Tři české startupy vytvořily Hlídače Shopů, který sleduje, jestli 13 největších e-shopů uměle nenavyšuje slevy

Peter BrejčákPeter Brejčák

hlidac-shopu

Foto: CzechCrunch

Hlídač shopů hlídá, zda české e-shopy uměle nenavyšují slevy

0Zobrazit komentáře

Největší nákupní svátek roku Black Friday a také vánoční sezonu tradičně doprovází velké slevy internetových prodejců. V mnoha případech se však stává, že e-shopy před akcí nejprve navýší původní cenu produktů, aby tak mohly uměle zvednout i propagované slevy – a zákazníky přesvědčit o „výhodnosti“ nákupu.

Trojice českých firem se rozhodla proti klamání zákazníků bojovat a za tímto účelem vyvinula volně dostupný nástroj Hlídač Shopů. Funguje jak ve formě rozšíření do prohlížeče, tak i jako samostatná webová verze a monitoruje vývoj cen produktů na třinácti z největších českých e-shopů.

Technologie startupu Apify, který za původní myšlenkou stojí, umožňuje dennodenně monitorovat všechny produkty na internetu. Proto již před dvěma lety začal analyzovat, zda a jak trojice velkých českých e-shopů – Alza.cz, Mall.cz a CZC.cz – s cenami během Black Friday manipuluje.

hlidac-shopu

Služba Hlídač Shopů kontroluje slevy v českých e-shopech

„Loni si tito internetoví obchodníci pomocí kouzlení s původní cenou přibarvovali slevy o zhruba deset procent. Proto jsme se na základě poptávky od lidí rozhodli pro letošní rok počet sledovaných obchodů rozšířit na celkem třináct a přidat jednoduché ověření vývoje cen konkrétních produktů na webu,“ vysvětluje Jakub Balada, zakladatel Apify.

Společně s ním na Hlídači Shopů od loňského roku pracuje také startup Keboola provozující cloudovou platformu na zpracování dat a startupové studio TopMonks. Oproti původní myšlence nástroj nesleduje vývoj cen jen během Black Friday, ale celoročně – a aktivně ho využívá několik tisíc uživatelů.

Hlídač Shopů umožňuje instalaci rozšíření do prohlížeče, který pak přímo na stránkách jednotlivých e-shopů ukazuje vývoj cen konkrétního produktu. Tvůrci uvádějí, že rozšíření od uživatele načítá jen ID ověřovaného produktu a nesbírá tak žádné osobní údaje. Vývoj cen je však možné sledovat také přímo na webu služby bez nutnosti instalace pluginu.

Do třináctky sledovaných e-shopů jsou kromě zmiňované trojice zařazeny také například Datart, Kasa.cz, Notino, Lékárna.cz nebo i internetové supermarkety Košík.cz a Rohlik.cz. Hlídač Shopů je bezplatný a open-source, což komukoliv s potřebnými znalostmi umožňuje přidávat i další e-shopy.

apify

Foto: Apify

Zakladatelé startupu Apify Jakub Balada a Jan Čurn

Diskuze (0)

Novinka

Anonym