Cleany.cz: Hanuš Zvolský (CEO) a Martin Holček (CFO)

Foto: Cleany.cz

Online může být i čistírna a prádelna. Na českém trhu se rozšiřuje rok stará služba Cleany.cz, přes kterou si mohou zákazníci objednat čistění jakéhokoliv kousku oblečení nebo textilie a zároveň si zvolit požadovanou hodinu a místo vyzvednutí. Dvojice zakladatelů věří, že zaneprázdněným lidem tak ušetří nedostatkový čas a že díky své službě pomohou změnit celý trh praní a čistění.

Nově si Cleany získalo také důvěru investora Jiřího Hlavenky, který podle informací CzechCrunche ve firmě získal za vyšší jednotky milionů korun 30procentní podíl. Hlavenka je ve startupovém světě známý zejména jako první investor do brněnského Kiwi.com.

Jelikož byl jedním z vůbec prvních, který vizi zakladatele letenkové firmy Olivera Dlouhého podpořil, zhodnotil svou investici zdaleka nejlépe a po letošním odprodeji poloviny Kiwi.com americkým investorům inkasoval stovky milionů korun. Ty nyní Hlavenka dál investuje, vedle Cleany například do Senzooru nebo společně s Martinem Rozhoněm do Retina.

jiri-hlavenka-min

Investor Jiří Hlavenka

„Prádelny a čistírny jsou komplikovaný, fragmentovaný a nepříliš vyspělý trh, který se od devadesátých let moc neposunul,“ říká Hlavenka k nové investici. Podle něj je celý proces spolupráce zákazníků s čistírnami nepohodlný, dochází při něm k velkým časovým ztrátám a také informačnímu deficitu.

„Jako v jiných oblastech, je i zde prostor pro společnost, která se postaví mezi zákazníka a čistírnu/prádelnu, a bude tak spojkou – konsolidátorem. Dramaticky zvýší komfort zákazníka, usnadní práci čistírnám a zlepší jejich workflow,“ věří Hlavenka.

Za myšlenkou na založení Cleany.cz stojí dvojice Hanuš Zvolský a Martin Holček, kteří projekt spustili před rokem. Aktuálně působí v Praze a v nejbližších měsících plánují službu rozšířit i do dalších českých měst, díky nově získané investici pak také do zahraničí.

hanus-zvolsky-ceo-cleany-cz

Hanuš Zvolský, CEO služby Cleany.cz

Foto: Cleany.cz

„Chceme se stát jedničkou v oboru a poskytnout našim zákazníkům nejlepší servis na trhu,“ popisuje CEO firmy Hanuš Zvolský s tím, že cílem Cleany je změnit celý trh prádelenství a čistírenství s ohledem na ekologii a moderní technologie.

Mladá česká firma přitom spolupracuje s rodinnými podniky s dlouholetou tradicí, které propojuje s novými zákazníky – jak říká Cleany – dle požadavků 21. století. Proces funguje jednoduše: při objednávce čištění kurýr od zákazníka vyzvedne věci, odveze je do spolupracující čistírny a přiveze zpět v požadovanou dobu.

„Hanuš s Martinem mají poctivý a pečlivý přístup. Jsou velmi dobře zorientovaní v branži a vnímám, že mají jak podnikatelský talent a founderské nadšení, tak exekutivní dovednosti,“ dodává Hlavenka.

Redaktor CzechCrunche, Slovák píšící česky. Buzzwords: Startupy, technologie, byznys, e-commerce.

CzechCrunch Express

Nenechte si utéct zásadní zprávy!

Přihlašte se k pravidelnému odběru novinek ze světa technologií a startupů.