Od prvního dne byl 14 let v zisku. Populární správce hesel 1Password teď poprvé nabírá obří investici na posílení růstu

Spoluzakladatelé a šéfové 1Password: Dave Teare, Jeff Shiner, Roustem Karimov, a Sara Teare

Foto: 1Password

Mít kvalitní heslo je ten nejzákladnější způsob, jak se ochránit nejen na internetu, kde se registrujete do různých služeb a poskytujete jim osobní data, nahráváte do nich peníze nebo jen hledáte zábavu. Pamatovat si však desítky unikátních hesel, ve kterých se mísí písmena, číslice a další znaky, není možné. Proto existují správci hesel a mezi nejznámější a nejpopulárnější z nich patří 1Password.

Psal se rok 2005, když 1Password oficiálně začínal. Vymysleli ho Dave Teare a Roustem Karimov, kteří tehdy měli vlastní konzultační společnost pro tvorbu webů a už je nebavilo neustále si pamatovat všechna přístupová hesla, kterých bylo stále víc. A byť si aplikaci pro ukládání hesel nejprve vyvinuli jen pro osobní účely, tak když ji poprvé poslali do světa, strhl se o ní velký zájem.

To se psal 19. květen 2016, když se na veřejnosti objevila první beta a příběh o velkém růstu a úspěchu se začal psát naplno. 1Password se totiž postupem času vypracoval v předního správce hesel, který dnes používají pro větší pohodlí a zároveň bezpečnost miliony lidí po celém světě a začínají na něj naskakovat i velké firmy.

1password-surface1

S aplikací 1Password si stačí pamatovat pouze jedno heslo

Foto: 1Password

Klíčové je v celém příběhu i to, že celých 14 let, co 1Password existuje, firma funguje zcela soběstačně, nikdy nevzala žádnou externí investici a od prvního dne byla v zisku. To se však nyní mění. 1Password oznámil, že mezi sebe poprvé pustí investory, a když je to poprvé za jeho čtrnáctiletou historii, rovnou na to jde ve velkém. Od renomovaného fondu Accel a dalších menších investorů nabírá závratných 200 milionů dolarů, tedy 4,6 miliardy korun.

Na takové firmy nenarazíte často

Signifikantní je tato investice z mnoha pohledů. Například pro Accel je to vůbec největší jednorázová investice, kterou kdy ve své pětatřicetileté historii udělal, a to má v portfoliu společnosti jako Slack, Dropbox, Atlassian nebo Spotify. „Na společnosti jako 1Password nenarážíme často, obzvlášť v době, kdy chtějí všichni za každou cenu růst,“ uvedl partner v Accelu Arun Mathew.

Davu Tearemu a Roustemu Karimovi se podařilo z kanadského Toronta vybudovat společnost, která dnes zaměstnává 174 lidí a s tvorbou bezpečných hesel, jejich správou i třeba automatickým vyplňováním v aplikacích pomáhá lidem po celém světě. A zásluhu na tom má i současný CEO firmy Jeff Shiner, který na palubu naskočil v roce 2012 a pomohl 1Passwordu vyrůst z 20 lidí do dnešních rozměrů.

michal-micka-boxed2

Přečtěte si takéVe 30 letech ještě nechtěl do důchodu a teď Michal Mička hlásí: S Pietro Filipi a Karou chceme uspět ve světě

„S 1Passwordem jsme začali, abychom vyřešili každodenní problém, který všichni známe: potíže s vytvářením a zapamatováním si komplikovaných hesel. Firmy nasazují politiku silných hesel s nepřiměřeně složitými požadavky, která si lidé nemohou zapamatovat. Výsledkem je, že většina z nich si vytváří systémy, jak tato pravidla obejít, a používají všude stejné heslo, nebo ho jen trochu obměňují,“ vysvětluje základní principy Jeff Shiner.

1password-mac1

Aplikace 1Password fungují na všech platformách i na webu

Foto: 1Password

Takové chování pochopitelně uvádí v bezpečnostní risk jak samotné uživatele, tak dnes i celé firmy, do jejichž systémů se kvůli slabým heslům zaměstnanců mohou nabourat nežádaní uživatelé. Jsou to právě firemní zákazníci, na které se začal 1Password v posledních letech orientovat, protože poptávka po lepším zabezpečení je stále větší.

Firemní produkt se jmenuje Enterprise Password Manager a obří investice má firmě pomoci právě s jejím rozšířením do firem po celém světě. Pro 1Password jde totiž pochopitelně i finančně zajímavý byznys, protože firmy si za ochranu svých dat a zaměstnanců v dnešní době rádi zaplatí.

Není to navíc jen o tom, že si člověk vytvoří těžko prolomitelné heslo, které vlastně ani vůbec nikdy nemusí vidět a znát, ale přes 1Password lze sdílet citlivá data a dokumenty nebo kontrolovat potenciálně kompromitované účty. A vyvíjejí se i další funkce, které firmám poskytnou kompletní platformu pro zabezpečení i jeho kontrolu.

Aplikace 1Password dnes využívá 50 tisíc platících firem a celý firemní byznys firmě za poslední dva roky vyrostl o 300 procent, takže dnes již tvoří většinu obratu, který však společnost neprozrazuje. Navíc 50 tisíc firem je vzhledem k jejich celosvětovému počtu pochopitelně jen začátek. 1Password chce nyní díky velké finanční injekci pořádně rozjet marketing a obchod a firmám nabídnout nástroj, se kterým se budou moci cítit mnohem bezpečněji, respektive zabezpečeněji.

Vedle peněz se budou 1Passwordu taktéž jistě hodit i zkušenosti Accelu či spoluzakladatelů Atlassianu, nástroje pro vývoj softwaru a aplikací, kteří se k investici taktéž připojili. Právě s Atlassianem má kanadská firma mnoho společného. Accel do něj totiž taktéž investoval až ve chvíli, kdy již byla společnost slušně rozvinutá, zisková a pomáhala ji k dalšímu růstu. A to samé se má nyní dít i v 1Passwordu.

Šéfredaktor CzechCrunche, Apple pozitivní uživatel a sportovní fanoušek.

CzechCrunch Express

Nenechte si utéct zásadní zprávy!

Přihlašte se k pravidelnému odběru novinek ze světa technologií a startupů.