Online supermarket Košík.cz rozšiřuje bezobalové nakupování. Do sáčku odsype i prací prášek nebo sůl do myčky

Do sáčku si lze na Košík.cz nechat odsypat i drogistické zboží

Foto: Košík.cz

Internetový supermarket Košík.cz pokračuje v rozšiřování možností nakupovat ekologické zboží bez jednorázových plastových obalů. Tuzemský potravinový e-shop patřící do skupiny Mall Group začal nabízet prodej vybraných surovin na váhu v papírových sáčcích letos v lednu, před létem pak svoji nabídku rozšířil o 500 produktů ekologické drogerie a teď obě sekce, tu bezobalovou a ekologickou, spojuje dohromady a nabídku rozšiřuje o další produkty.

„Obě sekce mají obrovské zastoupení v nákupech našich zákazníků – bezobalové zboží si vyzkoušel každý pátý zákazník, ekologickou drogerii každý osmý. Díky tomu, že novou ekodrogerii odebíráme v opakovaně plnitelných kovových barelech, redukujeme počet plastových obalů. Volbou značky, která je šetrná k lidem i životnímu prostředí, umožňujeme prát a čistit domácnost bez ekologické stopy,“ uvádí Tomáš Jeřábek, CEO Košík.cz.

Pro možnost nakupovat ekodrogerii firma ve svém skladu zřídila novou zónu. Zásobníky s pracími přípravky a drogerií budou obsluhovat pracovníci z drogistického úseku. K distribuci plánuje využívat nové, zeštíhlené a plně recyklovatelné sáčky. Bezobalová drogerie pak bude během roznášky vložena do samostatné tašky, aby nepřišla do styku s potravinami.

kosik-cz-bezobal-drogerie1

Ekologickou drogerii Košík.cz odebírá v opakovaně plnitelných kovývých barelech

Foto: Košík.cz

Do sekce ekodrogerie Košík zařadil ve spolupráci se značkou Yellow&Blue od Tierra Verde 14 druhů pracích prostředků, přípravků na mytí nádobí či prášků do myčky a dalších produktů s minimálním dopadem na životní prostředí. Zákazníci si budou moci zboží objednat v množství odstupňovaném po sto gramech, stejně jako u potravin. Také potraviny, jež jsou již v nabídce bez plastového obalu delší době, se dočkaly rozšíření nabídky, když přibylo dalších 18 položek včetně několika druhů rýže, mouk z luštěnin či dvou druhů cukru.

Do konce roku by se celá sekce měla dočkat ještě dalšího rozšíření produktů a v delším horizontu pak plánuje Košík nabídku doplnit o další druh položek, například o tekutiny. Jejich doplnění však závisí od vývoje opakovaně využitelných nádob.

„V současné době hledáme s odborníky na problematiku nejvhodnější podobu opakovaně využitelného obalu. Sklo se bohužel s ohledem na emisní stopu při převozu těžkých obalů, spotřebu vody při vymývání, nemožnosti recyklovat víčka a krátké životnosti jeví jako nejméně přívětivá varianta. Vyvíjíme tedy vlastní obaly, které bychom rádi představili v příštím roce,“ doplňuje Jeřábek.

kosik.cz-bezobalu

Odsypávání potravin na váhu v Košík.cz

Foto: Košík.cz

Košík tak při rozšiřování „zeleného“ nakupování zvolil jinou variantu než jeho konkurent Rohlik.cz. Největší tuzemský online supermarket před létem spustil taktéž ekologičtější prodej potravin, avšak zvolil k tomu speciální zálohované skleněné nádoby, které jsou vratné.

„Zákazníci nás dlouhodobě žádali o bezobalové řešení, zvolili jsme způsob, který je opravdu bez odpadu a zároveň nejvíce hygienický. Dodavatelé nám skleněné nádoby naplněné potravinami přivezou, použité pak z našeho skladu odvezou, důkladně vymyjí, znovu naplní a přivezou,“ uvedl tehdy Tomáš Čupr, zakladatel a většinový majitel Rohlik.cz.

footshop-bukurest-boxed-min

Přečtěte si takéFootshop letos v tržbách překročí 800 milionů korun a šlape do expanze. První prodejnu otevřel v Rumunsku

O několik týdnů později pak firma rozšířila nabídku prodávaného zboží ve vratných nádobách také o drogerii z ekologické produkce, sklo v tomto případě ale nahradila plastem. Samotné plnění nádob a mytí po použití však Rohlik.cz nechává na partnerovi – speciální láhve nejdřív putují od dodavatele do skladu a po objednávce k zákazníkovi. Ten je po spotřebování předá zpátky kurýrovi, který nádoby doručí do skladu, odkud putují zpět k dodavateli.

rohlik.cz-vratne-obaly2-min

Vratné obaly na Rohlik.cz

Foto: Rohlik.cz

Redaktor CzechCrunche, Slovák píšící česky. Buzzwords: Startupy, technologie, byznys, e-commerce.

CzechCrunch Express

Nenechte si utéct zásadní zprávy!

Přihlašte se k pravidelnému odběru novinek ze světa technologií a startupů.